• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Blivande3barnsmamma

    Jag sitter här och är jätteorolig för MA, då denna graviditet skiljer sig från de förra graviditeterna så tänker jag hela tiden på att fostret är dött och att jag nu kommer få reda på det genom det tidiga ultraljudet Rynkar på näsan

  • Liinnddaa

    Oplanerat gravid, har ätit p-piller och fått blödningar emellanåt. Graviditetstesterna visar att jag är gravid i v2-3, (tog senaste testet igår eftersom jag hade symptom) om jag förstått rätt är min bf i slutet av maj? Är det någon som kan hjälpa mig förstå det här ????

  • Millemupp
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-19 17:03:32 följande:

    Jag sitter här och är jätteorolig för MA, då denna graviditet skiljer sig från de förra graviditeterna så tänker jag hela tiden på att fostret är dött och att jag nu kommer få reda på det genom det tidiga ultraljudet 


    Jag har alltid bett om VUL i v 8 och fått det. Tycker du borde kunna få det för att slippa vänta till v 10.. då kortar man ner tiden nån v åtminstone
  • Blivande3barnsmamma
    Millemupp skrev 2019-09-19 17:42:54 följande:

    Jag har alltid bett om VUL i v 8 och fått det. Tycker du borde kunna få det för att slippa vänta till v 10.. då kortar man ner tiden nån v åtminstone


    Men det är det, jag tror inte de tar tidigare än v. 9 jag kommer vara i vecka 9+5 enligt bms räkningar. Så tror inte jag kommer få det 1 vecka innan :(
  • jhms
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-19 17:03:32 följande:

    Jag sitter här och är jätteorolig för MA, då denna graviditet skiljer sig från de förra graviditeterna så tänker jag hela tiden på att fostret är dött och att jag nu kommer få reda på det genom det tidiga ultraljudet 


    Jag är också livrädd, aldrig varit gravid tidigare och jag är bara så himla orolig nu för jag har ingen aning om hur jag ska må eller känna i kroppen. Tycker att jag känner för lite och att det svajat för mycket. Ska på ul/vul imorgon och är så himla nervös, vet inte hur jag ska klara av att hantera det om det inte är bra :(
  • Daphodil

    Vågar skriva här nu. Har en 3årig dotter, och ett MA i v 16 i våras vilket var jättejobbigt.

    Nu är jag gravid i v 9, och idag blev det ultraljud. Inför det googlade jag solskenshistorier från folk som känt minskade symtom, eftersom mitt illamående avtagit senaste dagarna och kissnödigheten är borta sedan nån vecka. Och vi fick se ett tickande hjärta och ett foster som var i rätt storlek. Hoppas nu att det får gå vägen.

  • Blivande3barnsmamma
    jhms skrev 2019-09-19 19:11:10 följande:

    Jag är också livrädd, aldrig varit gravid tidigare och jag är bara så himla orolig nu för jag har ingen aning om hur jag ska må eller känna i kroppen. Tycker att jag känner för lite och att det svajat för mycket. Ska på ul/vul imorgon och är så himla nervös, vet inte hur jag ska klara av att hantera det om det inte är bra :(


    Åhh så skönt att du ska på det imorgon. Håller tummar och tår för att du för höra ocj se hjärtat slå <3
  • malinmalan

    Hej allihop!

    Hoppar också på denna tråd efter att ha plussat förra veckan. Känns så overkligt att skriva det då vi varit ofrivilligt barnlösa i ca 4 år och jag trott att det aldrig skulle gå. Plusset kom efter första IVF-försöket. Hoppas så att detta lilla pyret vill stanna!!

    Befruktning skedde 27/8 så idag är det vecka 5+2 :) BF bör vara 19/5 2020.

    Så glad men SÅ nojig samtidigt!

  • malinmalan
    ahland skrev 2019-09-19 16:14:17 följande:

    Stiger hCG verkligen så himla snabbt? Hade ÄL 29-30 aug (fast glad gubbe på CB dubbel hormonindikator den 29e). Tog CB digital söndag den 8 sep (eftermiddagsurin) och fick 1-2 veckor. Tog CB digital igen fem dagar senare på fredag den 13 sep som visade 1-2, och ytterligare ett dagen efter det på lördag den 14 sep och fick då 2-3 veckor. Hade ett digitalt test kvar så jag tog det idag då mina symptom avtagit något (vilket ju inte är helt onormalt) och då fick jag 3+. Eller är det helt normalt? Testar så himla mycket för att jag haft test hemma men också för att jag är rädd för missfall, som många andra...


    Har precis samma funderingar som dig kring detta med minskade symtom. Har också testat som en galning för att se ökning av HCG. Ökar gör det och idag v 5+2 fick jag 3+ i veckor på CB digital och teststreck som var starkare än kontrollstrecket på rfsu.. Så långt känns det jättebra!

    Mina symtom ändrar sig dock hela tiden, från dag till dag och även under dagen. Molvärk till och från, ömmande bröst till och från, drar i ljumskarna ibland, rapig, ibland lite illamående. Illamåendet har minskat en del senaste dagarna och det gör mig mest nojig.

    Är det fler som känner igen sig eller har erfarenhet av symtom som minskar eller varierar mycket i v. 6?? :)
  • jhms
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-19 19:30:08 följande:

    Åhh så skönt att du ska på det imorgon. Håller tummar och tår för att du för höra ocj se hjärtat slå <3


    Tack! Jag hoppas verkligen att jag kan få lugnade besked och stilla min oro lite <3 Hoppas allt går bra för dig och den lilla också! Man överanalyser vart enda litet symtom och alla graviditeter kan ju skilja sig åt, även ens egna så håller alla tummar och tår att det går vägen för dig också :)
Svar på tråden BF MAJ 2020