• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Millemupp
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-19 20:12:00 följande:

    Jag vet inget om just VUL och har inte heller gjort det innan, men bm berättade för mig att de inför något nytt och det var just ultraljud tidigt i graviditeten.

    Jag är i v. 8 (7+0)


    På vaginalt ultraljud kan man se just hjärtslagen men inte göra någon mer avancerad undersökning. Det är ju just hjärtslagen man vill veta om så här i början.
  • Blivande3barnsmamma
    Millemupp skrev 2019-09-19 20:21:53 följande:

    På vaginalt ultraljud kan man se just hjärtslagen men inte göra någon mer avancerad undersökning. Det är ju just hjärtslagen man vill veta om så här i början.


    Ja jag ska ringa min bm och kolla upp det
  • jhms
    Daphodil skrev 2019-09-19 20:06:31 följande:

    Tack! Jag har faktiskt börjat föra dagbok över alla svängningar i symtom, för att ha som lugnande läsning vid en eventuell nästa graviditet. Det verkar vara standard att ha bättre och sämre dagar. Lycka till på UL, vilken vecka är du i?


    Jag har också en app där jag skriver nästan varje dag om symtom, oro osv. :) Tror också det kan lugna en lite nästa gång! Jag är i vecka 9+0 idag :) vilken vecka är du i?
  • jhms
    Blivande3barnsmamma skrev 2019-09-19 20:15:12 följande:

    Tack det var rart av dig, så snälla ord <3

    Ja det är klart man vill hela tiden att allt ska vara bra och är det något som är bra så hittar man miljoner andra saker att oroa sig för. Men det är ju mammahjärtat.

    Jag hoppas det går bra för alla av oss här inne <3


    Ja så är det väl. Och denna oro kommer ju inte att gå över bara för att man passerar vecka 12 eller när barnet är fött. Det finns ju alltid något att oroa sig för har jag insett <3
  • Blivande3barnsmamma
    jhms skrev 2019-09-19 20:45:33 följande:

    Ja så är det väl. Och denna oro kommer ju inte att gå över bara för att man passerar vecka 12 eller när barnet är fött. Det finns ju alltid något att oroa sig för har jag insett <3


    Precis så är det :)
  • Bettan84

    Jag hade så ont i svanken på högra sidan och högra ljumsken igår ... den höll i sig hela dagen ... var livrädd..sen fick jag sån kraftig mensvärk . På kvällen ringde jag 1177 som tyckte att jag skulle prata med gynakuten. De sa att jag skulle ta 2 alvedon var 4 timme.

    Jag mådde väldigt dåligt men alvedonen hjälpte .

    De sa om det inte skulle hjälpa då skulle man åka in och gå på utredning till en vanlig gynmottagning om jag är orolig .

    Nu på morgonen mår jag mycket bättre förutom illamående från helvetet men det kanske är bra tecken .

    Tog alvedon även nu på morgonen .

    Är i vecka 4+3. Åh denna oron ..

    ville bara skriva av mig , kram

  • Daphodil
    jhms skrev 2019-09-19 20:43:29 följande:

    Jag har också en app där jag skriver nästan varje dag om symtom, oro osv. :) Tror också det kan lugna en lite nästa gång! Jag är i vecka 9+0 idag :) vilken vecka är du i?


    Vad kul, en till aprilmamma (fast bäbisarna lär komma i maj.) Jag är v 8+5 enligt gårdagens ultraljud.
  • Daphodil
    Bettan84 skrev 2019-09-20 07:57:52 följande:

    Jag hade så ont i svanken på högra sidan och högra ljumsken igår ... den höll i sig hela dagen ... var livrädd..sen fick jag sån kraftig mensvärk . På kvällen ringde jag 1177 som tyckte att jag skulle prata med gynakuten. De sa att jag skulle ta 2 alvedon var 4 timme.

    Jag mådde väldigt dåligt men alvedonen hjälpte .

    De sa om det inte skulle hjälpa då skulle man åka in och gå på utredning till en vanlig gynmottagning om jag är orolig .

    Nu på morgonen mår jag mycket bättre förutom illamående från helvetet men det kanske är bra tecken .

    Tog alvedon även nu på morgonen .

    Är i vecka 4+3. Åh denna oron ..

    ville bara skriva av mig , kram


    Jag har sen vecka 5 haft återkommande smärta i höger ljumske som strålat ner i höger ben. Varit nojig för utomkvedshavandeskap. Idag vet jag att mitt foster sitter rätt, och har fått veta att de flesta livmödrar lutar något åt höger. Därför är det vanligt att få mer ont på den sidan. Hoppas det kan lugna lite.
  • Bettan84
    Daphodil skrev 2019-09-20 08:09:04 följande:

    Jag har sen vecka 5 haft återkommande smärta i höger ljumske som strålat ner i höger ben. Varit nojig för utomkvedshavandeskap. Idag vet jag att mitt foster sitter rätt, och har fått veta att de flesta livmödrar lutar något åt höger. Därför är det vanligt att få mer ont på den sidan. Hoppas det kan lugna lite.


    Tack snälla fina du , det känns skönt att höra för det är precis det jag är rädd för <3
  • Trostar

    Ännu en med svajande symptom här.

    Förra helgen när jag just gick in i vecka sju var jag SÅ illamående. Mådde piss. Brösten var ganska lugna och molvärken svag

    Nu senaste dagarna har illamåendet varit bättre. Är ibland det kommer att jag måste lägga mig, men inte alls som tidigare. Brösten däremot har vuxit ännu en storlek och varit riktigt ömma och svullna. Molvärken har känts av mer med dragningar.

    Försöker att inte fokusera så mycket på symptomen. Är i vecka 6+5 idag. Första besöket hos BM nästa vecka i vecka 7+5.

    För en vecka sedan gick jag förbi tiden vid förra graviditeten då alla symptom försvann och i onsdags gick jag förbi dagen då jag började blöda! Fortfarande nervös för missfall, men har ett litet försiktigt hopp om att detta kanske, kanske, kanske går vägen....

Svar på tråden BF MAJ 2020