• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • jhms

    Nu har vi också fått se vår lilla för första gången! <3 Såg hur hjärtat slog och hur den rörde sig där inne. Kändes helt overkligt, kunde knappt tro att det var sant. Blev flyttade bakåt 2 dagar så är 8+6 idag och det stämmer med när jag hade ägglossning :) Läkaren sa att allt såg bra ut med bebis och hon gjorde till och med en kontroll av mina äggstockar och livmodertappen. Nu kan jag andas ut lite, nästa ultraljud om 3 veckor då blir det KUB :)

  • Daphodil
    jhms skrev 2019-09-20 16:02:24 följande:

    Nu har vi också fått se vår lilla för första gången! <3 Såg hur hjärtat slog och hur den rörde sig där inne. Kändes helt overkligt, kunde knappt tro att det var sant. Blev flyttade bakåt 2 dagar så är 8+6 idag och det stämmer med när jag hade ägglossning :) Läkaren sa att allt såg bra ut med bebis och hon gjorde till och med en kontroll av mina äggstockar och livmodertappen. Nu kan jag andas ut lite, nästa ultraljud om 3 veckor då blir det KUB :)


    Så glad jag blir för dig! Då är det bara en dag mellan oss, jag är 8+5 idag. Kul att kunna följa varann!
  • Blivande3barnsmamma
    jhms skrev 2019-09-20 16:02:24 följande:

    Nu har vi också fått se vår lilla för första gången! <3 Såg hur hjärtat slog och hur den rörde sig där inne. Kändes helt overkligt, kunde knappt tro att det var sant. Blev flyttade bakåt 2 dagar så är 8+6 idag och det stämmer med när jag hade ägglossning :) Läkaren sa att allt såg bra ut med bebis och hon gjorde till och med en kontroll av mina äggstockar och livmodertappen. Nu kan jag andas ut lite, nästa ultraljud om 3 veckor då blir det KUB :)


    Så härligt att höra Grattis till er också <3
  • lilagrodautanben

    Tack! Ja det har varit hemskt men av någon anledning så har jag större hopp denna gången. Kanske för att jag har mer symtom än tidigare eller nåt.. känns bara mer hoppfullt nu :) ja mina tummar är hållna för alla <3


    Bettan84 skrev 2019-09-20 15:53:58 följande:

    Hej, klart att du är välkommen. 

    Beklagar , du verkar haft det tufft, men nu får man säga Grattis och så håller vi tummarna för alla oss här :). KRAM 


  • someone33

    Nu kan jag äntligen hoppa in i gruppen! Var på ultraljud idag och såg ett tickande hjärta och är beräknad till den 16 Maj! Är så lycklig då jag trodde att jag fick missfall för 2 veckor sedan, blädde kraftigt i 7 dagar.. men gravtesten blev starkare och därför fick jag göra ett tidigt ultraljud idag! :D Vem ska jag skriva till för att komma med i den hemliga fb-gruppen?

  • Habba

    Vinmonster!


    someone33 skrev 2019-09-20 17:37:30 följande:

    Nu kan jag äntligen hoppa in i gruppen! Var på ultraljud idag och såg ett tickande hjärta och är beräknad till den 16 Maj! Är så lycklig då jag trodde att jag fick missfall för 2 veckor sedan, blädde kraftigt i 7 dagar.. men gravtesten blev starkare och därför fick jag göra ett tidigt ultraljud idag! :D Vem ska jag skriva till för att komma med i den hemliga fb-gruppen?


  • Fladdriga svansen

    Äntligen har mina symtom också börjat släppa, känner mig som mig själv igen och kan lägga tankarna på annat. Tiden går lite fortare då också :) Så här njuts det för fullt, samt att det är fredag så kan ju inte bli bättre. Vad har ni för positivt att se fram emot ikväll eller i helgen ? :)

  • flickan89
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-20 20:05:35 följande:

    Äntligen har mina symtom också börjat släppa, känner mig som mig själv igen och kan lägga tankarna på annat. Tiden går lite fortare då också :) Så här njuts det för fullt, samt att det är fredag så kan ju inte bli bättre. Vad har ni för positivt att se fram emot ikväll eller i helgen ? :)


    Åh vad skönt! Jag har börjat må så fruktsvärt illa hela dagen idag och varit super yr! Känns som mitt börjar nu :(

    I helgen ska vi berätta för sambons föräldrar eftersom dom har fyllt år denna veckan. Det är lite tidigt men vi känner att det är en present dom aldrig kommer glömma :) så lite nervösa och peppiga över det :)
  • Bettan84
    flickan89 skrev 2019-09-20 20:45:38 följande:

    Åh vad skönt! Jag har börjat må så fruktsvärt illa hela dagen idag och varit super yr! Känns som mitt börjar nu :(

    I helgen ska vi berätta för sambons föräldrar eftersom dom har fyllt år denna veckan. Det är lite tidigt men vi känner att det är en present dom aldrig kommer glömma :) så lite nervösa och peppiga över det :)


    I feel you . Mitt illamående började 4+1 . Har det från morgon till kväll till och från nästan hela tiden :/ . Jag tänker så länge bebbe mår bra ovh utvecklas som det ska så får jag väl överleva hehe .

    Nu njuter jag av en alkoholfri öl :D det gäller att ta vara på de stunderna man inte mår illa . Kram
Svar på tråden BF MAJ 2020