• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Daphodil
    Trostar skrev 2019-09-21 10:22:41 följande:

    Ni som är i vecka 7-8, hur är era symptom?

    Förra helgen mådde jag så dåligt så jag undrade hur jag skulle klara av det här, men senaste dagarna har jag mått bättre. Måndagen mådde jag piss, mådde skit på tisdag kväll, bra på onsdag, lite dålig på torsdag, igår bra, idag bra.

    Har bara liiiite illamående, mer som lite åksjuka som kommer och går. Känner avsmak för vissa maträtter och vill inte dricka kaffe (älskar kaffe i vanliga fall). Ömma bröst, mycket vita flytningar, trött.

    Går in i vecka 8 imorgon och eftersom jag inte kräkts eller mår mer illa nu senaste dagarna så tror jag såklart att något är fel (Denna jobbiga oron!!!).


    Vill lugna dig med att jag mådde riktigt illa 2 dagar i övergången v 7-8, sen blev det mycket bättre v 8, lite värre i övergången till vecka 9 (men inte alls som innan), och sen åter avtagande vecka 9. Jag känner precis som du, lite åksjuka och vill inte ha kaffe.

    Men jag har sett fostret på ultraljud i torsdags och allt ser bra ut.
  • Blivande3barnsmamma
    M1lla skrev 2019-09-21 12:13:07 följande:

    Hej, jag är ny här!

    Går in i v 7 imorgon. Mår hittills kanonbra, lite mer trött än vanligt & gasig i magen men annars bra ;) Ska bli kul att följas åt här!


    Välkommen :)
  • Blivande3barnsmamma
    Daphodil skrev 2019-09-21 12:29:34 följande:

    Vill lugna dig med att jag mådde riktigt illa 2 dagar i övergången v 7-8, sen blev det mycket bättre v 8, lite värre i övergången till vecka 9 (men inte alls som innan), och sen åter avtagande vecka 9. Jag känner precis som du, lite åksjuka och vill inte ha kaffe.

    Men jag har sett fostret på ultraljud i torsdags och allt ser bra ut.


    Jag längtat också till det tidigare ultraljudet så oron släpper lite iaf
  • Daphodil

    Jag vaknade f ö inatt med en mensvärk som var så kraftig att jag bara kallsvettades. Jag har aldrig haft så i tidigare graviditeter och trodde jag skulle börja störtblöda. Men efter nån timme gick det över och idag mår jag som vanligt. Obehaglig upplevelse oavsett!

  • M1lla

    När tycker ni att det är rimligt att berätta för de närmsta? Vi har gått igenom ett tidigt missfall så kommer göra ett tidigt ultraljud nu den 7/10. Vill berätta för föräldrar osv nu men vill samtidigt vänta till efter v 12.. hur gör ni?

  • Fladdriga svansen
    flickan89 skrev 2019-09-21 08:18:59 följande:

    Jag har faktiskt inte provat några tabletter än eftersom det kom igår. Men ska till bm på ons så då får hon skriva ut något till mig tänker jag.

    Ja lite så tänker vi också :D tror det kommer bli gråtkalas hela kvällen :D

    Vi har köpt 2 lyktor från majas cottage (barncancerfonden) som det står "du är guld värd farfar" och "du är guld värd farmor" sen ett litet kort i lyktorna typ "vi ses i maj"

    Jag hoppas det går hem ;D

    Dom började gråta när vi berättade att vi skulle göra ivf för 1,5 månad sen och sen detta så snabbt inpå så dom anar ingenting tror att jag tar sprutorna nu haha. Så ska bli kul att se reaktionerna :)


    Åh vad fint ju, och sån dubbelgest i det att köpa de från en bra sak dessutom <3

    Haha då lär de definitivt bli gråtkalas ju :D verkligen fint av er.
  • Fladdriga svansen

    Ni som är oroliga för symtom som kommer och går finns de klassiska spökveckorna. Oftast runt v10 de kan börja men kan ju ske tidigare också. Passa på att njut för snart är allt tillbaka med 10 ggr kraften :D

  • Daphodil
    M1lla skrev 2019-09-21 13:27:12 följande:

    När tycker ni att det är rimligt att berätta för de närmsta? Vi har gått igenom ett tidigt missfall så kommer göra ett tidigt ultraljud nu den 7/10. Vill berätta för föräldrar osv nu men vill samtidigt vänta till efter v 12.. hur gör ni?


    Det där är så svårt. I mina två tidigare graviditeter berättade jag tidigt. Senaste graviditeten blev missfall i v 16, så egentligen hade det inte spelat nån roll om vi berättade innan eller efter v 12. Men i denna graviditet tänker jag nog vänta tills kub är gjort v 13.

    I vilken vecka kommer du vara när du gör tidigt ultraljud?
  • Millemupp

    Har försökt uppdatera listan, var några jag inte hittade bf-datum på så lägg gärna till det själva.

    BF lista

    1/5 - viljaa, Saandrisen, Lavisa, aejvg, Ngravid

    2/5 - EmmaAF,, Gabby

    3/5 - Saga92, EnNathaliee

    4/5 - jevana,

    5/5 - ankan6, höstmamma

    6/5 - blivande3barnsmamma, zebra, fyrasnartfem,

    9/5 - kanela84, trostar,

    10/5 - HejsanJenny,

    11/5 - Hoffesport, almqvist

    12/5 - siggy, rebeckall

    13/5- Habba

    16/5 - Idapidan, someone33

    17/5 - Humlan1989,

    18/5 - Nowoli,

    19/5 - LBP91, LegoS, nellienypon, malinmalan, Stompelompa

    20/5 - fladdriga svansen, kattunge15, Miruska, flickan89,

    21/5 - ahland,

    23/5 - Nextchapter, Arrowl

    24/5 wifeV, smirreochsmulan

    26/5 - Millemupp, pappersdocka, M94

    31/5 Hoothoot

    Saknar datum:

    lilagrodautanben, M1lla, citronen95

  • Blivande3barnsmamma
    M1lla skrev 2019-09-21 13:27:12 följande:

    När tycker ni att det är rimligt att berätta för de närmsta? Vi har gått igenom ett tidigt missfall så kommer göra ett tidigt ultraljud nu den 7/10. Vill berätta för föräldrar osv nu men vill samtidigt vänta till efter v 12.. hur gör ni?


    Det beror på hur man själv känner, jag berättade för min närmsta kollega v. 8 och samma vecka för våra föräldrar. Men för de övriga kollegorna tänker jag berätta v. 12
Svar på tråden BF MAJ 2020