• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • viljaa
    Daphodil skrev 2019-11-05 20:20:57 följande:

    Vi fick ju MA i v 16 i våras där fostret hade dött i v 15, och obduktion visade tillväxthämning. Så är jätteglad att det såg bra ut denna gång. Kul med fler aprillisar


    Just det så var det ju. Ja men vad skönt att fu blir väl omhändertagen nu då :) kul att vi ligger så lika. Jag tror det blir en liten maj-bebbe men än så länge står det april i listorna!
  • 2020bebis

    Gått in i vecka 13 och syns INGET på magen, inte ens när jag ligger ner o kollar på magen utan tröja. När såg ni tecken på att magen börjar växa??

  • Daphodil
    2020bebis skrev 2019-11-06 21:11:37 följande:

    Gått in i vecka 13 och syns INGET på magen, inte ens när jag ligger ner o kollar på magen utan tröja. När såg ni tecken på att magen börjar växa??


    I första graviditeten började jag ANA en kula v 14, när jag låg på mage. Började synas bra först v 20. Nu i andra graviditeten tyckte jag magen kom över en natt i v 13. Kom ihåg att det verkar vara väldigt individuellt.
  • 2020bebis
    Daphodil skrev 2019-11-06 21:18:19 följande:

    I första graviditeten började jag ANA en kula v 14, när jag låg på mage. Började synas bra först v 20. Nu i andra graviditeten tyckte jag magen kom över en natt i v 13. Kom ihåg att det verkar vara väldigt individuellt.


    Menar du låg på rygg? annars svårt att förstå hur du såg kulan? Längtar efter en kula! Får hålla ut lite till
  • viljaa
    2020bebis skrev 2019-11-06 21:11:37 följande:

    Gått in i vecka 13 och syns INGET på magen, inte ens när jag ligger ner o kollar på magen utan tröja. När såg ni tecken på att magen börjar växa??


    Jag har tagit kort varje vecka så jag kan se att den blivit mycket större och rundare men vad nästan helt platt innan. Ser ur som en gravidmage eftersom man ser revbenen och att det putar ut under dem. Å andra sidan går jag in i v16 nu. Tycker det syns mest i profil och inte såå mycket när jag ligger ner ändå, så prova nån annan vinkel att spana från!
  • 2020bebis
    viljaa skrev 2019-11-06 21:25:58 följande:

    Jag har tagit kort varje vecka så jag kan se att den blivit mycket större och rundare men vad nästan helt platt innan. Ser ur som en gravidmage eftersom man ser revbenen och att det putar ut under dem. Å andra sidan går jag in i v16 nu. Tycker det syns mest i profil och inte såå mycket när jag ligger ner ändå, så prova nån annan vinkel att spana från!


    Är normal
    viljaa skrev 2019-11-06 21:25:58 följande:

    Jag har tagit kort varje vecka så jag kan se att den blivit mycket större och rundare men vad nästan helt platt innan. Ser ur som en gravidmage eftersom man ser revbenen och att det putar ut under dem. Å andra sidan går jag in i v16 nu. Tycker det syns mest i profil och inte såå mycket när jag ligger ner ändå, så prova nån annan vinkel att spana från!


    Är normalviktig men inte helt platt på magen, kanske tar lite extra tid då med! Den svullnar väldigt när jag ätit ibland nu och då ser jag en kula svullnar mkt mer på ena sidan magen än andra, sitter livmodern snett?
  • Daphodil
    2020bebis skrev 2019-11-06 21:24:53 följande:

    Menar du låg på rygg? annars svårt att förstå hur du såg kulan? Längtar efter en kula! Får hålla ut lite till


    Nej, jag kände alltså kulan när jag låg på mage. Men tror inget sågs än då.
  • Trostar
    2020bebis skrev 2019-11-06 21:11:37 följande:

    Gått in i vecka 13 och syns INGET på magen, inte ens när jag ligger ner o kollar på magen utan tröja. När såg ni tecken på att magen börjar växa??


    Jag går snart in i vecka 15. Har senaste två veckorna haft en tydlig kula på kvällarna, men dagtid är jag platt som tidigare :) . Jag känner av kulan när jag ligger på mage. Blir obekvämt och känns som att jag ligger med en tennisboll i magen?? Än så länge räcker det att dra upp ena benet lite för att avlasta magen, men kommer att sörja när jag inte kan sova på mage längre! :)
  • 2020bebis
    Trostar skrev 2019-11-07 13:12:34 följande:

    Jag går snart in i vecka 15. Har senaste två veckorna haft en tydlig kula på kvällarna, men dagtid är jag platt som tidigare :) . Jag känner av kulan när jag ligger på mage. Blir obekvämt och känns som att jag ligger med en tennisboll i magen?? Än så länge räcker det att dra upp ena benet lite för att avlasta magen, men kommer att sörja när jag inte kan sova på mage längre! :)


    Hoppas jag med får en kula snart! Längtar! Men längtar inte heller till att inte kunna sova på mage :-P
  • Heliena

    Haha, alltså åh.. Snälla, säg att ni är fler än jag som har börjat känna er helt tröga i huvudet? Jag har alltid sett mig själv som relativt snabbtänkt och smart liksom.. Men nu känner jag mig så trög och korkad! Jag kommer inte ihåg ord som jag annars lätt hade fått ur mig och ibland förstår jag inte de simplaste saker som min sambo säger till mig, utan jag måste hela tiden ställa följdfrågor för att fatta?! Det är väldigt ofta han får rätta mig och han förstår knappt mig när jag ska förklara var saker och ting ligger utan berättar helt baklänges och använder helt andra ord än jag annars hade gjort, haha! Känner ju knappt igen mig själv!