• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • LinneaWookie
    2020bebis skrev 2019-11-06 21:30:41 följande:

    Är normalÄr normalviktig men inte helt platt på magen, kanske tar lite extra tid då med! Den svullnar väldigt när jag ätit ibland nu och då ser jag en kula svullnar mkt mer på ena sidan magen än andra, sitter livmodern snett?


    Jag ser också skillnad mot för några veckor sedan, även om ingen annan skulle märka än. Liten liten skillnad nu på morgonen då den vanligtvis är i princip platt, och på kvällen efter middagen ser jag definitivt större ut än jag brukar, även om jag alltid svullnar upp lite efter maten. Så en liten liten kula finns där allt! Även om bara jag själv kan märka av den än...

    Är i v 13+1 idag.
  • kristina27
    nypan78 skrev 2019-11-05 09:01:50 följande:

    KUB resultatet bekräftat på moderkaksprovet, trisomi 21. Vi är helt förstörda...


    Hej! Först av allt vill jag skicka en stor kram till er<3 jag kan förstå att det är ett omtumlande och chockerande besked som får med sig många känslor. Kan tänka mig att tankarna går fram och tillbaks om hur ni känner och tänker, mitt i allt det vill jag bara tipsa om en tjej på instagram som heter kind.emily som har fått inte bara en son med DS utan 2!! Och dessa grabbar verkar helt underbara. Det är viktigt att se att barn med DS kan få riktigt bra, roliga och värdiga liv. Jag jobbar dessutom med dessa underbara barn bland annat och de är väldigt speciella och underbara barn och människor.

    Alla får självklart göra som man vill när man får dessa besked men jag vill iallafall skicka lite styrka och inspiration till er att iallafall få se denna underbara sidan av dessa barn. Kram
  • nypan78
    kristina27 skrev 2019-11-08 10:57:04 följande:

    Hej! Först av allt vill jag skicka en stor kram till er<3 jag kan förstå att det är ett omtumlande och chockerande besked som får med sig många känslor. Kan tänka mig att tankarna går fram och tillbaks om hur ni känner och tänker, mitt i allt det vill jag bara tipsa om en tjej på instagram som heter kind.emily som har fått inte bara en son med DS utan 2!! Och dessa grabbar verkar helt underbara. Det är viktigt att se att barn med DS kan få riktigt bra, roliga och värdiga liv. Jag jobbar dessutom med dessa underbara barn bland annat och de är väldigt speciella och underbara barn och människor.

    Alla får självklart göra som man vill när man får dessa besked men jag vill iallafall skicka lite styrka och inspiration till er att iallafall få se denna underbara sidan av dessa barn. Kram


    Jag har sett hennes instakonto och en del andra, pratat med föräldrar etc. Vi har kommit fram till att avbryta, tyvärr.
  • Junojune
    nypan78 skrev 2019-11-08 11:52:42 följande:

    Jag har sett hennes instakonto och en del andra, pratat med föräldrar etc. Vi har kommit fram till att avbryta, tyvärr.


    Vilket beslut ni än fattar så är det rätt beslut för er! Beklagar verkligen och hoppas ni återhämtar er snart <3
  • SweetCA
    nypan78 skrev 2019-11-08 11:52:42 följande:
    Jag har sett hennes instakonto och en del andra, pratat med föräldrar etc. Vi har kommit fram till att avbryta, tyvärr.
    Hjärta 
  • Daphodil

    Idag fick jag första gravidkommentaren, av en person på kliniken som jag aldrig träffat förr. (En vänlig kommentar, inte påflugen.) Vilket liksom känns som att magen är tydlig nog att inte misstas för en kalaskula. Det kändes fint

  • Heliena
    Daphodil skrev 2019-11-08 15:01:38 följande:

    Idag fick jag första gravidkommentaren, av en person på kliniken som jag aldrig träffat förr. (En vänlig kommentar, inte påflugen.) Vilket liksom känns som att magen är tydlig nog att inte misstas för en kalaskula. Det kändes fint


    Åh, vad mysigt! Man blir så glad och stolt över att man bär på ett barn när man möter fina människor! :)

    Jag och min sambo skulle hämta ut vår barnvagn via postombud för någon vecka sedan och då står en äldre dam bakom oss. Hon ser paketen och säger -Ååh, är det en barnvagn? Jag känner igen namnet Emmaljunga!

    Sen tittar hon på mig med berörd blick och jag blir helt fnittrig och säger stolt att det är vårt första barn!

    Både jag och sambon blev så glada och allt kändes helt plötsligt så verkligt! Gulliga tant! :)
  • Daphodil
    Heilena skrev 2019-11-08 15:13:08 följande:

    Åh, vad mysigt! Man blir så glad och stolt över att man bär på ett barn när man möter fina människor! :)

    Jag och min sambo skulle hämta ut vår barnvagn via postombud för någon vecka sedan och då står en äldre dam bakom oss. Hon ser paketen och säger -Ååh, är det en barnvagn? Jag känner igen namnet Emmaljunga!

    Sen tittar hon på mig med berörd blick och jag blir helt fnittrig och säger stolt att det är vårt första barn!

    Både jag och sambon blev så glada och allt kändes helt plötsligt så verkligt! Gulliga tant! :)


    Vilken härlig känsla det måste ha varit
  • ankan6
    Heilena skrev 2019-11-08 15:13:08 följande:
    Åh, vad mysigt! Man blir så glad och stolt över att man bär på ett barn när man möter fina människor! :)

    Jag och min sambo skulle hämta ut vår barnvagn via postombud för någon vecka sedan och då står en äldre dam bakom oss. Hon ser paketen och säger -Ååh, är det en barnvagn? Jag känner igen namnet Emmaljunga!

    Sen tittar hon på mig med berörd blick och jag blir helt fnittrig och säger stolt att det är vårt första barn!

    Både jag och sambon blev så glada och allt kändes helt plötsligt så verkligt! Gulliga tant! :)
    Åh vilket mysigt ögonblick!
  • Bettan84
    nypan78 skrev 2019-11-08 11:52:42 följande:

    Jag har sett hennes instakonto och en del andra, pratat med föräldrar etc. Vi har kommit fram till att avbryta, tyvärr.


    <3 jag vill bara skicka massa styrkekramar till er .