• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • viljaa
    Daphodil skrev 2019-12-03 15:46:53 följande:

    Ja, det verkar bli en pojktråd! Jag hoppades faktiskt lite på en flicka, men en frisk bäbis är ju det viktiga. Borde inte du också ha RUL snart?


    Ja såklart, man har ju sina föreställningar om den lille i magen :) men stort grattis till en välmående pojke! Jo, jag har rul på fredag. Har analyserat mina kub-bilder till förbannelse (nub-teori) och alla jag skickat till säger tjej men man vet ju aldrig. Som du säger, att h*n är frisk är ju det viktigast!
  • viljaa
    Stenbocken93 skrev 2019-12-03 17:35:39 följande:
    Jag väntar på RUL (23 dec) men jag har en högst okvalificerad gissning att det är en flicka. Har mått betydligt sämre än min syster som fick en pojke och tyvärr har jag bara den svaga referensen att utgå ifrån. Dock bättre än inget. 
    Spännande!! Då får vi se vad som visar sig 23 dec helt enkelt! Jag tror också att jag har en tjej i magen. Dels pga att jag har känt så sen dag 1 men också för att alla jag visat mina kub-bilder för, sagt tjej (utom typ 1, kanske 20 som gissat tjej). :) vi går väl se!!
  • Stenbocken93

    Daphodil: Ja där ser man - det kan bli vadsomhelst i slutändan Glad

    Viljaa: Dagarna går lika långsamt nu som de gjorde innan KUB. 20 långa dagar...får helt enkelt njuta av alla er andras besked om ni valt att ta reda på könet. Det är ju också skoj!

  • LinneaWookie
    HejsanJenny skrev 2019-12-03 18:02:52 följande:

    Jag räknar dagarna till RUL - 19 december känns som evigheter!


    Jag har också RUL den 19e! Känns som en hel evighet kvar!!!! 
  • LinneaWookie
    viljaa skrev 2019-12-03 19:58:43 följande:
    Ja såklart, man har ju sina föreställningar om den lille i magen :) men stort grattis till en välmående pojke! Jo, jag har rul på fredag. Har analyserat mina kub-bilder till förbannelse (nub-teori) och alla jag skickat till säger tjej men man vet ju aldrig. Som du säger, att h*n är frisk är ju det viktigast!
    Mina KUB-bilder ser också ut som en tjej, men jag var bara i v11+0, och det finns ju chans att nubben "reser på sig" ända fram till v14 tydligen.
    Jag känner dock på mig att det är en tjej, men har verkligen ingen aning alls egentligen!!! Så spännande <3 
  • Namne4

    Hej!
    Ny här i gruppen och väntar mitt 6:e barn med bf 29 maj. Mitt första barn är en pojke och sen kom det 4 flickor på raken. Det har hittills varit en jobbig graviditet men extremt illamånde, värre än någon gång tidigare. Även mycket oro då vi fick en hög risk på KUB så vi gjorde moderkaksprov och snabbtestet visade normalt resultat! Väntar dock på långtidsanalysen, med det de tittar på där är inget jag har högre risk för än någon annan. En rolig bonus är att bebisen är en pojke så storebror är överlycklig och syrrorna tycker också det är spännande med en lillebror!

    Någon mer här som fick dåligt resultat på KUB? Hur har det gått?

  • Daphodil
    Namne4 skrev 2019-12-04 10:05:58 följande:

    Hej!
    Ny här i gruppen och väntar mitt 6:e barn med bf 29 maj. Mitt första barn är en pojke och sen kom det 4 flickor på raken. Det har hittills varit en jobbig graviditet men extremt illamånde, värre än någon gång tidigare. Även mycket oro då vi fick en hög risk på KUB så vi gjorde moderkaksprov och snabbtestet visade normalt resultat! Väntar dock på långtidsanalysen, med det de tittar på där är inget jag har högre risk för än någon annan. En rolig bonus är att bebisen är en pojke så storebror är överlycklig och syrrorna tycker också det är spännande med en lillebror!

    Någon mer här som fick dåligt resultat på KUB? Hur har det gått?


    Välkommen! Jag fick förhöjd risk på KUB med dottern, 1/92, men NIPT visade att hon var frisk. Hoppas allt ser fint ut för er också. =)
  • Nextchapter

    Så roligt att lösa om alla som varit på RUL mm, mitt är inte förrän 3:e januari, så känns långt borta :)

    Vi tror dock inte att vi vill ta reda på könet nu med första barnet, men vill så gärna se h*n samt se så att alla organ mm ser bra ut.

    Jag tycker bara jag känner mig extra fet o svullen just nu, vill ju se en mer tydlig bevismage som känns lite stum liksom. Skall nog berätta på jobbet nästa vecka, har hitttils inte kännt för det plus att det går att följa med lite pösiga tröjor än, vilket jag typ alltid har också :) har nu berättat för alla runt om samt jobb ännu?

  • Daphodil
    Nextchapter skrev 2019-12-04 13:54:53 följande:

    Så roligt att lösa om alla som varit på RUL mm, mitt är inte förrän 3:e januari, så känns långt borta :)

    Vi tror dock inte att vi vill ta reda på könet nu med första barnet, men vill så gärna se h*n samt se så att alla organ mm ser bra ut.

    Jag tycker bara jag känner mig extra fet o svullen just nu, vill ju se en mer tydlig bevismage som känns lite stum liksom. Skall nog berätta på jobbet nästa vecka, har hitttils inte kännt för det plus att det går att följa med lite pösiga tröjor än, vilket jag typ alltid har också :) har nu berättat för alla runt om samt jobb ännu?


    Ja, att veta könet ändrar ju egentligen ingenting. För min del var det mest att jag ville bestämma namn i förväg. Jag berättade rätt tidigt på jobbet, för att kunna planera utbildningsdelen av mitt arbete.

    Idag blev det också klart att jag får beviljat några veckors semester innan BF, vilket betyder att jag kan gå vid påsk. Det känns alldeles lagom.
  • viljaa
    LinneaWookie skrev 2019-12-04 09:57:41 följande:

    Mina KUB-bilder ser också ut som en tjej, men jag var bara i v11+0, och det finns ju chans att nubben "reser på sig" ända fram till v14 tydligen.

    Jag känner dock på mig att det är en tjej, men har verkligen ingen aning alls egentligen!!! Så spännande <3 


    Ja okej, jag förstår! Det finns ju chans fram till v 14 som sagt. Jag var i 13+1 så v 14, så det borde ju vara rätt men man vet ju ändå inte!