• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliotrop
    malliiinnnn skrev 2020-03-11 09:14:23 följande:

    Håller med om att det känns som lång tid kvar, speciellt nu när jag jobbar och pendlar varje dag i Stockholm och börjar oroa mig för coronaviruset också. Vill bara bli ledig och hålla mig hemma och vila. Blev ju sjuk i 8 veckor efter en vanlig förkylning så hur ska det bli om jag drabbas av det där viruset... sen finns det så lite information om Corona och gravida så jag vet inte hur man ska tänka.

    Svettas (sover med öppet fönster) ont mellan benen, andfådd, sover sämre och kräks ibland på morgonen. Dessutom en bebis som vill ligga på tvären och töja vilket gör såå ont! Så är läget för mig just nu.


    Jag var förkyld hela julen, från 20/12-13/1, jobbade en månad och blev sen förkyld igen (med förkyld menar jag totalt igenslemmad av snor, slemhosta osv), var sjukskriven från 14/2-28/2 och det enda jag kunde göra var att vila då läkaren sa att jag bara hade virus. Ingen feber mer än att det någon dag låg på 38 grader. Sen fick jag gå till jobbet även fast jag inte var frisk för läkaren sa att försäkringskassan inte skulle godkänna övre luftvägsbesvär. Jobbade tre dagar med förkylning och foglossning sen på torsdagen fick jag gå hem igen. Lyckades även få problem med en bartolinit körtel igen (4e gången på ett år), åkte in akut och fick operation med spinalbedövning. Vilket jag lyckades få biverkning på också, spinalhuvudvärk. Nu ligger jag hemma som ett kolli... Men bebis mår bra.

    Tänker mycket på coronaviruset också som du skriver, känns som att man som gravid är i riskzonen bara där och om man samtidigt är sjuk med annat också så hade nog inte kroppen reagerat speciellt bra på det där.

    Oh vilket *klagande* inlägg detta blev...
  • Heliotrop
    SweetCA skrev 2020-03-11 07:21:02 följande:

    Haft mildare varianter under dagarna men inte så farligt. Har dock 16 grader i sovrummet och tunt täcke, är mer varm än vallningar på nätterna. 

    Fy vad jobbigt, vet inte riktigt hur man ska hantera det 


    Kanske skulle se om sambon går med på att sänka värmen ännu mer i sovrummet, vi har redan sänkt två gånger för att jag sovit så dåligt när jag svettas.

    Skönt att du "bara" är varm och slipper vallningarna iallafall. :)
  • SweetCA
    Heliotrop skrev 2020-03-11 12:20:05 följande:
    Kanske skulle se om sambon går med på att sänka värmen ännu mer i sovrummet, vi har redan sänkt två gånger för att jag sovit så dåligt när jag svettas.

    Skönt att du "bara" är varm och slipper vallningarna iallafall. :)
    Ja gör det. Annars kanske du kan testa att sova med kylklamp i sängen Flört
    Min sambo sover i gästrummet hehe så jag kan stöka och böka runt bäst jag vill.
  • Heliotrop
    SweetCA skrev 2020-03-11 12:32:43 följande:

    Ja gör det. Annars kanske du kan testa att sova med kylklamp i sängen 

    Min sambo sover i gästrummet hehe så jag kan stöka och böka runt bäst jag vill.


    Ska se vad han säger ikväll, ev kan jag smygsänka elementen xD haha ja då har du ju verkligen valmöjligheter!
  • Heliotrop
    SweetCA skrev 2020-03-11 12:32:43 följande:

    Ja gör det. Annars kanske du kan testa att sova med kylklamp i sängen 

    Min sambo sover i gästrummet hehe så jag kan stöka och böka runt bäst jag vill.


    Ska se vad han säger ikväll, ev kan jag smygsänka elementen xD haha ja då har du ju verkligen valmöjligheter!
  • Daphodil

    Håller med - lite obekvämt med coronasituationen. Jag är inte så rädd att bli allvarligt sjuk, - datan på gravida är extremt sparsam men talar inte för svårare sjukdom. Inget verkar heller tala för smitta till fostret.

    Men jag hoppas verkligen att det finns personal på förlossningen när det väl är dags...

  • SweetCA
    Heliotrop skrev 2020-03-11 15:43:37 följande:

    Ska se vad han säger ikväll, ev kan jag smygsänka elementen xD haha ja då har du ju verkligen valmöjligheter!


    Haha gör det
  • SweetCA
    Daphodil skrev 2020-03-11 16:32:17 följande:

    Håller med - lite obekvämt med coronasituationen. Jag är inte så rädd att bli allvarligt sjuk, - datan på gravida är extremt sparsam men talar inte för svårare sjukdom. Inget verkar heller tala för smitta till fostret.

    Men jag hoppas verkligen att det finns personal på förlossningen när det väl är dags...


    Hu ja
  • Saga92

    Här är en till som börjar bli måttligt oroad av coronaviruset. Man är ju sänkt i sitt immunförsvar och blir kanske mer sjuk än vanligt. Det som nog mest oroar mig är risken att bli sjuk precis innan förlossningen. Nu är rutinen att om en kvinna som är smittad av Corona kommer in och föder så behöver hon vara åtskiljd från sitt barn ett par veckor för att inte föra smittan till sitt nyfödda barn. Vilken mardröm det hade varit..

  • HejsanJenny

    Jag jobbar på förskola (två dagar till, arrrghhh sen graviditetspenning) och vi har en familj som vistats utomlands under sportlovet. Bekräftat smittade. Två andra familjer som är hemma pga pågående smittspårning. Jag känner att viruset är lite för nära nu för att det ska kännas lugnt och tryggt.