• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Lilla Lunis

V29 , BF 16 maj. Inskrivn.vikt 62 kg, nu 77 kg????

Mår inge vidare, ont i ben och fötter + foglossning högt blodtryck och huvudvärk pga. Dålig sömn. Kan vakna 02.

00 och inte somna om förrän 05.00 . Fick avslag på gravidpenning???????? jobbar på skola så väldigt mkt stress och stående. Hoppas på att få bli sjukskriven deltid snart....

• Lilla Lunis

Mår inge vidare, ont i ben och fötter + foglossning högt blodtryck och huvudvärk pga. Dålig sömn. Kan vakna 02.

00 och inte somna om förrän 05.00 . Fick avslag på gravidpenning???????? jobbar på skola så väldigt mkt stress och stående. Hoppas på att få bli sjukskriven deltid snart....

• Lilla Lunis

• Lilla Lunis

• Lilla Lunis

• SweetCA
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-02-24 18:55:04 följande:
    Nej, tror de förlänger det. Eller så tar jag mina Semesterdagar. Vi får se helt enkelt :)
    aha, låter bra!!!
  • SweetCA

Stackare, ni som har det tufft, känner med er. hemorrhoid, illamående, ont och stressigt jobb är inte kul Rynkar på näsan
    Kämpa på! Hjärta

• Siggy

Jag har mått helt ok men befinner mig just nu i världens dipp. Otroligt trött men kan ändå inte sova på nätterna, det gör ont i ryggen och magen spänner. Sammandragningar bara av en kort och långsam promenad. Känner mig frustrerad för minsta lilla gör mig helt slut. Orkar precis med jobbet men när jag kommer hem är jag som en urvriden trasa. Av allt detta blir jag ledsen för det som brukar ge energi ger mig inte energi. 

Gick in i vecka 30 igår, BF 10 maj, och har optimistiskt tänkt att jag ska jobba fram till en vecka före BF. Har inget fysiskt betungande jobb men däremot mycket krav och stressigt med många olika projekt. Har en jättefin chef som säger att det är helt ok att gå hem och vila eller jobba hemifrån. Men det är svårt att genomföra i praktiken när kalendern är fylld med möten. 

Usch vilket klagans inlägg det här blev. Hade faktiskt en liknande dipp för några veckor sen där jag bröt ihop hos bm. Varade några dagar innan det vände och orken kom tillbaka lite grann. Hoppas på att den här dippen är en liknande och att jag kommer ur den snart igen. Tror det mesta handlar om för lite sömn och att inte ha någon kontroll på kroppen. 

Kram på er alla! 

• Gabby

Jag är i v 30 och hade en riktig dipp i helgen. Så energilös, trött och värk men kändes som att ingen förstod mig. 
    Har rejäla foglossningar vissa dagar och halsbränna. Står jag för länge får jag ont i benen och de börjar bli svårt att vända sig i sängen. Har kontorsjobb och tanken är att jobba tills de är dags. Får dock se hur de utvecklar sig med foglossningen för jag har otroligt svårt att sitta längre perioder.
    Förra graviditeten gick vattnet på jobbet 3,5v för tidigt så jag håller tummarna för något liknande nu :).

Känns så frustrerande för jag får känslan av att man helst inte ska gnälla som gravid. Andra har svårt att förstå att man är galet trött och orkeslös och behöver vila. Ev är de bara hormonerna som spökar :)

• Bettan84

Vecka 28 , har fått beviljad sjukpenning så jag tror inte jag kommer att kunna gå tillbaka till jobbet .

Fruktansvärd foglossning , minimalt med sömn har resulterat i hör puls, yrselattacker och spänd mage .

Inge kul alls då det är jag som har högst inkomst hemma men min och bebisens hälsa går före. Det var jobbigt att acceptera det i början men nu måste jag tänka mer positivt och få all energi jag behöver de sista veckorna för att kunna ta hand om bebis sen men också min femåring hemma .

Jag börjar dock få lite panikångest om själva förlossningen .

Den första förlossningen var traumatisk för mig (vill inte skrämma någon här för alla förslossningar är unika ) så jag fick prata med en barnmoska på aurora mottagningen här i Stockholm.

De tycker att det inte finns medicinska skäl för att jag föda med ks och att jag måste tänka positivt inför denna ...(det är inte så lätt ) . Hon höll med mig om att vården hade svikit mig på alla plan men att den här gången kunde hon nästan ?garantera ? att det kommer bli enklare och mer positiv upplevelse...

Jag är så rädd, kluven och förvirrad ...