• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Daphodil
    Mischa123 skrev 2020-04-30 02:11:32 följande:

    29/4, 4 dagar innan bf kom våran son :) Värkarna kom från ingenstans kl 2 på natten och var riktigt intensiva utan uppehåll ända från början, 5.30 var vi på förlossningen och 8.40 var han ute, en riktig drömförlossning <3


    Stort grattis, och vilket snabbt förlopp. Är du omföderska?
  • SweetCA
    Daphodil skrev 2020-04-30 08:54:49 följande:

    Jag var på toa 8-10 ggr när det var dags för mig. Hoppas det betyder samma för dig!


    Hoppet är det sista som överger en :) hoppas du har rätt
  • Mischa123
    Daphodil skrev 2020-04-30 08:56:03 följande:

    Stort grattis, och vilket snabbt förlopp. Är du omföderska?


    Tack! Nej det är första barnet :) Barnmorskorna sa dock att man inte kunde tro att det var första utan att jag födde som en omföderska så lite stolt blir man ju haha ;)
  • Blivande3barnsmamma
    Mischa123 skrev 2020-04-30 09:14:37 följande:

    Tack! Nej det är första barnet :) Barnmorskorna sa dock att man inte kunde tro att det var första utan att jag födde som en omföderska så lite stolt blir man ju haha ;)


    Så duktigt av dig. Mitt händelseförlopp var liknande ditt, omföderska dock.

    Vattnet gick 04.00 och sonen var ute 10.44 :)
  • ankan6

    Häftigt att så många bebisar redan är här! Grattis! Måste varit många i tråden som kommit innan bf? Det är ju inte ens maj ännu

  • Blivande3barnsmamma
    ankan6 skrev 2020-04-30 10:02:18 följande:

    Häftigt att så många bebisar redan är här! Grattis! Måste varit många i tråden som kommit innan bf? Det är ju inte ens maj ännu


    Haha här är en av de som kom 5 dagar innan bf :P

    Tack så mycket <3
  • Söderlund

    Återbesök imorse med anledning av mitt lätt förhöjda blodtryck och eventuellt liiiite, liiite äggvita i urinen i tisdags. Idag lämnade jag morgonurin och stickan visade ingenting. Däremot hade mitt tryck stigit ännu mer, från 130/85 till 130/95 och 130/91 när hon mätte andra gången...

    Har idag 7 dagar till bf, så tillbaka på tisdag för nytt urinprov och kontroll av trycket. Och så måste jag vara observant om jag får några symtom på havandeskapsförgiftning och ringa direkt till förlossningen isåfall.

    Känner bara suck!! Jag är bara så trött och less. Jag har en enorm trötthekänsla just nu, igår kändes det som jag var i min egen bubbla i huvudet typ.. men känner ju inget annat, ingen huvudvärk, flimmer för ögonen, tryck över höger sida på magen eller svullnad alls, har haft svullna händer och fötter men det har varit bättre i två veckor. Så det är väl bara att vara observant. Läser att del får högre tryck innan förlossningen kommer igång, hoppas ju att det kan vara så men så tur ska man väl inte ha.. blä jag känner mig lite nere..

  • SweetCA
    Söderlund skrev 2020-04-30 10:32:13 följande:

    Återbesök imorse med anledning av mitt lätt förhöjda blodtryck och eventuellt liiiite, liiite äggvita i urinen i tisdags. Idag lämnade jag morgonurin och stickan visade ingenting. Däremot hade mitt tryck stigit ännu mer, från 130/85 till 130/95 och 130/91 när hon mätte andra gången...

    Har idag 7 dagar till bf, så tillbaka på tisdag för nytt urinprov och kontroll av trycket. Och så måste jag vara observant om jag får några symtom på havandeskapsförgiftning och ringa direkt till förlossningen isåfall.

    Känner bara suck!! Jag är bara så trött och less. Jag har en enorm trötthekänsla just nu, igår kändes det som jag var i min egen bubbla i huvudet typ.. men känner ju inget annat, ingen huvudvärk, flimmer för ögonen, tryck över höger sida på magen eller svullnad alls, har haft svullna händer och fötter men det har varit bättre i två veckor. Så det är väl bara att vara observant. Läser att del får högre tryck innan förlossningen kommer igång, hoppas ju att det kan vara så men så tur ska man väl inte ha.. blä jag känner mig lite nere..


    Kämpa på! Vila och ta hand om dig. Hur tråkigt och frustrerande det än är. Jag har precis spenderat två dagar på soffan i samma trötthet, orkade inget. Men idag har det vänt lite så hoppas du får en liten vändning med!

    Visst känns det som om det inte är något ljus i tunneln men det borde det ju vara <3

    Skönt i alla fall att du inte har havandeskapsförgiftning än i alla fall.
  • Söderlund
    SweetCA skrev 2020-04-30 10:47:21 följande:

    Kämpa på! Vila och ta hand om dig. Hur tråkigt och frustrerande det än är. Jag har precis spenderat två dagar på soffan i samma trötthet, orkade inget. Men idag har det vänt lite så hoppas du får en liten vändning med!

    Visst känns det som om det inte är något ljus i tunneln men det borde det ju vara <3

    Skönt i alla fall att du inte har havandeskapsförgiftning än i alla fall.


    Tack för peppande ord! Behövde nog både få skriva ur mig lite och bröt även ihop totalt när syrran ringde, då kändes det lite bättre efteråt. Avskyr ju mig själv när man är på så negativt humör, tycker synd om maken, haha... Men åh andra sidan måste det väl få vara okej att må skit också ibland.

    Jo det brukar bli bättre med energin typ dagen efter när jag varit så trött men idag håller det fortfarande i sig, hoppas på en vändning till imorgon.

    Har du någon mer kontroll inbokad hos barnmorskan?
  • Blivande3barnsmamma
    Söderlund skrev 2020-04-30 10:32:13 följande:

    Återbesök imorse med anledning av mitt lätt förhöjda blodtryck och eventuellt liiiite, liiite äggvita i urinen i tisdags. Idag lämnade jag morgonurin och stickan visade ingenting. Däremot hade mitt tryck stigit ännu mer, från 130/85 till 130/95 och 130/91 när hon mätte andra gången...

    Har idag 7 dagar till bf, så tillbaka på tisdag för nytt urinprov och kontroll av trycket. Och så måste jag vara observant om jag får några symtom på havandeskapsförgiftning och ringa direkt till förlossningen isåfall.

    Känner bara suck!! Jag är bara så trött och less. Jag har en enorm trötthekänsla just nu, igår kändes det som jag var i min egen bubbla i huvudet typ.. men känner ju inget annat, ingen huvudvärk, flimmer för ögonen, tryck över höger sida på magen eller svullnad alls, har haft svullna händer och fötter men det har varit bättre i två veckor. Så det är väl bara att vara observant. Läser att del får högre tryck innan förlossningen kommer igång, hoppas ju att det kan vara så men så tur ska man väl inte ha.. blä jag känner mig lite nere..


    Hoppas att allt löser sig och du slipper havandeskapförgiftning <3