• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • HejsanJenny

    Förstår frustrationen och att det är jobbigt.

    Själv är jag inne tredje vändan på SÖS på tio dagar på grund av högt blodtryck. I förra veckan låg det som högst på 180/110 för mig. Känner ändå en trygghet i att allting tas på största allvar. <3


    Söderlund skrev 2020-04-30 10:32:13 följande:

    Återbesök imorse med anledning av mitt lätt förhöjda blodtryck och eventuellt liiiite, liiite äggvita i urinen i tisdags. Idag lämnade jag morgonurin och stickan visade ingenting. Däremot hade mitt tryck stigit ännu mer, från 130/85 till 130/95 och 130/91 när hon mätte andra gången...

    Har idag 7 dagar till bf, så tillbaka på tisdag för nytt urinprov och kontroll av trycket. Och så måste jag vara observant om jag får några symtom på havandeskapsförgiftning och ringa direkt till förlossningen isåfall.

    Känner bara suck!! Jag är bara så trött och less. Jag har en enorm trötthekänsla just nu, igår kändes det som jag var i min egen bubbla i huvudet typ.. men känner ju inget annat, ingen huvudvärk, flimmer för ögonen, tryck över höger sida på magen eller svullnad alls, har haft svullna händer och fötter men det har varit bättre i två veckor. Så det är väl bara att vara observant. Läser att del får högre tryck innan förlossningen kommer igång, hoppas ju att det kan vara så men så tur ska man väl inte ha.. blä jag känner mig lite nere..


  • Bettan84
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-30 09:45:13 följande:

    Så duktigt av dig. Mitt händelseförlopp var liknande ditt, omföderska dock.

    Vattnet gick 04.00 och sonen var ute 10.44 :)


    Helt underbart :) . Stort mega grattis <3 Hoppas på en liknande upplevelse för alla oss här som är kvar haha
  • Bettan84
    Bettan84 skrev 2020-04-30 14:00:55 följande:

    Helt underbart :) . Stort mega grattis <3 Hoppas på en liknande upplevelse för alla oss här som är kvar haha


    Menade grattis igen till Mischa123 :D !!! Underbart för att vara förstföderska också Wow
  • SweetCA
    Söderlund skrev 2020-04-30 13:09:05 följande:

    Tack för peppande ord! Behövde nog både få skriva ur mig lite och bröt även ihop totalt när syrran ringde, då kändes det lite bättre efteråt. Avskyr ju mig själv när man är på så negativt humör, tycker synd om maken, haha... Men åh andra sidan måste det väl få vara okej att må skit också ibland.

    Jo det brukar bli bättre med energin typ dagen efter när jag varit så trött men idag håller det fortfarande i sig, hoppas på en vändning till imorgon.

    Har du någon mer kontroll inbokad hos barnmorskan?


    Klart man behöver ventilera och må skit. Speciellt nu, vi är ju i slutet av något som påfrestar och då tryter både ork och humör. Det är bara att åka med och det är bra att tycka synd om omgivningen, då har man empati.

    Tycker synd om vår hund, har inget tålamod med honom i dagsläget och sambon med för den delen även om han är bra på att inte ta saker personligen.

    Har även givit en del företag en hel del hmm åsikter om minsta lilla sak inte fungerar hehe

    Men snart så är det över hehe

    Avbokade min koll i onsdags eftersom jag inte sovit pga mol och var säker på att allt skulle dra igång. Har han inte kommit under helgen måste jag nog ringa BB och se hur det fungerar om man ska bli igångsatt, får inte gå över så länge eftersom jag är 41 och det kan ju vara bra att reda ut hur det fungerar. Skulle pratat om det i onsdags.
  • Daphodil
    Mischa123 skrev 2020-04-30 09:14:37 följande:

    Tack! Nej det är första barnet :) Barnmorskorna sa dock att man inte kunde tro att det var första utan att jag födde som en omföderska så lite stolt blir man ju haha ;)


    Ja, precis min tanke. Bra jobbat!
  • Daphodil
    ankan6 skrev 2020-04-30 10:02:18 följande:

    Häftigt att så många bebisar redan är här! Grattis! Måste varit många i tråden som kommit innan bf? Det är ju inte ens maj ännu


    Vi är ju några BF-sent-i-april som tjuvhängt här. Min bäbis kom BF-4.
  • Blivande3barnsmamma
    Daphodil skrev 2020-04-30 16:37:14 följande:

    Vi är ju några BF-sent-i-april som tjuvhängt här. Min bäbis kom BF-4.


    Vi som skulle föda tidigt i maj borde också ha hängt i tråden bf april 2020 haha.
  • SweetCA
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-30 16:51:50 följande:

    Vi som skulle föda tidigt i maj borde också ha hängt i tråden bf april 2020 haha.


    Jaaao men den tråden var inget kul alls :) har hängt där med.
  • Blivande3barnsmamma
    SweetCA skrev 2020-04-30 17:10:31 följande:

    Jaaao men den tråden var inget kul alls :) har hängt där med.


    Haha okej, tycker att det har varit så underbart att få dela våra historier i 9 månader i denna tråden. Vi har stöttat, peppat, skrattat och svarat på varandras frågor på ett respektfullt sätt. Jag vill bara tacka er för denna tiden och önskar er alla lycka till i framtiden med era små liv <3
  • SweetCA
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-30 17:15:24 följande:

    Haha okej, tycker att det har varit så underbart att få dela våra historier i 9 månader i denna tråden. Vi har stöttat, peppat, skrattat och svarat på varandras frågor på ett respektfullt sätt. Jag vill bara tacka er för denna tiden och önskar er alla lycka till i framtiden med era små liv <3


    Ja denna tråden har varit guld värd och har fått så mycket stöttning och tips. Så skönt att läsa om andra som går igenom samma utmaningar som en själv, härlig ton och känsla i tråden. Så stort tack alla <3