• Anonym (Våldet)

Vikigaste jämställdhetsfrågan

Om ni bara får välja EN.

• Svar på tråden Vikigaste jämställdhetsfrågan
  • Anonym (Men alltså)
    Anonym (men) skrev 2019-09-12 22:36:40 följande:

Verkligheten? Jag frågade efter en viss persons åsikt och inget annat. För resonemangets skull liksom.

Han har redan svarat på frågan - om än på ett förenklat sätt det med. Hur anser du att man motverkar våldet?
  • pyssel
    Anonym (Men alltså) skrev 2019-09-12 22:31:26 följande:

Du anser att polisen bör ha särskilda benämningar på brott utifrån kön?

Hur fick du till den gissningen?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (men)
    Anonym (Men alltså) skrev 2019-09-13 00:30:10 följande:
    Han har redan svarat på frågan - om än på ett förenklat sätt det med. Hur anser du att man motverkar våldet?
    Alltså mina inlägg handlar om "Klunssmurfens" resonemang tidigare här i tråden, hur jag anser att man motverkar våldet är en annan fråga som jag inte förstår varför du ställer till just mig.
  • KlantSmurfen
    Anonym (men) skrev 2019-09-12 22:36:40 följande: #257
    Verkligheten? Jag frågade efter en viss persons åsikt och inget annat. För resonemangets skull liksom.
    du fultolkar med flit för att ha något att jiddra om.
  • pyssel
    KlantSmurfen skrev 2019-09-14 00:09:07 följande:

Det kanske har med inlägg 225 att göra?

"Menar du att män, enligt den och andra studier, använder mindre psykologiskt våld i nära relationer?"(min fråga till dig)

"Det skiljer sig i hur tjejer och killar mobbar också, tjejer står för den psykiska mobbningen medan killar är mer fysisk, du tror inte att det blir skillnad i relationer också? I 40 år har feminister målat upp kvinnor som oskyldiga offer och män som förövare, regeringen gör samma sak. Du tror inte att det på verkar hur våldet ser ut?" (ditt svar)
    Alla hästar hemma
  • Anonym (men)
    jag ställde en rak fråga och den vill du inte svara på
  • KlantSmurfen
    pyssel skrev 2019-09-14 09:44:45 följande: #262

Det kanske har med inlägg 225 att göra?

"Menar du att män, enligt den och andra studier, använder mindre psykologiskt våld i nära relationer?"(min fråga till dig)

"Det skiljer sig i hur tjejer och killar mobbar också, tjejer står för den psykiska mobbningen medan killar är mer fysisk, du tror inte att det blir skillnad i relationer också? I 40 år har feminister målat upp kvinnor som oskyldiga offer och män som förövare, regeringen gör samma sak. Du tror inte att det på verkar hur våldet ser ut?" (ditt svar)
    nepp, det går inte att få till det så svartvitt om man inte fultolkar det med flit.
  • pyssel
    KlantSmurfen skrev 2019-09-14 10:52:11 följande:

nepp, det går inte att få till det så svartvitt om man inte fultolkar det med flit.

Förklara gärna mer hur du menar eftersom du blev feltolkad/uppfattas otydlig (dvs inte svarade på min fråga heller utan kontrade med en retorisk fråga)
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Men alltså)
    pyssel skrev 2019-09-14 11:18:25 följande:

Förklara gärna mer hur du menar eftersom du blev feltolkad/uppfattas otydlig (dvs inte svarade på min fråga heller utan kontrade med en retorisk fråga)

För att de i dagsläget inte säger som det är när det t ex handlar om kvinnomisshandel.
Svar på tråden Vikigaste jämställdhetsfrågan