FDFMGA skrev 2019-08-25 19:35:50 följande:
#27 KlantSmurfen skrev 2019-08-25 16:26:25 följande:
Jag förstår inte vad du vill ha sagt med det.
Hm, i ditt svar i inlägget innan verkade du ha förstått.
KlantSmurfen skrev 2019-08-25 16:26:13 följande:
Jag förklarade väldigt förenklat varför det inte är tack vara feminismens inflytande du kunde vara hemma med dina småbarn och det är ditt fjärde inlägg där du "kritiserar" att och varför (enligt dig) jag skrev det istället för att förklara vad som inte stämmer.
Du tycker inte att det blir svårt att ha en diskussion om man anstränger sig att få meningsmotståndaren att framstå som kränk (samtidigt som du måste förklara att du inte blir det) för att kunna få diskussionen att handla om meningsmotståndaren istället för argumenten?
Själv försökte jag få dig att förstå att jag inte anser att det är tack vare att vi män uppfunnit så många behändiga manicker som jag kunde vara föräldraledig.
Jag försökte också få dig att förstå att jag är en smula individorienterad i mitt synsätt - vilket innebär att jag som man inte tar åt mig äran för alla finurliga manicker män uppfunnit, å andra sidan innebär det att jag inte blir kränkt av påståenden som att det är män som våldtar och mördar.
Jag tog ut hälften av föräldraledigheten för att vi ville ha det så och kanske till en viss del för att jag då jobbade inom en bransch där det inte sågs som något negativt att pappor var föräldralediga.
I många länder finns det för övrigt minst lika många finurliga manicker som män uppfunnit som i Sverige, inte desto mindre ses det där mer eller mindre som otänkbart att pappor är "föräldralediga".
Tror du att det beror på att de finurliga manickerna har en skruv lös eller kanske möjligen på att man har en annan syn på föräldraskap där än här i Sverige

"Hm, i ditt svar i inlägget innan verkade du ha förstått."
"
Själv försökte jag få dig att förstå att jag inte anser att det är tack vare att vi män uppfunnit så många behändiga manicker som jag kunde vara föräldraledig."
Nepp, du fumlar efter halmstrån som vanligt, du gjorde en fultolkning av "Män (och några kvinnor)" och i fyra av de fem inlägg du skrivit till mej har du argumenterat emot "Alla män (och FDFMGA men inte kvinnor) har uppfunnit", "vi män uppfunnit".
Bevisbördan ligger hos mej och jag har inte bevisat att jag har rätt men du har inte heller bemött argumenten, bara fumlar efter halmstrån.
"
Jag försökte också få dig att förstå att jag är en smula individorienterad i mitt synsätt - vilket innebär att jag som man inte tar åt mig äran för alla finurliga manicker män uppfunnit..."
Där har vi "vi män uppfunnit" igen och så du måste vara så duktig att förklara något som är helt normalt.
"
..å andra sidan innebär det att jag inte blir kränkt av påståenden som att det är män som våldtar och mördar"
ja, du fortsätter att upprepa att du inte blir kränkt och jag antar att du också är ganska tyst när (vissa)feminister hävdar att alla män är en del av problemet (kollektiv skuld).
"
Jag tog ut hälften av föräldraledigheten för att vi ville ha det så och kanske till en viss del för att jag då jobbade inom en bransch där det inte sågs som något negativt att pappor var föräldralediga."
Så när du hade möjligheten att prioritera så valde du att ut hälften av föräldraledigheten istället för att prioritera karriär och/eller materiellt skit som du egentligen inte behövde?
"
I många länder finns det för övrigt minst lika många finurliga manicker som män uppfunnit som i Sverige, inte desto mindre ses det där mer eller mindre som otänkbart att pappor är "föräldralediga"
Föräldraledighet ? Wikipedia
sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6r%C3%A4ldraledighet
Föräldraförsäkringen i Sverige
sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6r%C3%A4ldraf%C3%B6rs%C3%A4kringen_i_Sverige
"
Tror du att det beror på att de finurliga manickerna har en skruv lös eller kanske möjligen på att man har en annan syn på föräldraskap där än här i Sverige"
Tack vare feminism?