• Anonym (Signe)

    Min man vill använda blöja

    Förra veckan släppte min man sen 15 år tillbaka en bokstavlig bomb. Han vill bära blöja han känner sig lugn och mindre stressad av detta (han har stor stress på jobbet just nu) men mest av allt vill han att jag ska hjälpa honom med blöjbyte. Kiss alltså inget annat än så länge. Han vill bli omhändertagen.

    Jag är såklart I chock och vet inte hur jag ska hantera detta. Finns det någon med erfarenhet?

    Han säger att han inte kännt så här förut utan att behovet kom i samband med stressen. Men det måste ju ha funnits där. Vad händer hur ska jag göra, blir det bättre när stressen försvinner eller ska vi leva så här?

    Snälla säg att det finns någon fler mer erfarenhet för det här är inget jag kan prata med någon om. Det här är en seriös tråd och inget helg skämt jag mår väldigt dåligt av detta och har gått med kraftig ångest sedan jag fick veta och vet inte hur jag ska hantera detta

  • Svar på tråden Min man vill använda blöja
  • Anonym (Svårt)

    Hur går det för er? Tyckte han det va givande hos psykologen?

  • Anonym (Fe)

    Också nyfiken på om lockelsen för blöjor försvunnit. Dock förstår jag om det kan ta tid.

  • Anonym (Signe)
    Anonym (Svårt) skrev 2019-10-14 08:36:23 följande:

    Hur går det för er? Tyckte han det va givande hos psykologen?


    Anonym (Fe) skrev 2019-10-14 09:28:05 följande:

    Också nyfiken på om lockelsen för blöjor försvunnit. Dock förstår jag om det kan ta tid.


    Han har träffat psykolog en gång så inte så mkt har hänt, han har inbokat nästa vecka också.

    Så nej behovet är inte borta och det kanske inte heller försvinner men det finns en förhoppning om att han ska kunna klara av detta själv utan att vara beroende av mig samtidigt. Jag blir kvävd av närheten. Och jag har ingen lust att "amma" en vuxen man. Visst kan jag ge mitt men alltså det gör ont efter ett tag.

    Sedan så har han hamnat i lite av en ond cirkel han skäms, får ångest, behovet ökar... Han måste få bort skammen och ångesten även om behovet kanske finns kvar så ska det inte vara något han mår sämre av. Sedan måste jag I min tur fundera om jag vill leva med en partner som har detta behovet. Är jag villig att göra detta till en vardag för mig också. Där är jag inte ännu.
  • plättarmedsylt
    Anonym (Signe) skrev 2019-10-15 20:39:23 följande:
    Anonym (Fe) skrev 2019-10-14 09:28:05 följande:

    Också nyfiken på om lockelsen för blöjor försvunnit. Dock förstår jag om det kan ta tid.


    Han har träffat psykolog en gång så inte så mkt har hänt, han har inbokat nästa vecka också.

    Så nej behovet är inte borta och det kanske inte heller försvinner men det finns en förhoppning om att han ska kunna klara av detta själv utan att vara beroende av mig samtidigt. Jag blir kvävd av närheten. Och jag har ingen lust att "amma" en vuxen man. Visst kan jag ge mitt men alltså det gör ont efter ett tag.

    Sedan så har han hamnat i lite av en ond cirkel han skäms, får ångest, behovet ökar... Han måste få bort skammen och ångesten även om behovet kanske finns kvar så ska det inte vara något han mår sämre av. Sedan måste jag I min tur fundera om jag vill leva med en partner som har detta behovet. Är jag villig att göra detta till en vardag för mig också. Där är jag inte ännu.
    Vänta, har jag missat något? Vill han att du ammar honom?
  • Anonym (Signe)
    plättarmedsylt skrev 2019-10-15 21:30:42 följande:

    Vänta, har jag missat något? Vill han att du ammar honom?


    Ja för att kunna slappna och och känna trygghet och lugn så vill han gärna suga på bröstet. Helt sjukt jag vet. Men hellre det än att byta blöja och lite har det varit en prioritering att få upp honom från den botten han befunnit sig på eftersom han mått väldigt psykiskt dåligt. Både pga skam över sitt behov men även över att mer eller mindre gå in i väggen pga stress.
  • Anonym (Galet)

    Vad kul att du har uppdaterat Ts!

    Mindre kul att läsa om progressen...

    Jag upplever att detta gör DIG oerhört illa till mods och mår sämre än nånsin (relationsmässigt)?

    Frågan är om du ska rädda dig själv först och låta honom komma i andra hand? Det börjar bli för mycket.

    Kan du prata med någon, förutom här? Du kan inte prata med din man om detta. Han behöver inte mer press. Han behöver nog bara förstå dina gränser. Men får du aldrig ro att fundera på dina gränser så stagnerar allt och istället mår ni båda lika dåligt och snart förstår barnen att d är något som är fel.

    Nu tycker jag att helt klart att du ska tänka på dig själv som nr ett. Kram

  • plättarmedsylt
    Anonym (Signe) skrev 2019-10-15 21:39:31 följande:
    Ja för att kunna slappna och och känna trygghet och lugn så vill han gärna suga på bröstet. Helt sjukt jag vet. Men hellre det än att byta blöja och lite har det varit en prioritering att få upp honom från den botten han befunnit sig på eftersom han mått väldigt psykiskt dåligt. Både pga skam över sitt behov men även över att mer eller mindre gå in i väggen pga stress.
    Du går alltså med på att amma honom? Förstår jag dig rätt? Hur känns det för dig? Känner du dig ok med det? Eller känns det bara obehagligt?
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Galet) skrev 2019-10-16 07:38:53 följande:

    Vad kul att du har uppdaterat Ts!

    Mindre kul att läsa om progressen...

    Jag upplever att detta gör DIG oerhört illa till mods och mår sämre än nånsin (relationsmässigt)?

    Frågan är om du ska rädda dig själv först och låta honom komma i andra hand? Det börjar bli för mycket.

    Kan du prata med någon, förutom här? Du kan inte prata med din man om detta. Han behöver inte mer press. Han behöver nog bara förstå dina gränser. Men får du aldrig ro att fundera på dina gränser så stagnerar allt och istället mår ni båda lika dåligt och snart förstår barnen att d är något som är fel.

    Nu tycker jag att helt klart att du ska tänka på dig själv som nr ett. Kram


    Tycker att det lugnat sig lite och vi har pratat om mina gränser och att dom måste respekteras men visst känns det tungt ändå. Hans jobbresa blev tyvärr ändrad vilket var jobbigt för jag behövde vara själv men i gengäld så blir den längre när den väl blir av nästa vecka så jag blir ensam hela veckan. Ska bli skönt att få vara själv och kunna landa. Mina föräldrar ska ta barnen också så jag kommer få vara helt själv i 2 dagar
  • Anonym (Signe)
    plättarmedsylt skrev 2019-10-16 08:49:20 följande:

    Du går alltså med på att amma honom? Förstår jag dig rätt? Hur känns det för dig? Känner du dig ok med det? Eller känns det bara obehagligt?


    Till viss del går jag med på det. En kort stund när vi lagt oss går jag med på. Känns ändå ok men mina bröst kommer aldrig mer blir erogena zoner. Jag vet att han helt vill och har behov av mer men han respekterar min gräns där. Det är nog mest jag som tänker att vad som helst ( nästan) så att mående blir bättre och det kanske går över för den här gången och det blir lungt och han kan jobba på det nästa gång han känner behovet. Nog dumt tänkt men, men
  • plättarmedsylt
    Anonym (Signe) skrev 2019-10-16 16:06:08 följande:
    Till viss del går jag med på det. En kort stund när vi lagt oss går jag med på. Känns ändå ok men mina bröst kommer aldrig mer blir erogena zoner. Jag vet att han helt vill och har behov av mer men han respekterar min gräns där. Det är nog mest jag som tänker att vad som helst ( nästan) så att mående blir bättre och det kanske går över för den här gången och det blir lungt och han kan jobba på det nästa gång han känner behovet. Nog dumt tänkt men, men
    Du väljer ju själv, men jag tycker absolut inte att du ska ställa upp på en sådan här sak om du inte vill. Det är ju din kropp.
Svar på tråden Min man vill använda blöja