• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • malinamf
    Stoltmoster skrev 2019-11-20 16:30:47 följande:

    Igår var lyckligaste dagen i mitt liv, jag fick plussa!

    Idag är den värstadageni mitt liv. Ringde gyn igår och fick tid idga för buksmärtor.

    Jag är i vecka 7 men graviditeten är utanför livmodern. Den sitter i äggledaren och det enda dom Kan göra är att operera. Ta bort min graviditet och även min äggledare.

    Jag är så förkrossad, rädd och ledsen


    <3 så orättvist! Tänker på dig.
  • Nyckelpiga2017

    Idag kom mensen så nu är det dags för mig att lämna denna grupp, tack för stöttning, peppande och gemenskap. Lycka till och nu hoppas jag på att inte stöta ihop med er i decembertråden ;)

  • NervösAnonym


    Jag vet inte hur jag ska tolka detta mer än att denna cykeln är mycket längre än vad jag normalt sätt har. Dock är detta inte första gången men tillhör fortfarande ovanligheten. Sen går tempen inte ner men mina dagar har varit annorlunda den senaste veckan. Men också har jag fortfarande inte fått några bruna flytningar som jag brukar ha några dagar innan mensen kommer. Bim mellan imorgon och lördag beroende på vilken app jag utgår ifrån. Brukar också vara torr innan mens men haft rikliga flytningar hela vägen sedan strax innan ägglossning.
  • Patzy90


    Har börjat tempa denna månad. Tycker detta är super spännande. Sitter bara och väntar på att tempen ska göra en dipp nu om 2-3 dagar med mensen eller hoppas på att den fortsätter på denna stadiga 36,9 -37,1. Som började i förrgår. Vänliga temp på 36,4 :)

    Men intalar mig att jag inte är gravid, har ont symtom alls inte ens pms. Någon med samma sak?
  • MW90
    Stoltmoster skrev 2019-11-20 20:11:24 följande:

    Tack snälla ni för alla fina ord! Jag har pratat med läkaren och jag fick oprerationsstid redan i morgon då mina värden inte var särskilt bra. Hon sa även också att det inte minskar risken med 50% som man kan tro utan jag kan ändå försöka att bli gravid som vanligt och ganska tidigt efter ingreppet. Allt är en väldig omställning, speciellt när jag fick båda beskeden på mindre än 24h.

    Om det är någon mer som varit med om samma sak så dela gärna din historia med mig här eller privat. Det skulle jag uppskatta.

    Ta hand om er och lycka till <3 än ger jag inte upp!


    Så himla tråkigt för dig. :( vet exakt hur det känns.

    Jag fick ett utomkveds nu i augusti/september. Dom tog bort min högra äggledare o fick höra samma sak att det inte minskar med så många procent att kunna bli gravid igen.

    Så jag hoppas för bådas skull att det inte tar så lång tid för oss att bli gravida.

    Det är en jobbig sak att gå igenom både fysiskt o psykiskt. Men man kommer på fötter igen o man orkar fortsätta kämpa.

    Lycka till med operationen. Många kramar till dig.
  • hundenhubbe
    Nyckelpiga2017 skrev 2019-11-20 23:12:51 följande:

    Idag kom mensen så nu är det dags för mig att lämna denna grupp, tack för stöttning, peppande och gemenskap. Lycka till och nu hoppas jag på att inte stöta ihop med er i decembertråden ;)


    <3 stort negativt här på morgonen... Så jag lämnar också gruppen :( försök nummer 6 here we come... hoppas det blir en trevlig julklapp! Lycka till alla här inne <3
  • Link92
    Patzy90 skrev 2019-11-21 06:46:25 följande:

    Har börjat tempa denna månad. Tycker detta är super spännande. Sitter bara och väntar på att tempen ska göra en dipp nu om 2-3 dagar med mensen eller hoppas på att den fortsätter på denna stadiga 36,9 -37,1. Som började i förrgår. Vänliga temp på 36,4 :)

    Men intalar mig att jag inte är gravid, har ont symtom alls inte ens pms. Någon med samma sak?


    Hej! Jag har BIM nu på tisdag 26/11! Intalar mig också att jag inte är gravid..mådde dock illa igår och har lite ont på utsidan av brösten, mot armhålorna, idag. Brukar dock ömma i dem innan mens också så vi får väl se...

    Vi är inne på femte försöket för att få barn nr ett nu. Vill bara att det ska gå vägen nu!

    Jag mäter också temperatur! Är både spännande och nervöst att varje morgon se om den ska ha sjunkit faktiskt :)
Svar på tråden BIM november 2019