• Anonym (Fundersam)

    Hans ex vill inte att jag träffar sonen

    I maj började jag dejta en man som jag känt ett par år genom jobbet. Han och hans ex gick isär i augusti förra året, skilsmässan gick igenom i mars.

    Vid separationen bestämde de gemensamt att han skulle bo kvar i deras hus tills de kan sälja det. Pga olika anledningar så tar det lite tid.

    När vi hade dejtat ca en månad berättade han för sitt ex att vi träffades. Hon blev galen. Sedan dess har hon gjort det mesta för att förstöra mellan oss.

    Vi har (i mitt tycke) tagit det väldigt lugnt med våra barn. Första gången jag var hemma hos honom och sov över var för en månad sedan. Hans son, som är 12, var hemma då, och sa innan att det var okej att jag kom dit och sov över. Vi hade träffats några gånger innan och det gick jättebra från start! Efter det har jag sovit där tre gånger när sonen varit hemma.

    Det har känts så himla skönt att han accepterat mig och mina barn har accepterat min kille.

    Problemet är hans mamma. Hon fortsätter att göra vad hon kan för att förstöra för oss på alla sätt.

    Nu har hon förbjudit mig att vara hos min kille och hans son. Hon tycker att vi inte sätter sonens bästa först, och att vi gått alldeles för fort fram, och hävdar att hon kan bestämma det för att hon fortfarande står som ägare på halva huset.

    Hon säger att hon kommer slåss för ensam vårdnad om jag kommer till huset när sonen är hemma.

    Det gör såklart ont att hon, utan att ha träffat mig, har bestämt sig för att jag är en hemsk människa som inte vill deras son väl.

    Jag har hela tiden varit noga med att inte sonen ska känna sig utanför eller att jag ska ta hans plats hos hans pappa. Jag har engagerat mig i honom på alla sätt och tycker att vi har haft det mysigt när jag varit där.

    Han har aldrig verkat obekväm med mig, men hans mamma påstår att han mår dåligt över att jag varit där. När hans pappa frågat honom så har han sagt att han tycker att det är lite jobbigt för att han inte är van.

    Till saken hör att han är extremt känslig och väldigt pappig. Eftersom jag märkte det väldigt fort har jag hanterat det efter bästa förmåga. T.ex. har jag alltid sagt till min kille att fråga sonen om det är ok att jag kommer, har vi tittat på tv så har jag alltid satt mig så han har hamnat mellan mig och pappan, varit noga med att inte ?hålla på? med pappan när sonen ser osv.

    Mina barn som är 12 och 14 är inte alls lika känsliga och krävande.

    Med hänsyn till sonen, och att hans mamma inte vill ha mig i huset, så har min kille nu börjat tycka att det är bättre om vi bara träffas när han inte har sonen.

    Är det rimligt att hans ex ska bestämma när vi träffas? Kan hon förbjuda mig att vara i huset?

    Kan hon få ensam vårdnad bara för att hon tycker att det är olämpligt att jag träffar sonen?

    Tacksam för råd och tips på hur jag ska hantera exet, sonen och pojkvännen som verkar tycka att det är okej att exet styr vårt förhållande.

  • Svar på tråden Hans ex vill inte att jag träffar sonen
  • nihka
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:21:45 följande:
    Vad ska sonen säga? mer en det han redan sagt?

    Ska ha ha en psykologisk utbildning? vid 12 år ålder? förklara för sin pappa att han gör fel?

    Räcker det inte vad han redan sagt?
    Sonen behöver inte säga mer. Han träffar inte TS mer. Vad gör pappan för fel nu då? Tror du sonen har bett sin pappa dumpa TS? 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-11 23:43:22 följande:

    Varför dela pappan denna infon med sin son om han uttryckligen berättat för pappan i förtroende att han inte mår bar av pappas relation med den nya kvinnan?

    Bryr ha sig inte om vad sonen tycker? han tycker sonen ska leva sitt liv och han sitt?


    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:05:21 följande:

    Jag tror ärligt ni kör över sonen och vad han tycker, om han mår dåligt är ingen ni bryr er över. det är vad jag läser.

    Ni berättar hur lycklig ni är, ni ska resa osv... sonen är ännu förstörd över skilsmässan, och försöker finna sig till rätta med vad som hänt.

    Du frågar om råd men verkar blind för sanningen. 

    Ni använder sonen som en portal o berätta för hans manna hur bra ni har det, vi ska resa, vi är så kära, osv....

    Men blind för sanningen, hur det sårar hans egna son.. när han uttryckligen berättat vad han känner, hur han upplever allt .


    Fortfarande, du läser in saker som inte stämmer.

    Pappan berättade för sin son för att sonen frågade om pappan kommer på hans handbollsträning på lördagen. Pappan säger nej. Sonen undrar varför, och pappan svarar då som det är; för vi ska åka till Köpenhamn. Visst, han kunde ljugit och hittat på någon annan anledning, men det är inte riktigt så vi tror är bäst. Det här var på onsdagen för 3 veckor sedan. På torsdagen, dagen efter och dagen innan vi ska åka, säger pojkens mamma att hon inte tänker ha pojken, på sin ordinarie helg, för att pojkens pappa, alltså hennes ex och min partner, ska roa sig med sin hora. Alltså mig. Vi väljer då att avboka resan för att pappan ska vara hemma med sin son.

    Veckan efter, jag tror att det var på tisdagen om det är viktigt för dig att veta, ringer mamman till pappan och säger att sonen mår dåligt över att jag är hos dem, och att hon förbjuder mig att vara i huset när sonen är hemma. Pappan åker då hem till mamman och pratar med pojken som säger att han tycker att det är lite jobbigt att jag är där, för han är inte van.

    Efter det kommer pappan tillbaka hem till mig och vi pratar om det. Pappan säger då att han tycker att det är lättast att vi inte träffas när han har sonen för att hålla exet lugn, och för att han vill reda ut vad det är som är jobbigt för sonen i lugn och ro. Jag säger att jag förstår, och håller med om att pojken ska komma först, men att det inte ska vara pga att hans ex tycker så, utan ENBART för pojkens skull.

    Det var alltså för två veckor sedan och jag har INTE träffat pojken efter det.

    Trots att vi gjort det vi kan för att pojken ska må bra så fortsätter hans mamma att vara på pappan hela tiden. Det tär på honom, det tär på mig och ingen mår bra i det här. Det är DET jag bad om råd att hantera, inte hur jag ska hantera pojken och exet. Det sköter hans pappa.

    Vill du ha mer detaljerat med tider osv så får jag nog återkomma efter att jag tittat samtalslistorna på våra telefoner.
  • nihka
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:18:29 följande:

    Det jag läser är inte svårt o tolka, dom ord TS nämnt är starka och mycket vanliga.

    Som vi har känt varandra länge via jobbet,,,,, är det något ex ska må bra över?

    Känns det bättre för henne?å veta, eller snarare värre? detta skriver TS rakt ut.

    Sonen mår dåligt av relationen?

    Vi ska resa på weekend? varför ska ex veta om det?

    Känns som detta ex får genom gå igenom en massa?  en enorma info om en arbetskompis som hennes ex utvecklat en enorm kärlek från, som man kan tycka från en klar blå himmel? eller har det funnits något innan och därför var skilsmässan ett faktum och ex flytta på 2 sec från huset.

    Tror detta ligger mer i sanningen.


    Ja, nu insinuerar du att TS och hennes kille hade en otrohetsaffär och att den ledde till skilsmässan och att de nu roar sig med att tortera den stackars mamman och sonen med information om weekendresor och deras enorma kärlek.

    Jag avrundar härmed. Tack för insynen i din fantasivärld.
  • Anonym (Du har svaret i din egna text!)
    nihka skrev 2019-10-12 00:24:46 följande:
    Intressanta teorier. Och vad anser du att pappan ska göra? Träffa TS i hemlighet? Göra slut?

    Du kan inte tänka dig att när mamman ringer och skriker i telefon om "horan" och "fittan" så TS som står en bit ifrån hör, att även sonen kan höra sin mamma när han bor hos henne? Skulle möjligen hans åsikter om pappas nya kunna färgas av sådana kommentarer? Han kanske mår dåligt över att träffa TS för att han vet att hans mamma mår dåligt av att pappa har träffat en ny kvinna. Att det blir en lojalitetskonflikt för pojken? Och att mamman pumpar sin son på information när han återvänder från sin pappa?

    Whatever. TS gör bäst i att hålla sig ifrån tumultet. De kan träffas ute eller hemma hos henne och då kan telefonen vara avstängd. 
    Ska skriva tydligt nu, jag skriver på många linjer samtidigt. så ursäkta!

    Det TS skriver är Hon har känt denna man länge via sitt jobb, det du tror är att det har inte funnits någon som helst intresse mellan dom innan?
    Det kom bara bara ur en klar blå himmel? sedan utveckla dom en mycket stark kärlek,

    Då ska man ha i grund det fanns inget imellan innan när dom jobbade ihop,då var dom bara var vänner?
    Men när det tog slut, hans ex flytta ut direkt, gick tydligen fort!!!!

    Då börja dom träffas? sedan vilken tur dom hade, det blev äkta kärlek direkt? fast dom känt varann flera år innan.?

    Sedan går allt snabbt, dom dejtar ofta, presenterar barn familj på bara några dagar,!

    Ja vi har känt varandra via jobbet:)) länge!!! så hurrar TS!!

    Sonen reagerar på något är fel?  han berättar det för sin pappa.... jag tycker det inte känns bra, sonen är 12 år,,,,, lite verklighetsuppfattning ,,,Verkar han  har han!

    Ex frun får alltid info om förhållandet, nu bor hon där, nu gör dom det, nu ska dom på en weekend resa ?  Hur får hon reda på allt om ni inte vill att det ska läcka ut,

    Ja ni bör börja följa den röda tråden nu, det här är ingen seriös person.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:18:29 följande:

    Det jag läser är inte svårt o tolka, dom ord TS nämnt är starka och mycket vanliga.

    Som vi har känt varandra länge via jobbet,,,,, är det något ex ska må bra över?

    Känns det bättre för henne?å veta, eller snarare värre? detta skriver TS rakt ut.

    Sonen mår dåligt av relationen?

    Vi ska resa på weekend? varför ska ex veta om det?

    Känns som detta ex får genom gå igenom en massa?  en enorma info om en arbetskompis som hennes ex utvecklat en enorm kärlek från, som man kan tycka från en klar blå himmel? eller har det funnits något innan och därför var skilsmässan ett faktum och ex flytta på 2 sec från huset.

    Tror detta ligger mer i sanningen.


    Dina spekulationer får mig att undra om du hämtar inspiration från ditt eget liv? Har du blivit lämnad av din partner för att denne inlett en relation med en kollega? Eller känner du kanske igen dig i exets beteende och vill rättfärdiga det? Eller är du bara så sjukt uttråkad i ditt eget liv att du känner att du behöver hitta på intriger för att pigga upp vardagen lite?

    Oavsett så tycker jag synd om dig. Du är en ynklig människa och jag hoppas att du får hjälp med vad än ditt problem är.
  • nihka
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:52:15 följande:
    Ska skriva tydligt nu, jag skriver på många linjer samtidigt. så ursäkta!

    Det TS skriver är Hon har känt denna man länge via sitt jobb, det du tror är att det har inte funnits någon som helst intresse mellan dom innan?
    Det kom bara bara ur en klar blå himmel? sedan utveckla dom en mycket stark kärlek,

    Då ska man ha i grund det fanns inget imellan innan när dom jobbade ihop,då var dom bara var vänner?
    Men när det tog slut, hans ex flytta ut direkt, gick tydligen fort!!!!

    Då börja dom träffas? sedan vilken tur dom hade, det blev äkta kärlek direkt? fast dom känt varann flera år innan.?

    Sedan går allt snabbt, dom dejtar ofta, presenterar barn familj på bara några dagar,!

    Ja vi har känt varandra via jobbet:)) länge!!! så hurrar TS!!

    Sonen reagerar på något är fel?  han berättar det för sin pappa.... jag tycker det inte känns bra, sonen är 12 år,,,,, lite verklighetsuppfattning ,,,Verkar han  har han!

    Ex frun får alltid info om förhållandet, nu bor hon där, nu gör dom det, nu ska dom på en weekend resa ?  Hur får hon reda på allt om ni inte vill att det ska läcka ut,

    Ja ni bör börja följa den röda tråden nu, det här är ingen seriös person.
    Orka!
  • Anonym (Du har svaret i din egna text!)
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-10-12 00:56:37 följande:
    Dina spekulationer får mig att undra om du hämtar inspiration från ditt eget liv? Har du blivit lämnad av din partner för att denne inlett en relation med en kollega? Eller känner du kanske igen dig i exets beteende och vill rättfärdiga det? Eller är du bara så sjukt uttråkad i ditt eget liv att du känner att du behöver hitta på intriger för att pigga upp vardagen lite?

    Oavsett så tycker jag synd om dig. Du är en ynklig människa och jag hoppas att du får hjälp med vad än ditt problem är.
    Jag hämtar info från verkligheten,,, det vanligaste stället och träffa sin partner är via jobbet, sedan vänner ,uteliv, dejting osv...

    Du har själv beskrivit allt, jag bara förklara vad som hänt!!

    Därför finns det ett förbannat ex med i bilden, hon har blivit bedragen och fått det uppdagat, därför flytta hon ut på några dagar ut ur huset, som alla gör när dom blivit bedragna, 

    Ni fortsätter ge henne info om allt, bara för å bryta ner henne ännu mer, som vi visar vår kärlek öppet , sonen måste förstå, sonen är har blivit en messenger boy, sprid vår kärlek. 

    Vanliga människor gör inte så, dom tar det försiktigt.
  • Anonym (Du har svaret i din egna text!)
    nihka skrev 2019-10-12 00:48:54 följande:
    Ja, nu insinuerar du att TS och hennes kille hade en otrohetsaffär och att den ledde till skilsmässan och att de nu roar sig med att tortera den stackars mamman och sonen med information om weekendresor och deras enorma kärlek.

    Jag avrundar härmed. Tack för insynen i din fantasivärld.
    Det här är en av dom absolut vanligaste orsakerna till att någon flyttar ut direkt!

    Detta ex flytta ut på en gång ut ur huset...

    Sedan blir det krig mellan ex o den nya , med dessa ord som hora,slampa

    Dessa ord är oftast förankrade i verkligheten, finns oftast en sanning bakom dom, så något har hänt, därför använder hon dessa ord. 

    Skulle det vara som TS berättar, inget har hänt, då brukar sällan detta hända, utan det finns en förankring i verkligheten.

    Bara att man går ut med det i Familjeliv visar att man har en liten ångest över vad som hänt, ett sätt å försöka dämpa ångesten är att just skriva om den, försöka se att jag har inte gjort något fel, man försöker lägga skulden på någon annan, jag är inte en sådan person. 

    Jag har bara sakkunnigt beskrivit vad TS beskrivit hur allt uppstått.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 01:12:45 följande:

    Jag hämtar info från verkligheten,,, det vanligaste stället och träffa sin partner är via jobbet, sedan vänner ,uteliv, dejting osv...

    Du har själv beskrivit allt, jag bara förklara vad som hänt!!

    Därför finns det ett förbannat ex med i bilden, hon har blivit bedragen och fått det uppdagat, därför flytta hon ut på några dagar ut ur huset, som alla gör när dom blivit bedragna, 

    Ni fortsätter ge henne info om allt, bara för å bryta ner henne ännu mer, som vi visar vår kärlek öppet , sonen måste förstå, sonen är har blivit en messenger boy, sprid vår kärlek. 

    Vanliga människor gör inte så, dom tar det försiktigt.


    Jag är mycket väl medveten om de olika ställen man kan träffa en partner på, tack ändå. Jag vet också att det är väldigt vanligt att vänskaps relationer utvecklas till något mer, visste du det?

    Visa gärna vart jag har beskrivit att vi har haft en affär, att hon fått reda på det och flyttat ut på några dagar?

    Tror du på riktigt att vi ger henne info om allt, när det enda vi vill är att hon ska sluta hålla på?
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 00:52:15 följande:

    Ska skriva tydligt nu, jag skriver på många linjer samtidigt. så ursäkta!

    Det TS skriver är Hon har känt denna man länge via sitt jobb, det du tror är att det har inte funnits någon som helst intresse mellan dom innan?

    Det kom bara bara ur en klar blå himmel? sedan utveckla dom en mycket stark kärlek,

    Då ska man ha i grund det fanns inget imellan innan när dom jobbade ihop,då var dom bara var vänner?

    Men när det tog slut, hans ex flytta ut direkt, gick tydligen fort!!!!

    Då börja dom träffas? sedan vilken tur dom hade, det blev äkta kärlek direkt? fast dom känt varann flera år innan.?

    Sedan går allt snabbt, dom dejtar ofta, presenterar barn familj på bara några dagar,!

    Ja vi har känt varandra via jobbet:)) länge!!! så hurrar TS!!

    Sonen reagerar på något är fel?  han berättar det för sin pappa.... jag tycker det inte känns bra, sonen är 12 år,,,,, lite verklighetsuppfattning ,,,Verkar han  har han!

    Ex frun får alltid info om förhållandet, nu bor hon där, nu gör dom det, nu ska dom på en weekend resa ?  Hur får hon reda på allt om ni inte vill att det ska läcka ut,

    Ja ni bör börja följa den röda tråden nu, det här är ingen seriös person.


    Vet du? På min arbetsplats så jobbar det ca 130 män. Jag kan namnen på allihop. Jag pratar med de allra flesta regelbundet. Betyder det att jag har en kärleksrelation med dem allihop?

    Det fanns absolut ett intresse från min sida redan innan vi började dejta, men det var inget jag agerade på medan han fortfarande bodde ihop med sitt ex.

    När han berättat för henne att han ville skiljas tog det två månader innan hon flyttade, inte några dagar. Vi började träffas 11 månader efter han sagt att han vill skiljas, alltså 9 månader efter hon flyttat. Och ja, jag väntade i 9 månader innan jag tog mod till mig och frågade om vi skulle gå ut och ta ett glas. Det kan hända att det anses för tidigt,

    Efter en månad berättar han för sitt ex, och vi båda berättar för våra barn att vi träffas. Eftersom våra barn ofta kommer till vår arbetsplats så ville vi att de skulle höra det från oss, och inte råka snappa upp något på kontoret. (Nu är vi framme i juni.)

    I augusti träffas våra barn första gången privat. Vi väljer då att träffas på en strand. Två veckor efter det träffas de gång nr 2. Då väljer vi att träffas och spela bowling.

    I början av september sover jag över för första gången när pojken är hemma.. Efter det har jag varit där ytterligare tre gånger.

    När pojken säger att det känns jobbigt slutar jag att åka dit.

    Att ex frun får info från oss stämmer inte riktigt heller. Pojken har berättat när hon har frågat. Sen har hon väl förstått att vi träffas så mycket vi kan när han är barnledig, och då ringer hon och vill att han gör än det ena än det andra, får hon då ett nej så gapar och skriker hon.

    Och jag vet inte vart du har fått ifrån att jag bor där? Det gör jag inte.

    Jag vet ärligt talat inte varför jag ens försöker förklara för dig, när du uppenbarligen inte förstår vad jag skriver, och verkar ha bestämt dig för att jag är en hemsk människa som inte bryr mig om pojken. Så det här är det sista jag skriver till dig, och jag behöver inga fler kommentarer från dig i den här tråden. Tack och hej.
  • nihka
    Anonym (Du har svaret i din egna text!) skrev 2019-10-12 01:41:14 följande:
    Det här är en av dom absolut vanligaste orsakerna till att någon flyttar ut direkt!

    Detta ex flytta ut på en gång ut ur huset...

    Sedan blir det krig mellan ex o den nya , med dessa ord som hora,slampa

    Dessa ord är oftast förankrade i verkligheten, finns oftast en sanning bakom dom, så något har hänt, därför använder hon dessa ord. 

    Skulle det vara som TS berättar, inget har hänt, då brukar sällan detta hända, utan det finns en förankring i verkligheten.

    Bara att man går ut med det i Familjeliv visar att man har en liten ångest över vad som hänt, ett sätt å försöka dämpa ångesten är att just skriva om den, försöka se att jag har inte gjort något fel, man försöker lägga skulden på någon annan, jag är inte en sådan person. 

    Jag har bara sakkunnigt beskrivit vad TS beskrivit hur allt uppstått.
    Sakkunnigt? Det här är alltså ditt liv. Det här har hänt dig. Och så försöker du klistra det andra, Inte sunt!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Hans ex vill inte att jag träffar sonen