• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • SweetCA
    Amwildas skrev 2019-12-10 16:11:06 följande:

    Vilken v är du i ? Jag börjar oroa mig för KUB . Va på Info förra v . Har aldrig tagit något utav det med mina två andra .


    Jag är i vecka 20 nu! men inte konstigt att du är orolig om det är första. Vad är du orolig för då?
  • Amwildas
    SweetCA skrev 2019-12-10 17:00:08 följande:

    Jag är i vecka 20 nu! men inte konstigt att du är orolig om det är första. Vad är du orolig för då?


    Tänkte mer på att jag är 43 och jobbigt om man hamnar i den Dåliga kategorin vet att det är sannolikhets test . Vi får nipt gratis här om kub ger dåligt. Försöker tänka att jag har två friska barn så varför skulle detta inte vara det . Det är min sambos första och han är väldigt tydlig med att alla tester skall tas för att vara säkra .
  • SweetCA
    Amwildas skrev 2019-12-10 17:47:37 följande:

    Tänkte mer på att jag är 43 och jobbigt om man hamnar i den Dåliga kategorin vet att det är sannolikhets test . Vi får nipt gratis här om kub ger dåligt. Försöker tänka att jag har två friska barn så varför skulle detta inte vara det . Det är min sambos första och han är väldigt tydlig med att alla tester skall tas för att vara säkra .


    Ja man får ju automatiskt sämre resultat när man är äldre. Skönt att ni får nipt betalt, då vet man säkerare. Chansen att det är ett friskt barn är ju större än att det inte skulle vara det.

    Men det är såklart svårt att inte oroa sig. Håller alla tummar för att det kommer ge ett bra resultat!
  • Let it Rain

    Igår kom resultatet på NIPT och vi väntar en till synes frisk bebis. Fick tyvärr inte veta kön, vilket jag gärna hade velat.

  • SweetCA
    Let it Rain skrev 2019-12-11 12:40:25 följande:

    Igår kom resultatet på NIPT och vi väntar en till synes frisk bebis. Fick tyvärr inte veta kön, vilket jag gärna hade velat.


    Åååh vad skönt! Så kul! Ni får kolla på ul! Grattis!!!
  • Let it Rain
    SweetCA skrev 2019-12-11 17:03:04 följande:

    Åååh vad skönt! Så kul! Ni får kolla på ul! Grattis!!!


    Tyvärr berättar de inte sånt på RUL där vi bor, men vi ska boka privat.
  • SweetCA
    Let it Rain skrev 2019-12-11 20:06:15 följande:
    Tyvärr berättar de inte sånt på RUL där vi bor, men vi ska boka privat.
    men vad det är konstigt att alla gör olika Obestämd
  • Susbus13
    Let it Rain skrev 2019-12-11 12:40:25 följande:

    Igår kom resultatet på NIPT och vi väntar en till synes frisk bebis. Fick tyvärr inte veta kön, vilket jag gärna hade velat.


    Supermärkligt att det är så olika vad man får och inte!

    Vi gjorde 2 KUB-försök där bebis inte ville bli mätt, sedan fick vi kostnadsfritt NIPT men fick inte veta kön där. På RUL fick vi veta att det med största sannolikhet är pojke nr 3 som sprattlar där inne =) Stort grattis till er och hoppas blödning är bättre/mindre!
  • SweetCA
    Susbus13 skrev 2019-12-12 23:15:36 följande:
    Supermärkligt att det är så olika vad man får och inte!

    Vi gjorde 2 KUB-försök där bebis inte ville bli mätt, sedan fick vi kostnadsfritt NIPT men fick inte veta kön där. På RUL fick vi veta att det med största sannolikhet är pojke nr 3 som sprattlar där inne =) Stort grattis till er och hoppas blödning är bättre/mindre!
    Hjärta en pojke här med. Grattis!
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)