• Jolas

    När började ni försöka och när blev ni gravida?

    Hej! Vi har äntligen bestämt oss för att snart börja försöka skaffa barn. Undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida? När började ni försöka och hur långt efter plussade ni? <3

  • Svar på tråden När började ni försöka och när blev ni gravida?
  • mallalala
    viljaa skrev 2019-10-23 06:55:29 följande:

    Vi körde som första skribenten, bestämde oss att börja försöka i juli-19 och fick positivt grav test i augusti-19. Hade sex typ hela tiden, har fortfarande inte hämtat oss haha. V 14 imorgon.


    Lustigt. Precis samma för mig. Går in i v 14 idag :)
  • Alexi

    Det tog fem månader med första barnet och tre månader med andra. Hade sex varannan dag runt äl-perioden

  • 19Richie88
    viljaa skrev 2019-10-23 06:55:29 följande:

    Vi körde som första skribenten, bestämde oss att börja försöka i juli-19 och fick positivt grav test i augusti-19. Hade sex typ hela tiden, har fortfarande inte hämtat oss haha. V 14 imorgon.


    mallalala skrev 2019-10-23 07:21:16 följande:
    Lustigt. Precis samma för mig. Går in i v 14 idag :)
    Haha.. Coolt. Slumpen kanske?
    Ett högst tidigt grattis i alla fall till er båda. Ää Grattis!
    ..
    "Viljaa" Hoppas att ni hämtar er snart då, kör inte slut på gubben bara. Tungan ute

  • knivskrik

    Började försöka maj -17, plussade i maj -19


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Daphodil

    Första barnet: tredje försöket.
    Andra graviditeten (som blev ett sent missfall): Åttonde försöket.
    Pågående graviditet: Tredje försöket.

  • Molpes

    jag slutade med p-piller i maj i år och plussade idag! Så exakt 6 månader. Känns helt galet. 

  • dameke

    Slutade med minipiller i augusti 2012, september 2013 plussade jag. I april 2017 tog jag ut min spiral, plussade i oktober 2017.

  • Vevoz

    Kände redan innan samlaget att jag skulle bli gravid. Jättekonstig känsla som inte riktigt går att beskriva men vore kul om nån mer haft liknande.

    Tog sig på andra försöket. Då hade jag dagarna innan känt att nu går det vägen.

  • Vevoz

    Kände redan innan samlaget att jag skulle bli gravid. Jättekonstig känsla som inte riktigt går att beskriva men vore kul om nån mer haft liknande.

    Tog sig på andra försöket. Då hade jag dagarna innan känt att nu går det vägen.

  • FruKnäpposaurus

    Så fort vi bestämde oss tog jag ut spiralen, skaffade NC, tempade varje dag, fick en mens och sen blev jag gravid :) tack vare NC kunde jag lära känna min kropp efter 10 år av olika p-medel, så var väldigt bra för oss i alla fall m.

  • Tessaloniki

    Vi började försöka aktivt juni -18, fick missfall maj -19, gick igenom utredning nu i oktober, åt en kur med äggstimulerande och plussade nu i veckan! Så 1,5 års aktivt försök. Jäkligt tungt var det! Bäbisen är så efterlängtad!

  • trollkvinna123

    Första barnet: försökte vi inte bli gravida, snarare tvärtom

    Ändra som slutade u tidigt missfall likadant

    Och tredje: började försöka september 2018 och plussade i april 2019.

  • Sjp30

    Började aktivt försöka i februari 2019 och blev gravid oktober 2019, så ca 8 månader tog det :)

  • Vevoz

    Började i juni o fick ett plus i juli, nu är det en liten pojke på g i mars 2020 :)

  • Hallonpaj83

    Vi hade oskyddade samlag i 4-5 månader, hade oregelbunden ägglossning, så vi låg lite lite då å då. Är över 35 år. Sen blev det ett plus

Svar på tråden När började ni försöka och när blev ni gravida?