• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Djurvän03
    Auditanne skrev 2023-12-01 00:20:37 följande:
    Håller med. God mat är ett privilegium och en av få kroppsliga njutningar man får ta del av här i livet. 

    Tror att den där saffranssoppan är god även utan fisken, utifall du ville köra på vegetariskt. Även veganer hade kunnat göra en variant med kokosmjölk istället för grädde och creme fraiche. Mycket god vintersoppa får jag säga, mycket på grund av kryddningen. 

    Har inte ätit något idag eftersom jag känner begynnelsen till en förkylning i svalget. Vill att alla mina inre krafter ska gå till att hämma och reducera denna inflammation och då är det bättre att låta magen vara stilla. 

    Har dock lite svensk lövbiff i kylen och funderar på att göra en kebabsmörgås imorgon med lite extra stekt kött i. Blir nog gott. 
    Tack snälla för tipset :) ska testa med både fisk och vegetariskt, lät ju jättegott :)
  • Anonym (Hm)
    Djurvän03 skrev 2023-12-02 21:26:46 följande:

    Vi körde lite asiatiskt tema ikväll. Hemgjord biff med bambuskott och ris till, var jättegott.


    Mums vad gott
  • Djurvän03
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-02 21:51:32 följande:
    Mums vad gott

    Ja det var gott :)


    Hade tänkt rulla köttbullar och stuvade makaroner till, men är så trött idag så det blir nog någon form av hämtmat istället. 

  • Anonym (Hm)
    Djurvän03 skrev 2023-12-03 12:51:22 följande:

    Ja det var gott :)


    Hade tänkt rulla köttbullar och stuvade makaroner till, men är så trött idag så det blir nog någon form av hämtmat istället. 


    Vad blev det för mat?
  • Djurvän03
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-04 22:52:44 följande:
    Vad blev det för mat?
    Det blev hämtpizza :) en vesuvio, en kebabpizza och en hawaii :)
    Idag blir det däremot falukorv i ugn med potatismos
Svar på tråden Vad blir det för mat?