• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Djurvän03
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-04 22:54:42 följande:

    Spagetti och köttfärssås 


    Det är ju bara så gott. Skulle nästan kunna tänka mig att äta det varje dag, haha :)
  • Auditanne

    Tänkte göra rotmos ikväll, inte bestämt än vad man ska ha i köttväg till detta. Ingen korv iallafall för det har jag ätit så mycket av på sistone.

    Brukar baka mina rotfrukter i ugnen innan jag gör mos av dem. Tycker smakerna kommer fram bättre då än när rotfrukterna kokas i vatten. Blir mindre vattnigt också. 
    Kryddar sen med salt, umami och en tesked karamellsirap. Gillar när det finns en liten hint av sötma i moset. Och i maträtter överlag. 

  • Anonym (Hm)
    Djurvän03 skrev 2023-12-05 12:27:30 följande:
    Det är ju bara så gott. Skulle nästan kunna tänka mig att äta det varje dag, haha :)
    Jo, det är en favorit också
  • Anonym (Hm)
    Auditanne skrev 2023-12-05 12:34:56 följande:

    Tänkte göra rotmos ikväll, inte bestämt än vad man ska ha i köttväg till detta. Ingen korv iallafall för det har jag ätit så mycket av på sistone.

    Brukar baka mina rotfrukter i ugnen innan jag gör mos av dem. Tycker smakerna kommer fram bättre då än när rotfrukterna kokas i vatten. Blir mindre vattnigt också. 
    Kryddar sen med salt, umami och en tesked karamellsirap. Gillar när det finns en liten hint av sötma i moset. Och i maträtter överlag. 


    Rotfrukter i ugn är godare än kokta i vatten
  • Anonym (Hm)
    Djurvän03 skrev 2023-12-06 16:06:24 följande:

    Spagetti med ost- och skinksås blir det här idag


    Lika gott som köttfärssås och spagetti
  • Djurvän03
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-06 23:43:34 följande:
    Lika gott som köttfärssås och spagetti

    Ja verkligen :)


    Idag blir det chili con carne med ris. Serveras med sallad till och tortillabröd till de som vill ha det.

Svar på tråden Vad blir det för mat?