• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Anonym (Önskebarn)
    Ölandstoka skrev 2020-01-21 13:06:39 följande:

    Ja det är lite farligt att testa tidigt. Men det behöver som du säger inte betyda något att det var neg nu. Vänta är det enda man gör känns det som..

    Hur var det när du var gravid, kände du det på dig?


    Jo jag har känt det på mig. Varit säker liksom. Men nu har jag blivit ?immun? och vågar inte tro att några symtom är annat än normalt och kan inte lita på min känsla längre.

    Vänta är så tungt. Ivf är en evig väntan.
  • Försökermedivf
    emmaivf2020 skrev 2020-01-21 13:11:43 följande:

    Håller tummarna för att mensen kommer inom kort då så du slipper den eviga väntan ????????

    Känner du av Synarelan något? Jag har som sagt inga symtom förutom mer flytningar än normalt samt att det ?skär? till ibland i tjejmagen.


    Idag på dag 34 (!!! En evighetscykel i mina mått) dök mensen till slut upp. Så preliminärt äggplock är 10 mars. Kunde lika gärna varit om 3 år, känns som en evighet dit :)

    Nej kan inte påstå att jag känner av Synarelan. Eventuellt att jag de allra sista dagarna känner mig lite varmare, men bara skönt, är så frusen annars. Dock kräks jag nästan av smaken, tycker den är så äcklig.

    Värst tycker jag är Lutinus (vet inte vad du kommer få men det är i alla fall den vaginaltabletten som jag tar 3 ggr/dag efter insättning fram till testdag), jag får otroligt hög puls av den.
  • Fifen
    Anonym (Önskebarn) skrev 2020-01-21 13:43:59 följande:
    Å nej, suck.. hoppas verkligen inte det stämmer. Jag har haft så lågt hcgnivå som 19 på dag 10 efter insätt av blasto (det är testdag för kliniken, de vill ha blodprov). Och hcg 26 dag 12 (17dpo, dag 10 var då en lördag. Blev kanske rörigt detta..?). Så det är ju lågt och skulle innebära att det är för tidigt att få utslag idag med urin.

    Jag är också sjukt trött, men vet att jag blir det av lutinus.

    Hoppas ni får en fin dag och klarar att släppa ruvandet till tider.
    Jo, jag hoppas så klart fortfarande! Men hoppet kanske är lite mindre efter resultatet idag. Men hoppet är väl ändå det vi i denna typ av forum lever på. Hoppet är vår bästa vän, men samtidigt vår värsta fiende.

    Jag har tagit Lutinus vid två tillfällen tidigare men inte märkt av någon trötthet av dem. Men samtidigt verkar allt vara så olika varje gång! Förra gången grät jag från dess att jag började med progynon tills att jag slutade (35dagar). Denna gång har jag inte gråtit alls. Blir knäpp i att det skiljer sig så mycket varje gång!

    Sambon vet inte om att jag testade i morse och jag tänkte låta det förbli så. Han kan få leva med lite hopp ett par dagar till. Behöver ha någon som håller det uppe. Det är ju trotts allt 8 dagar kvar till klinikens testdag.
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Försökermedivf
    Fifen skrev 2020-01-21 16:23:40 följande:

    Jo, jag hoppas så klart fortfarande! Men hoppet kanske är lite mindre efter resultatet idag. Men hoppet är väl ändå det vi i denna typ av forum lever på. Hoppet är vår bästa vän, men samtidigt vår värsta fiende.

    Jag har tagit Lutinus vid två tillfällen tidigare men inte märkt av någon trötthet av dem. Men samtidigt verkar allt vara så olika varje gång! Förra gången grät jag från dess att jag började med progynon tills att jag slutade (35dagar). Denna gång har jag inte gråtit alls. Blir knäpp i att det skiljer sig så mycket varje gång!

    Sambon vet inte om att jag testade i morse och jag tänkte låta det förbli så. Han kan få leva med lite hopp ett par dagar till. Behöver ha någon som håller det uppe. Det är ju trotts allt 8 dagar kvar till klinikens testdag.


    Åh, känner så väl igen att man tar ett test alldeles för tidigt för att kunna säga den glada nyheten på en speciell dag. Så bygger man upp en bild av hur det ska vara och så faller allt pladask.

    Jag har gjort som du flera gånger och inte berättat att jag testat, det är som du säger bra att någon håller hoppet uppe.

    Får du ha din livmoder resten av livet eller tas den bort efter en viss tid?
  • Patronsaint
    Clemmentina skrev 2020-01-20 19:21:18 följande:

    Spännande och vad bra kämpat det sista! Håller tummarna för ett lyckat besök imorgon.


    Tack så mycket! (Gick ner nästan 4kg) Det gick verkligen hur bra som helst idag!

    Ser ut som om vi får börja i helgen med alla sprutor. Dom sa även att det kommer bli total frys för oss eftersom jag har pco. Så jag förstod det som att jag får en ganska hög dos gonal f för att kunna frysa allt och sedan vänta en månad på insättning. Är det någon annan som fått tota frys?
  • VårResa

    Ruvardag 6... känns som dag 26... tiden går sååå sakta! Mina bröst har varit svullna som tusan och bröstvårtorna ömma. Men nu börjar de lugna ner sig så börjar tro att det här inte kommer gå som vi önskar :(

  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2020-01-21 13:10:06 följande:

    Ja visst, känner igen dig :) Kul att vi är så nära i tid. Tråkigt att du har haft så jobbiga behandlingar och att det inte tagit sig. Nu är det vår tur! :)


    Nu är det verkligen vår tur! :) Hur är status för dig nu? Hur har hösten gått och hur mår du?
  • Anonym (Önskebarn)
    VårResa skrev 2020-01-21 18:04:51 följande:

    Ruvardag 6... känns som dag 26... tiden går sååå sakta! Mina bröst har varit svullna som tusan och bröstvårtorna ömma. Men nu börjar de lugna ner sig så börjar tro att det här inte kommer gå som vi önskar :(


    Håller tummarna för att det går vägen<3 Känns likadant här. Har inte ens fått ömma bröst denna gång. De närmaste dagarna blir om möjligt ännu längre..
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2020-01-21 18:49:51 följande:

    Nu är det verkligen vår tur! :) Hur är status för dig nu? Hur har hösten gått och hur mår du?


    Ja det har väl inte gått så bra :P Det positiva är att embryona verkade starkare andra ivf-försöket och vi fick två till frysen. Ska få högre dos nästa vända så hoppas på fler till frysen då. Men det spelar tyvärr ingen roll hur många embryon vi får när de inte fäster.. Är så frustrerande att inte veta varför det inte funkar. Mår ok ändå.

    Hur mår du? Lyckas du koppla av något eller är huvudet fullt med ruvning 100%? :)
  • Clemmentina
    Patronsaint skrev 2020-01-21 17:31:17 följande:

    Tack så mycket! (Gick ner nästan 4kg) Det gick verkligen hur bra som helst idag!

    Ser ut som om vi får börja i helgen med alla sprutor. Dom sa även att det kommer bli total frys för oss eftersom jag har pco. Så jag förstod det som att jag får en ganska hög dos gonal f för att kunna frysa allt och sedan vänta en månad på insättning. Är det någon annan som fått tota frys?


    Åh vad glad jag blir att det gick bra. Kul att ni får börja med alla sprutor i helgen. Hur hög dos gonal-f ska du ta? Jag började med 112.5 och har nu höjt till 150. Verkar inte som blåsorna växer på sig riktigt så mycket som de hade hoppats.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet