• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 08:14:26 följande:

    Det blev världens finaste plus igår! :)

    Finns inga ord, är bara helt helt fantastiskt!


    Åh vad roligt! Stort grattis!
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 08:14:26 följande:

    Det blev världens finaste plus igår! :)

    Finns inga ord, är bara helt helt fantastiskt!


    Alltså jag är så otroligt glad för din skull!!! Grattis!!!

    Jag har lite mensvärk och blod så tror det är MF på g. Men jag kämpar på!

    Lycka till med detta nu, du är SÅ värd det efter allt. Det är din tur nu <3 Massor med kramar!!!
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2020-02-03 12:46:33 följande:

    Alltså jag är så otroligt glad för din skull!!! Grattis!!!

    Jag har lite mensvärk och blod så tror det är MF på g. Men jag kämpar på!

    Lycka till med detta nu, du är SÅ värd det efter allt. Det är din tur nu <3 Massor med kramar!!!


    Men nej! Har du ultraljud inbokad? Antar att det är ett tag kvar. Hoppas verkligen att det inte är något!

    Tack så mycket för gratulationen, det värmer så otroligt <3
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 13:21:20 följande:

    Men nej! Har du ultraljud inbokad? Antar att det är ett tag kvar. Hoppas verkligen att det inte är något!

    Tack så mycket för gratulationen, det värmer så otroligt <3


    Jag har ultraljud inbokat om 3 veckor, känns som en evighet! Jag har ont till och från men inget mer blod. Har googlat ihjäl mig och hittar alla möjliga varianter avseende vad det kan vara. Men det är bara att vänta och se!

    Har du ultraljud inbokat?
  • Noonni
    MALinneaH skrev 2020-02-03 19:00:09 följande:

    Jag har ultraljud inbokat om 3 veckor, känns som en evighet! Jag har ont till och från men inget mer blod. Har googlat ihjäl mig och hittar alla möjliga varianter avseende vad det kan vara. Men det är bara att vänta och se!

    Har du ultraljud inbokat?


    Ring till kliniken och be dem kolla dig. Dom kan ju se om ditt HCG stiger eller sjunker. I mitt fall var det utomkvedshavandeskap. Fick operera akut. Så ring och be att dom håller koll på dig. Vill inte skrämmas men bättre att ta det säkra framför det osäkra. Kram
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2020-02-03 19:00:09 följande:

    Jag har ultraljud inbokat om 3 veckor, känns som en evighet! Jag har ont till och från men inget mer blod. Har googlat ihjäl mig och hittar alla möjliga varianter avseende vad det kan vara. Men det är bara att vänta och se!

    Har du ultraljud inbokat?


    Jag har testdag på onsdag så tänkte ringa då. Eller är det ok att ringa redan imorgon? Är så jäkla ivrig! :D
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 19:29:32 följande:

    Jag har testdag på onsdag så tänkte ringa då. Eller är det ok att ringa redan imorgon? Är så jäkla ivrig! :D


    Ja men du kan ju alltid prova Förstår att du är ivrig!!
  • MALinneaH
    Noonni skrev 2020-02-03 19:04:35 följande:

    Ring till kliniken och be dem kolla dig. Dom kan ju se om ditt HCG stiger eller sjunker. I mitt fall var det utomkvedshavandeskap. Fick operera akut. Så ring och be att dom håller koll på dig. Vill inte skrämmas men bättre att ta det säkra framför det osäkra. Kram


    Tack för omtanken!

    Jo jag ska ringa dem imorn. Men jag tror att så länge det inte kommer mer blod så kommer de säga att jag ska vänta och se. Om det kommer mycket blod åker jag in! Usch vad jobbigt med utomkvedshavandeskap Måste ha gjort fruktansvärt ont?! Jag tänker att utomkveds borde vara osannolikt då jag gjort IVF Eller?
  • MALinneaH
    Noonni skrev 2020-02-03 19:04:35 följande:

    Ring till kliniken och be dem kolla dig. Dom kan ju se om ditt HCG stiger eller sjunker. I mitt fall var det utomkvedshavandeskap. Fick operera akut. Så ring och be att dom håller koll på dig. Vill inte skrämmas men bättre att ta det säkra framför det osäkra. Kram


    Efter en snabb googling ser jag ju att det är fullt möjligt även vid IVF :-O Tänkte att de liksom ?placerar? blasocysten. Tycker det borde göra mer ont men jag vet inte!
  • Noonni
    MALinneaH skrev 2020-02-03 22:48:47 följande:

    Efter en snabb googling ser jag ju att det är fullt möjligt även vid IVF :-O Tänkte att de liksom ?placerar? blasocysten. Tycker det borde göra mer ont men jag vet inte!


    Ja jag gjorde en IVF och den vandrare in i vänstra äggledaren så den är bortopererad nu. Gjorde bara lite småont i början men i v 7 fick jag riktigt ont. Blödde till och från. Ibland ljusrött och ibland gammalt mörkt blod. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet