• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Mudcakemonster
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-10 20:15:54 följande:

    Tycker absolut att jag ser något!! Hade mensvärk första veckan, sedan som hugg i äggstockarna, lite för mycket info men jag kan inte få orgasm utan att det känns som världens jävla mensvärk under ca 3 minuter. Känns som sendrag i livmodern när jag reser mig hastigt . Har du symptom?


    Haha! Mera detaljer bara! Älskar detaljer!

    Intressant! För jag har nu fått mensvär nere i magen coh i ländryggen. Mår lite illa till och från och är arg som ett bi!! Hahah!
  • Anonym (#2)

    Plock 1: 8 ut, 8 mogna, 6 befruktade. Ingen klarade sig till insättning.

    Plock 2: 11 ut, 8 mogna, 6 befruktade. En klarade sig till insättning. Gravid, baby föddes.

    Plock 3, syskonförsök: 13 ut, 10 mogna, 8 befruktade. Fick tillbaka en blasto idag, och tre ska odlas vidare tills imorgon.

    Håll tummarna! Bästa resultat denna gång, och inte alls så ont efter plocket.

  • Anonym (Sulle)
    Mudcakemonster skrev 2020-02-10 20:22:11 följande:

    Haha! Mera detaljer bara! Älskar detaljer!

    Intressant! För jag har nu fått mensvär nere i magen coh i ländryggen. Mår lite illa till och från och är arg som ett bi!! Hahah!


    Haha Ååh vad bra!! Okej det låter positivt!!! Jag trodde verkligen mensen skulle komma...kändes precis som mensvärk. Kan fortfarande få mensvärkskänsla! nu mår jag jätte illa och kräks på morgonen.
  • Mudcakemonster
    Anonym (Sulle) skrev 2020-02-10 21:42:49 följande:

    Haha Ååh vad bra!! Okej det låter positivt!!! Jag trodde verkligen mensen skulle komma...kändes precis som mensvärk. Kan fortfarande få mensvärkskänsla! nu mår jag jätte illa och kräks på morgonen.


    Du ger mig så mycket hopp!! Känns precis som då man har mens! Iiiiiik. Hoppas det stiger på stickan!
  • Mudcakemonster
    Reflexgarn skrev 2020-02-11 05:46:18 följande:

    Jamen testdag idag! Blir å ringa in å meddela till Livio när de öppnar :)


    Jippiiiiii!!!!! Grattis massor!!!!:)

    Berätta gärna hur du mår så man kan jämföra. Mensvärk?
  • Clemmentina
    Reflexgarn skrev 2020-02-11 05:46:18 följande:

    Jamen testdag idag! Blir å ringa in å meddela till Livio när de öppnar :)


    Vad roligt! :) Stort grattis!
  • Reflexgarn
    Mudcakemonster skrev 2020-02-11 06:49:43 följande:

    Jippiiiiii!!!!! Grattis massor!!!!:)

    Berätta gärna hur du mår så man kan jämföra. Mensvärk?


    Tack! Jag har som molvärk och lätt att bli illamående. Får dessutom tungt att andas när jag går för fort men de trodde det kunde bero på att tarmarna blir lite uppsvällda. UL inbokat den 2/3 för att se om det verkligen är nåt som lever därinne :) Blir å ringa MVF i mitten av mars tänker jag då man ändå inte blir inskriven förrns v10 ;)
  • Hedblomster

    Hej! Jag ska göra min åttonde återföring snart (har gjort två färska och fem frysta tidigare) och ska testa fet i stimulerad cykel för första gången. Har bara gjort i naturlig cykel tidigare så vet inte riktigt hur stimulerad går till. Började med progynon på mensdag 2 och har tagit det ca en vecka nu. Har ultraljud på fredag och vet att jag ska börja med lutinus senare också. Är det bara progynon och lutinus det brukar vara, ingen ovitrelle eller så? Orkar inte ringa och fråga :) Hoppas iaf att det kan göra någon skillnad för oss. Sju återföringar med två kemiska har satt sina psykiska spår alltså...


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • emmaivf2020

    Så härligt att läsa att det går så bra för många av er! Det ger en hopp!

    Efter en lång nedregleringsperiod med både nässpray (Synarela) och sprutor (Suprefact) får jag imorgon äntligen börja med Menopur 412,5 iu.

    Detta är första IVF-försöket så jag är försiktigt förväntansfull men känns väldigt skönt och roligt att imorgon börja den ?riktiga? behandlingen!

    Någon mer som börjar hormonbehandlingen i dagarna?

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet