• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Patronsaint
    Reflexgarn skrev 2020-02-11 05:46:18 följande:

    Jamen testdag idag! Blir å ringa in å meddela till Livio när de öppnar :)


    Åh grattis vad roligt!
  • emmaivf2020
    Försökermedivf skrev 2020-01-21 14:23:34 följande:

    Idag på dag 34 (!!! En evighetscykel i mina mått) dök mensen till slut upp. Så preliminärt äggplock är 10 mars. Kunde lika gärna varit om 3 år, känns som en evighet dit :)

    Nej kan inte påstå att jag känner av Synarelan. Eventuellt att jag de allra sista dagarna känner mig lite varmare, men bara skönt, är så frusen annars. Dock kräks jag nästan av smaken, tycker den är så äcklig.

    Värst tycker jag är Lutinus (vet inte vad du kommer få men det är i alla fall den vaginaltabletten som jag tar 3 ggr/dag efter insättning fram till testdag), jag får otroligt hög puls av den.


    Är det spraystart för dig nu i dagarna? Håller tummarna för en snabb nedreglering! Nu ligger jag bara lite före dig, Menopurstart imorgon.
  • Ma18
    Hedblomster skrev 2020-02-11 10:30:19 följande:

    Hej! Jag ska göra min åttonde återföring snart (har gjort två färska och fem frysta tidigare) och ska testa fet i stimulerad cykel för första gången. Har bara gjort i naturlig cykel tidigare så vet inte riktigt hur stimulerad går till. Började med progynon på mensdag 2 och har tagit det ca en vecka nu. Har ultraljud på fredag och vet att jag ska börja med lutinus senare också. Är det bara progynon och lutinus det brukar vara, ingen ovitrelle eller så? Orkar inte ringa och fråga :) Hoppas iaf att det kan göra någon skillnad för oss. Sju återföringar med två kemiska har satt sina psykiska spår alltså...


    Jag gör också stimulerad fet nu och kommer ta ovitrelle, men det är för att veta när jag har äl, om äl-test hade funkat hade jag inte behövt ovitrelle. Så det kan nog vara olika hur man gör ????
  • Hedblomster
    Ma18 skrev 2020-02-11 21:14:24 följande:

    Jag gör också stimulerad fet nu och kommer ta ovitrelle, men det är för att veta när jag har äl, om äl-test hade funkat hade jag inte behövt ovitrelle. Så det kan nog vara olika hur man gör ????


    Ok! Kommer inte ta några ältest iaf för på denna dos östrogen kommer jag inte få ägglossning vad jag förstod, men i naturlig cykel tar jag ältest :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Lisun

    Hallåj hoppar in i tråden men en fråga, är på ruvardag 6 (FET ostimulerad cykel) och jag har väl i princip känt symptom sen insättningen haha MEN är det någon mer än mig som nyst under ruvningsdagarna? Jag nyser som en galning och vill verkligen tro att det är något slags symptom haha!?? Annars har jag känningar/stick i tjejmagen, lätt till andfåddhet och som mensvärk till o från. Att tillägga: detta är vårt första ivf försök!

    Kramis!

  • Reflexgarn
    Mudcakemonster skrev 2020-02-11 21:05:05 följande:


    Analyser tas gärna emot
    Jag er tyvärr ingenting, men alla får inte positivt tidigt utan det kommer på ruvardag 14-15, när är din riktiga testdag? Förstår om du gärna vill se ett positivt så fort det går men försök ha lite is i magen! 
  • Reflexgarn

    Förresten Mudcakemonster! Kan vara som så att min dator inte är tillräckligt bra för att se små nyansskillnader i färg, så även fast jag inte ser så kanske det ändå finns ett streck! Ge inte upp, det är inte försent än! {#emotions_dlg.flower}

  • Clemmentina
    Mudcakemonster skrev 2020-02-11 21:05:05 följande:

    Analyser tas gärna emot


    Jag tycker mig kunna ana ett streck på det översta testet. Hoppas det blir starkare.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet