• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Alex1992
    Jagerika skrev 2020-02-28 13:31:14 följande:

    Jag hsr pco äggstockar men inte fått diagnosen pco, då jag ägglossar som jag ska :) men min sambo har 70 miljoner spermier men enbart 600k av dom är bra, resten är för långsamma! Så vi kan säkert bli gravida naturligt men det är mycket mindre chans. Jag harnockså väldigt hög äggreserv och risk för överstimulering så fick börja med Gonal-F 125. Men tyvärr fick jag en cysta av sprutorna som dom fick ta hål på. Vid andra VUL hade jag ökat till dos 150 och vips så hade jag 20 äggblåsor!! Äggplocket va rena tortyren så är inte ens säker på om jag vill gå igenom detta en andra gång. Jag va rätt öm sista dagen innan äggplocket så säkert därför det gjorde så ont :/ Jag fick 22-25 äggblåsor, 17 ägg ut och 6 i frysen :)


    Okej, då längtar ni till återföringen nu förstår jag :) jag har inte tänkt så mycket på äggplocket, vill gå in med en positiv inställning och hoppas på det bästa. Jag har pcos och jätte hög amh värde och ska på första ultraljud på måndag:)
  • AndraSladdis
    Alex1992 skrev 2020-02-26 09:10:04 följande:

    Jag börjar med sprutorna ikväll! Kör korta protokollet här med, i vårt fall så var det läkaren som sa att vi skulle köra på korta och jag höll med! :)

    Börjar med bemfola 150 i dos sen har jag första ultraljud på måndag, så spännande!


    Det blir roligt att följas åt! Jag börjar med sprutorna så fort jag får mens, vilket är troligtvis i morgon (fått spottings nu). Jag ska ta Menopur 300.
  • AndraSladdis
    bonzo skrev 2020-02-26 09:25:29 följande:

    Spännande, jag är också 41 år och ska snart starta upp ivf. Två barn sen innan. Ska spruta menopur 187,5 . Vad har du för amh? Med tanke på att du riskerar bli överstimulerade ? Jag har 3.3 i amh.


    Jag är 40 och ska börja med Menopur 300 i dagarna!
  • AndraSladdis
    Nikkilijo skrev 2020-02-26 13:43:47 följande:

    Alla fem ägg blev befruktade, så nu är jag påväg hem från Danmark med ett litet embryo i mig. Hoppas hoppas att det vill stanna!


    Hoppas verkligen det! Lycka till!
  • Jagerika
    Alex1992 skrev 2020-02-28 20:28:30 följande:

    Okej, då längtar ni till återföringen nu förstår jag :) jag har inte tänkt så mycket på äggplocket, vill gå in med en positiv inställning och hoppas på det bästa. Jag har pcos och jätte hög amh värde och ska på första ultraljud på måndag:)


    Äggplocket är så olika för alla! Vissa känner inget och vissa känner allt, som jag. Det kommer säkert gå bra! Har du börjar med sprutorna eller vad är din story? :)
  • bonzo
    GlitterLina skrev 2020-02-28 23:41:01 följande:

    Ni som har högt AMH värde, vad har ni? Jag har 6,5


    Det är väldigt högt du har. Jag har 3.3 och det tyckte gyn var mycket bra för min ålder. Fyller 42 år i sommar.
  • Alex1992
    Jagerika skrev 2020-02-29 00:52:08 följande:

    Äggplocket är så olika för alla! Vissa känner inget och vissa känner allt, som jag. Det kommer säkert gå bra! Har du börjar med sprutorna eller vad är din story? :)


    Jag började med sprutorna i onsdags, kör med bemfola 150 dos. Ska på första ultraljud nu på måndag så hoppas allt ser bra ut hehe!
  • Alex1992
    GlitterLina skrev 2020-02-28 23:41:01 följande:

    Ni som har högt AMH värde, vad har ni? Jag har 6,5


    Jag har 27,7 och har pcos som är orsaken till de höga amh värde
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet