• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • GlitterLina
    bonzo skrev 2020-02-29 18:32:03 följande:

    Här är olika värden av AMH.

    Optimal fertilitet: 4,0 - 6,8

    Fullgod fertilitet: 2,2 - 4,0

    Låg fertilitet: 0,3 - 2,2

    Väldigt låg/obefruktbar: 0,0 - 0,3

    Hög nivå: > 6,8


    Jag har ju 6.5 så det är inget optimalt då??
  • GlitterLina
    Nikkilijo skrev 2020-02-29 16:27:08 följande:

    Tack GlitterLina!

    Så himla synd att du får avbryta :( har ni fått besked om ni kommer byta behandlingsprotokoll nu eller vad nästa steg är?


    Inte exakta besked. Skulle ringa i slutet av nästa vecka om inte mensen kommit igång då & få ta provera. Annars ringa när mensen kommer & de skulle nog höja dosen Gonal F med en gång..
  • Ma18
    bonzo skrev 2020-02-29 18:32:03 följande:

    Här är olika värden av AMH.

    Optimal fertilitet: 4,0 - 6,8

    Fullgod fertilitet: 2,2 - 4,0

    Låg fertilitet: 0,3 - 2,2

    Väldigt låg/obefruktbar: 0,0 - 0,3

    Hög nivå: > 6,8


    Betyder det att det är bättre att ha 4,0-6,8 än att ha över 6,8? Med tanke på att du skriver optimal fertilitet..
  • GlitterLina
    bonzo skrev 2020-02-29 18:31:16 följande:

    [quote=80253867][quote-nick]GlitterLina skrev 2020-02-29 13:33:55 följande:[/quote-nick]Blev ledsen i fredags när vi skulle få reda på om äggblåsorna hade vuxit tills sig veckan så man kunde göra sitt första äggplock på måndag. Men tyvärr hade jag bara massor av äggblåsor men de va inte större än 14, 15 :( hjälpte inte att vi höjde dosen de sista dagarna.

    Första gången vi testar detta & behöver redan avbryta behandlingen denna cykel :([/quote

    Usch vad jobbigt! Tips är att byta medicin till nästa gång. Vad hade du nu? Jag gillar menopur . Har funkat på mig tidigare...


    Jag har Gonal F

    Har du testat båda?
  • bonzo
    Ma18 skrev 2020-02-29 22:34:06 följande:

    Betyder det att det är bättre att ha 4,0-6,8 än att ha över 6,8? Med tanke på att du skriver optimal fertilitet..


    Det är inte jag som skrivit detta utan det kommer ifrån information på nätet. Jag är inte läkare. ????Fråga din läkare så kan de kanske svara .. :)
  • bonzo
    GlitterLina skrev 2020-02-29 22:34:49 följande:

    Jag har Gonal F

    Har du testat båda?


    Jag har bara testat menopur. Vet att det är mer naturligt än Gonal f. Gonal f är helt syntetiskt. Finns mycket info nätet. Menopur ska ge bättre äggkvalitet. Man kan ju även kombinera båda två :)

    Menopur is often used with or instead of gonal-f in women who have a polycystic ovarian syndrome (PCOS)
  • Nikkilijo
    Bubas skrev 2020-02-29 19:48:26 följande:

    Är det ok och ta alvedon när man ruvar?

    Har nämligen börjat få huvudvärk idag.

    Vilket också oroar mig, för det brukar jag få 2-3 dagar innan mens.

    Är på Rd8


    Ja, paracetamol är helt okej! Jag frågade på kliniken häromdagen vid ET :)
  • Tellie

    Är det någon som har provat och fått tillskott av melatonin och/ eller q10 för att öka äggkvaliteten? Eller några andra tillskott som man kan fråga efter vid återbesök?

  • Nicciz

    Hej alla! Nu är jag tillbaka här. Blev gravid i januari (vi lyckades faktiskt på egen hand vilket förvånade oss) och fick konstaterat MA i tisdags i vecka 10 och var inne och skrapades i torsdags. Tredje gången jag blev gravid och tredje gången som vi tyvärr inte gick hela vägen. Allt är fortfarande chockartat men jag vill gå vidare och se framåt mot nästa mål. Fick en ny tid till ivf 23 mars men antar att vi måste vänta tre månader efter den kirurgiska aborten. Vet ni vad som gäller? Kram på er

  • GlitterLina
    Nicciz skrev 2020-03-01 21:09:46 följande:

    Hej alla! Nu är jag tillbaka här. Blev gravid i januari (vi lyckades faktiskt på egen hand vilket förvånade oss) och fick konstaterat MA i tisdags i vecka 10 och var inne och skrapades i torsdags. Tredje gången jag blev gravid och tredje gången som vi tyvärr inte gick hela vägen. Allt är fortfarande chockartat men jag vill gå vidare och se framåt mot nästa mål. Fick en ny tid till ivf 23 mars men antar att vi måste vänta tre månader efter den kirurgiska aborten. Vet ni vad som gäller? Kram på er


    Men nej så tråkigt :( :(

    Beklagar Kram
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet