• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Kiiwii90

    Börjat med gonal-f, dos 125/dag och det är dag 3 idag. Känner att det drar/ilar i äggstockarna direkt efter sprutan. Är det normalt? Någon annan med tidiga känningar?

  • JohannaHanna

    Hej, har inte läst hela tråden så kanske finns fler som svarat på frågan om väntetid. Vi gjorde ivf på Carl von Linnekliniken i Uppsala och pendlade dit fr Stockholm. Väntetid för utredning var 1vecka och 1månad innan behandlingsstart. De hade dessutom landstingsavtal så det kostade Typ 300/gång upp till högkostnadsskyddet. Otroligt proffsigt och bra ställe. Som ett tips. Lycka till, hoppas det går vägen!

  • Bubas

    Känns som om det inte kommer gå vägen. Har testdag på torsdag men fusktestade idag. Negativt. Inte ens ett svagt streck. Dessutom har jag börjat få ganska mycket mensvärk så det känns som om blodet kommer när som helst. Hade dessutom lätt huvudvärk lör o sön.

    Brukar få det 2-3 dagar innan mens.

    Jag hoppas fortfarande men hoppet har minskat drastiskt

  • Trädet91
    Kiiwii90 skrev 2020-03-01 22:26:19 följande:

    Börjat med gonal-f, dos 125/dag och det är dag 3 idag. Känner att det drar/ilar i äggstockarna direkt efter sprutan. Är det normalt? Någon annan med tidiga känningar?


    Hej!

    Jag kör också gonal-f 125. Ikväll blir 3:e stimuleringsdagen och jag kan redan börja känna att det drar i äggstockarna, dock inte direkt efter sprutan utan det började mer igår. Kanske är vanligt eller så inbillar jag mig ????
  • Clemmentina
    Bubas skrev 2020-03-02 10:44:05 följande:

    Känns som om det inte kommer gå vägen. Har testdag på torsdag men fusktestade idag. Negativt. Inte ens ett svagt streck. Dessutom har jag börjat få ganska mycket mensvärk så det känns som om blodet kommer när som helst. Hade dessutom lätt huvudvärk lör o sön.

    Brukar få det 2-3 dagar innan mens.

    Jag hoppas fortfarande men hoppet har minskat drastiskt


    Vad tråkigt! Det behöver inte vara kört. Jag fick negativt två dagar innan testdag och sen positivt på festdagen/dagen efter. Nu verkar det vara missfall här men det behöver inte ha med det sena plusset att göra. Håller tummarna för dig!
  • Clemmentina
    Bubas skrev 2020-03-02 10:44:05 följande:

    Känns som om det inte kommer gå vägen. Har testdag på torsdag men fusktestade idag. Negativt. Inte ens ett svagt streck. Dessutom har jag börjat få ganska mycket mensvärk så det känns som om blodet kommer när som helst. Hade dessutom lätt huvudvärk lör o sön.

    Brukar få det 2-3 dagar innan mens.

    Jag hoppas fortfarande men hoppet har minskat drastiskt


    festdag=testdag såklart
  • Lizzy906
    Kiiwii90 skrev 2020-03-01 22:26:19 följande:

    Börjat med gonal-f, dos 125/dag och det är dag 3 idag. Känner att det drar/ilar i äggstockarna direkt efter sprutan. Är det normalt? Någon annan med tidiga känningar?


    Jag ska börja när mensen kommer, förväntas komma nu i helgen som kommer. Ska också ha exakt samma dos!!

    Berätta gärna hur du mår osv!

    Har du någon instagram eller så för ivf som man kan följas åt?
  • Bubas
    Clemmentina skrev 2020-03-02 14:20:06 följande:

    Vad tråkigt! Det behöver inte vara kört. Jag fick negativt två dagar innan testdag och sen positivt på festdagen/dagen efter. Nu verkar det vara missfall här men det behöver inte ha med det sena plusset att göra. Håller tummarna för dig!


    Jag lever på hoppet än. Beklagar ditt missfall
  • Dorisdelfin

    Min resa har mest varit motgångar känns det som. Jag skulle sätta tillbaka ett eller två embryon. Men dom kunde odla vidare till blastocyst. 

    Undra hur mycket bättre oddsen blir nu?

  • Alex1992

    Hade första ultraljud idag, inga äggblåsor i större storlek..hade ca 20 äggblåsor på höger sida men i små storlekar så från och med ikväll ska jag öka dosen från 150 till 200 och ska tillbaka dit på fredag. Slemhinnan börjar iaf bygga på sig så det går mot rätt riktning.. Hoppas verkligen på ett bra resultat på fredag...lite nervös att det ska skita sig på nåt sätt

Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet