• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • AndraSladdis

    Ska plocka ägg i övermorgon. De sa att jag skulle börja ta Bisolvon efter det, "för att lösa upp slemhinnan inför återföringen". Fattar nada. Ska inte slemhinnan vara tjock inför återföringen? Har ni andra också fått ta Bisolvon efter äggplocket??

  • pixie78
    AndraSladdis skrev 2020-03-10 13:59:48 följande:

    Ska plocka ägg i övermorgon. De sa att jag skulle börja ta Bisolvon efter det, "för att lösa upp slemhinnan inför återföringen". Fattar nada. Ska inte slemhinnan vara tjock inför återföringen? Har ni andra också fått ta Bisolvon efter äggplocket??


    Ja jag har fått det inför samtliga insättningar på CVL. De har kört det som ett test där.
  • Kiiwii90

    Fick svar ang äggplocket idag. 5/7 äggblåsor var omogna och de andra 2 var dålig kvalitet. Fyfan vilket bakslag... Imorgon får jag svar hur vi ska gå vidare och det lär bli i Maj om 2 månader (först en mens efter sprutorna och en "vanlig".)

    Blir så stressad över att det sen är sommarstängt juni-aug...

    Vet någon om man själv kan påverka kvaliteten på sina ägg?

  • Trädet91
    Kiiwii90 skrev 2020-03-10 01:04:26 följande:

    Första äggplocket avklarat. Var det värsta jag någonsin upplevt så hoppas jag slipper göra om det...

    7 st ägg fick jag ut och imorgon får jag veta hur många som kan växa vidare. Blir 5 dagars odling + totalfrys samt återföring när jag haft mens 2 gånger.

    Denna eviga väntan


    Usch, jag har äggplock i övermorgon och ser inte alls fram emot det. För mig blir det också totalfrys eftersom jag har fått en mild överstimulering, 23 äggblåsor såg de på det tredje VUL idag. Vad var anledningen till att det planerades in totalfrys för din del?
  • Alex1992

    Hej tjejer

    Jag ligger i soffan med en stor svullen mage...har åkt på överstimulering. Har äggplock på torsdag och ska ikväll ta suprefact som ägglossningsspruta. Är orolig att min överstimulering ska bli värre efter äggplock? Har smärtor och ser ut att vara i 5:e månaden :(. I måndags såg dom 15 större äggblåsor och 25 små samt svullna äggstockar. Nu hoppas jag på många ägg till frysen då det blir återföring nästa månad.

  • Alex1992
    Kiiwii90 skrev 2020-03-10 15:34:41 följande:

    Fick svar ang äggplocket idag. 5/7 äggblåsor var omogna och de andra 2 var dålig kvalitet. Fyfan vilket bakslag... Imorgon får jag svar hur vi ska gå vidare och det lär bli i Maj om 2 månader (först en mens efter sprutorna och en "vanlig".)

    Blir så stressad över att det sen är sommarstängt juni-aug...

    Vet någon om man själv kan påverka kvaliteten på sina ägg?[/

    [quote=80273606][quote-nick]Kiiwii90 skrev 2020-03-10 15:34:41 följande:[/quote-nick]Fick svar ang äggplocket idag. 5/7 äggblåsor var omogna och de andra 2 var dålig kvalitet. Fyfan vilket bakslag... Imorgon får jag svar hur vi ska gå vidare och det lär bli i Maj om 2 månader (först en mens efter sprutorna och en "vanlig".)

    Blir så stressad över att det sen är sommarstängt juni-aug...

    Vet någon om man själv kan påverka kvaliteten på sina ägg?


    Nej vad tråkigt! Men hoppas verkligen att det lyckas nästa gång! Vissa testar akupunktur eller andra likande behandlingar samt olika vitaminer?
  • Trädet91
    Alex1992 skrev 2020-03-10 17:26:55 följande:

    Hej tjejer

    Jag ligger i soffan med en stor svullen mage...har åkt på överstimulering. Har äggplock på torsdag och ska ikväll ta suprefact som ägglossningsspruta. Är orolig att min överstimulering ska bli värre efter äggplock? Har smärtor och ser ut att vara i 5:e månaden :(. I måndags såg dom 15 större äggblåsor och 25 små samt svullna äggstockar. Nu hoppas jag på många ägg till frysen då det blir återföring nästa månad.


    Blir det totalfrys för din del då också? Jag ska också ta suprefact ikväll istället för Ovitrelle. Blev så ledsen när de sa att återföring blir först i maj.. :(
  • Anonym (Jag)

    Hej tjejer

    Jag var på första mötet och dom sa att jag har bra äggreserv :) så kan bli överstimulerade

    Jag förstår inte hur man kan blir överstimulerade om man åker på ultraljuden varannan dag?

    Tack

  • Clemmentina
    Kiiwii90 skrev 2020-03-10 15:34:41 följande:

    Fick svar ang äggplocket idag. 5/7 äggblåsor var omogna och de andra 2 var dålig kvalitet. Fyfan vilket bakslag... Imorgon får jag svar hur vi ska gå vidare och det lär bli i Maj om 2 månader (först en mens efter sprutorna och en "vanlig".)

    Blir så stressad över att det sen är sommarstängt juni-aug...

    Vet någon om man själv kan påverka kvaliteten på sina ägg?


    Åh nej vad ledsamt. Lider verkligen med dig!

    Jag har också hört gått om akupunktur. När det gäller kosttillskott hittade jag en tråd där det tipsades om melatonin och q10 (tråden i sig handlar om missfall och ivf men läs lite längre in i tråden): www.familjeliv.se/forum/thread/75885236-missfall-efter-ivf-kan-nagon-ge-hopp/2

    Det ska också finnas en bok som heter It starts with the egg. Den är jag nyfiken på och vill läsa!
  • Clemmentina
    Clemmentina skrev 2020-03-10 19:15:23 följande:

    Åh nej vad ledsamt. Lider verkligen med dig!

    Jag har också hört gått om akupunktur. När det gäller kosttillskott hittade jag en tråd där det tipsades om melatonin och q10 (tråden i sig handlar om missfall och ivf men läs lite längre in i tråden): www.familjeliv.se/forum/thread/75885236-missfall-efter-ivf-kan-nagon-ge-hopp/2

    Det ska också finnas en bok som heter It starts with the egg. Den är jag nyfiken på och vill läsa!


    *gott ska det vara såklart
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet