• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-03-24 10:16:43 följande:

    Jättespännande! Hoppas, hoppas!

    Fick du några till frysen?


    Ja 5 stycken till frysen som va 5 dagars :)
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-03-24 10:16:43 följande:

    Jättespännande! Hoppas, hoppas!

    Fick du några till frysen?


    Nä va det du fick tillbaka embryot? :)

    Jag måste hört fel, för vi fick 3 st 5 dagars till frysen!

    Hur mår du?
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-03-25 20:13:05 följande:

    Nä va det du fick tillbaka embryot? :)

    Jag måste hört fel, för vi fick 3 st 5 dagars till frysen!

    Hur mår du?


    Jag mår bra, tack:). Har knappt vågat träna dock så jag känner mig extremt plufsig. Magen är svullen å brösten ömmar, mer aptit. Tycker det är lite jobbigt och kletigt med lutinus, jag får köpa lite längre trosskydd:)

    Jag hade återföring av 2-dagars embryo förra onsdagen (18 Mars) så vi ligger rätt lika i tid.

    Hur mår du?
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-03-25 20:27:31 följande:

    Jag mår bra, tack:). Har knappt vågat träna dock så jag känner mig extremt plufsig. Magen är svullen å brösten ömmar, mer aptit. Tycker det är lite jobbigt och kletigt med lutinus, jag får köpa lite längre trosskydd:)

    Jag hade återföring av 2-dagars embryo förra onsdagen (18 Mars) så vi ligger rätt lika i tid.

    Hur mår du?


    Va roligt att vi ligger nära i tid me varann :) :)

    Vilket datum har du testdag? Ja gud specialer mina bröstvårtor va dem gör ont!

    Lutinus är inget trevligt alls.
  • Merymo
    Astrid40 skrev 2020-03-24 10:10:46 följande:

    Jag har kört med litinus vaginaltabletter ni i en vecka och det är kladdigt, men vad gör man inte :). Har väldigt spända bröst och svullen mage fortfarande, men det är väl biverkningar av lutinus tänker jag. Vad har ni för erfarenheter av biverkningar?


    Jag hade jätte mycket biverkningar av lutinus. Min mage svullnade upp så mycket! Jag såg super gravid ut och petade man på magen så gick den inte in. Så var också hård inuti. Gick knappt på toaletten. Mina bröst svullnade rejält. Och jag kunde börja gråta för minsta lilla. Typ av en fin låt på radion... jag kände mig typ gravid av lutinus. Konstig känsla.
  • Astrid40
    Merymo skrev 2020-03-25 21:52:18 följande:

    Jag hade jätte mycket biverkningar av lutinus. Min mage svullnade upp så mycket! Jag såg super gravid ut och petade man på magen så gick den inte in. Så var också hård inuti. Gick knappt på toaletten. Mina bröst svullnade rejält. Och jag kunde börja gråta för minsta lilla. Typ av en fin låt på radion... jag kände mig typ gravid av lutinus. Konstig känsla.


    :):) det där låter precis som hur jag mår
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-03-25 21:05:27 följande:

    Va roligt att vi ligger nära i tid me varann :) :)

    Vilket datum har du testdag? Ja gud specialer mina bröstvårtor va dem gör ont!

    Lutinus är inget trevligt alls.


    Tror att det var testdag 18 dagar efter äggplock. Jag får dubbelkolla. Jag försöker att inte tänka för mycket på det, då blir väntan olidlig
  • Mudcakemonster

    Hej på er! Tillbaka igen efter misslyckat ET i januari. Är på ivf runda två och i Tisdags hade jag denna rundas första FET med ett 3-dagars som redan utvecklats till 12 celler, vilket ska vara bra. Spännande :)

    Idag borde det ha utvecklats till en blastocyt.

    Hur känns det där? Sist hade jag också massor med symptom av gulkroppshormonet. Men nu bara lite ?äckel-känsla?.

  • AndraSladdis
    Astrid40 skrev 2020-03-24 10:10:46 följande:
    Tråkigt att höra. 15 ägg är ju väldigt bra.

    Jag fick bara 7 ägg men 3 befruktade.

    Jag hade återföring av en 2-dagars för en vecka sedan. Fick igår reda på att en av de andra två äggen klarat sig till blastocyst så nu ligger den i frysen :). Den andra hade slutit utveckla sig efter några dagar.

    Jag har kört med litinus vaginaltabletter ni i en vecka och det är kladdigt, men vad gör man inte :). Har väldigt spända bröst och svullen mage fortfarande, men det är väl biverkningar av lutinus tänker jag. Vad har ni för erfarenheter av biverkningar?
    Jag hade väldigt spända bröst (mer än någonsin) trots att jag inte åt Lutinus. Jag googlade och såg att det kan ha med stimuleringen att göra. Men givetvis kan det ju finnas roligare orsaker :).
  • AndraSladdis
    Astrid40 skrev 2020-03-24 10:15:33 följande:
    Tomma sprutor blev jag rekommenderad att lägga i typ Tom mjölk-kartong och stänga igen.

    Överblivna läkemedel lämna till apoteket.
    OK. Så då ska jag bara gå och slänga min fulla låda helt enkelt :).
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet