• Anonym (M)

    Har ni någon gång visat brösten för en annan man än er partner?

    Jag undrar om ni någon gång visat brösten för en annan man än er partner när ni varit tillsammans? Och då förutsatt att er partner nog inte skulle uppskatta att ni gjorde det. Hur gick det till, och kändes det OK för dig att göra det, alltså utan några större samvetskval?

  • Svar på tråden Har ni någon gång visat brösten för en annan man än er partner?
  • TriC
    Anonym (Vivi) skrev 2019-11-11 12:59:12 följande:
    Jag badar naken eller topless antingen själv eller i sällskap så ofta jag kan. Så svaret på din fråga är JAJAMÄN.

    Utifrån tonläget i din argumentation får jag intrycket att du begränsas i att visa dina bröst av din man eller av ängslan inom dig.

    Ingen big deal att visa brösten 2019 - vill någon frossa i bröst finns det tiotals miljoner bilder på nätet
    Det finns tiotals miljoner bilder på fittor också.......så då är det ingen big deal för dig att visa den heller 2019?
  • Anonym (M)
    Anonym (Vivi) skrev 2019-11-11 12:59:12 följande:
    Jag badar naken eller topless antingen själv eller i sällskap så ofta jag kan. Så svaret på din fråga är JAJAMÄN.

    Utifrån tonläget i din argumentation får jag intrycket att du begränsas i att visa dina bröst av din man eller av ängslan inom dig.

    Ingen big deal att visa brösten 2019 - vill någon frossa i bröst finns det tiotals miljoner bilder på nätet
    Det kan väl visst vara en big deal om ens partner inte tycker man ska göra det. Om jag inte vore gift så kunde jag visa dem, jag tycker inte det är så big deal, men min man tror jag inte vill det egentligen.

    Även om det finns överflöd av bröst på nätet så är det ju inte samma sak som dens som man är tillsammans med. Jag skulle nog inte gilla om min man flashade sin penis inför lite olika tjejer.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym (M) skrev 2019-11-11 17:47:28 följande:

    Det kan väl visst vara en big deal om ens partner inte tycker man ska göra det. Om jag inte vore gift så kunde jag visa dem, jag tycker inte det är så big deal, men min man tror jag inte vill det egentligen.

    Även om det finns överflöd av bröst på nätet så är det ju inte samma sak som dens som man är tillsammans med. Jag skulle nog inte gilla om min man flashade sin penis inför lite olika tjejer.


    Som jag skrev förut - både maken och jag är helt komfortabla med att sola och bada nakna både med andra, tillsammans bara vi två och individuellt.

    Helt odramatiskt - blir ingen stor sak om man inte gör det till en stor sak.

    Tror inte det finns rätt eller fel här - vi är olika och vill/får olika.

    Det som är normalt för spindeln är kaos för flugan
  • Anonym (hoppsan)
    Anonym (M) skrev 2019-11-11 17:47:28 följande:
     Om jag inte vore gift så kunde jag visa dem, jag tycker inte det är så big deal, men min man tror jag inte vill det egentligen.
    Skäms han för dina bröst?
     Jag älskar hustruns bröst och hon får gärna sola topless, känns som en boost för mig när man ser andra spana in dom och jag vet att det bara är jag som får mer än titta.
  • Anonym (M)
    Anonym (hoppsan) skrev 2019-11-11 18:42:44 följande:
    Skäms han för dina bröst?
     Jag älskar hustruns bröst och hon får gärna sola topless, känns som en boost för mig när man ser andra spana in dom och jag vet att det bara är jag som får mer än titta.
    Nej verkligen inte, tvärtom.
  • Godisbuske
    TriC skrev 2019-11-10 09:14:37 följande:
    Dum kommentar! Så då får hon även knulla med andra män? Det är ju hennes kropp o fitta, liksom. 
    Men när man är i ett förhållande så kan man såklart inte göra vad som helst med andra.....förstår du inte det? 
    Hur konstigt det än låter i dina öron. Ja en tjej får knulla med vem hon vill, det är hennes kropp och fitta. Oavsett om hon har ett förhållande eller inte.
  • Anonym (Imanibland)
    Anonym (Man) skrev 2019-11-09 23:46:15 följande:

    Brösten får hon visa upp för vem hon vill och närsomhelst! Skulle hon börja visa fiffi för vemsomhelst kanske jag skulle fundera.

    Jag visar ju brösten varje gång jag är utan tröja. Det är ingen skillnad!


    Det gäller ju att dra gränsen nånstans, du tycker det är ok att visa brösten men jag drar gränsen vid hennes hår. Alla män i olika kulturer dra sina egna gränser för vad en kvinna får visa före andra män. I vissa kulturer är det ok att vara naken inför andra män (naturister) i andra får man bara visa ögonen (Niqab i vissa delar av arabvärlden).

    Det viktiga är att det är mannen som bestämmer vad som är ok - kvinnan får aldrig själv bestämma utan att bli förkastad.

    I Sverige har vi bestämt att det är ok att visa bröst i vissa tydliga omständigheter: - tillsammans med andra vid ombyte då det krävs
    - vid topless badning (inte i alla delar av Sverige)
    - vid amning (inte i alla delar av Sverige)
    kvinnan får också vara helnaken med andra män vid:
    - vid festliga nakenbad
    - vissa fall av bastubad
    - betald striptease
    - i vissa yrken där gemensamt ombyte krävs

    I övrigt är det kulturellt förbjudet i Sverige att visa brösten eller vara naken för kvinnan. Mannen kan alltid visa brösten och får vara naken i de flesta sammanhang utom om han är full eller så kallad blottare
  • Anonym (eh)
    Anonym (Imanibland) skrev 2019-11-13 13:13:10 följande:
    I övrigt är det kulturellt förbjudet i Sverige att visa brösten eller vara naken för kvinnan. Mannen kan alltid visa brösten och får vara naken i de flesta sammanhang utom om han är full eller så kallad blottare
    Ja mannen får alltid visa sig barbröstad, men skulle säga det är ungefär där i Sverige som skillnaden mellan män och kvinnor går i stort sett. Män får inte går runt nakna på allmän plats lika lite som kvinnor får göra det. Eller gå till jobbet, lika illa för en man att gå dit naken (eller topless för den delen) som för en kvinna.
  • cb66
    Anonym (eh) skrev 2019-11-13 13:33:15 följande:
    Ja mannen får alltid visa sig barbröstad, men skulle säga det är ungefär där i Sverige som skillnaden mellan män och kvinnor går i stort sett. Män får inte går runt nakna på allmän plats lika lite som kvinnor får göra det. Eller gå till jobbet, lika illa för en man att gå dit naken (eller topless för den delen) som för en kvinna.
    En skillnad till, killar får inte ha kjol eller kortbyxor i vissa yrken där kvinnor får ha bara ben
  • Anonym (moi)
    Godisbuske skrev 2019-11-12 20:36:34 följande:
    Hur konstigt det än låter i dina öron. Ja en tjej får knulla med vem hon vill, det är hennes kropp och fitta. Oavsett om hon har ett förhållande eller inte.
    och personen hon är tillsamman med får helt på egen hand avgöra om han/hon
    vill vara kvar i förhållandet eller inte.

  • cb66
    Godisbuske skrev 2019-11-12 20:36:34 följande:
    Hur konstigt det än låter i dina öron. Ja en tjej får knulla med vem hon vill, det är hennes kropp och fitta. Oavsett om hon har ett förhållande eller inte.
    Som de andra säger "hon får" knulla vem hon vill men inte utan konsekvenser. Knullar hon nån utan medgivande så åker hon i fängelse för våldtäkt, knullar hon nån under 15 åker hon ditt för barnvåldtäkt, knullar hon någon när hon är i förhållande kan hon bli dumpad, knullar hon nån som är i förhållande kan den personen bli dumpad, knullar hon sin bror kan hon bli åtalad, knullar hon sin hund blir hon åtalad

    Att man får göra en sak innebär inte att man inte får ta konsekvenserna av det. Det är inte olagligt att vara otrogen, eller knulla din killes pappa men man måste betala konsekvenserna för det
  • Areola

    Min man älskar när jag "sexar" och visar boobsen för honom. Till en början hade jag svårt att förstå det men nu har det blivit lite som en lek :) Och som tråden angiver så gillar han också att jag visar mig för andra - så ja absolut!!

    Senast för några månader sedan.... Vi åkte på kryssning till Åland med ett annat par på skaldjurskryss. Han brukar spana in mig så vi ville retas lite;) Vi hade varsin hytt men innan middagen så skulle vi som brukligt göra oss i ordning och byta om. Vi kvinnor tar ju längre tid på oss än männen och planenligt så bjöd min man över den andre mannen på en öl eller två i vår hytt. Min man hade duschat innan så det var kvavt. Jag målade mig lätt ute i hytten och gick sen in och tvättade mig under armarna. Hade dörren öppen för att släppa ut värmen och männen satt i varsin soffa. Vår vän "fick" spegeln och kunde således se in på toan. Oklart dock hur mycket han såg... Gick sen ut med en handduk virad runt kroppen. Sa -ber om ursäkt killar men jag måste få klä mig här ute för jag svettas ihjäl där inne... Drog på mig trosor först och då stod jag mot dem. Vände mig om så jag stod med ryggen emot och tog av handduken. Grejade lite och vännen kunde enligt min man inte dölja att han kikade. Tog sedan på mig en spetsbh (som jag inte skulle ha) och vände mig om. Och drog på mig en blus (som jag heller inte skulle ha...). Sa typ shit nej jag tar andra outfiten. Vänd mig om och drog av mig blus och bh och bad om den andra bhn i väskan. Drog under tiden på mig byxorna. Maken hittade inte bhn (iom att den var gömd...) Jag tog blusen framför brösten och gick till väskan. Började leta och vände mig och log mot vår vän och sa typ - du får stå ut med en halvnaken kvinna här...du får blunda om du inte vill ha mardrömmar...;). Sedan släppte jag blusen och letade med bägge händerna. Blev lättsamt och vi skrattade under tiden. Brydde mig således inte om att dölja brösten sen utan gick upp barbröstad. Hämtade den andra blusen och klädde sen på mig. Han log väldigt den middagen... oj nu blev det långt...

    En annan gång var när vi hyrde stuga vid en camping. Det var fm och barnen lekte vid lekplatsen 20 m därifrån. Vid bodde precis framför stranden men det var en gångväg emellan. Vi hade stora skjutdörrar ut som var öppna. Jag hade precis smörjt in hela mig och jag gick runt i endast trosor innan jag skulle dra på mig bikinin. Min man sa att det där är kladdigt länge och dessutom hade han hängt upp min bikini ute på strecket. Gick runt topless inne en bra stund medan folk gick förbi utanför. Det var spännande...

    Sista exemplet och det mest spännande. Min man hade tre gamla vänner på besök och de skulle grilla och förfesta innan de skulle in till stan och kolla på nån match eller så. Jag hade knappt träffat dem före. Planen var att jag skulle servera dem öl topless. Det var sjukt spännande. De skulle få tro att de "övertalade" mig till det. Men eg var det min man som skulle få de att vilja be mig om att showa - invecklat, är det någon som fattar!? ha ha. Nåväl, de satt ute på verandan och jag gick ut för att säga att jag går in i duschen. Då säger min man - kommer du ut naken sen och serverar oss lite öl. Jag säger typ shit vad du är full. - nej svarar han, det är du som är snygg osv osv... Vi skojar om det och jag hänger där en stund. Fler av dem börjar skoja om det. Räcker upp händer och sånt... Säger ja vi får väl se och blinkar;). Duschar. Tar på mig boxertrosa och en tight jeansjacka som jag låter vara uppknäppt. Tar 4 öl på en bricka och går ut. Möts av wow och jubel. Och en flash säger min man när jag ställt ner brickan. Drar isär jeansjackan för 2 sekunder och går sedan in...:)

    Fick många komplimanger sen när de skulle åka.

    Mitt tips!! Lev livet och gör människor glada ;)

  • Kungsholmsbo

    Ja, det har jag, men inte i detta förhållande. Det var en om du visar din, visar jag min-situation. Huruvida det är lämpligt eller inte beror väl på hur visningen går till. Men jag tror min man inte hade blivit superglad om jag skulle göra det nu. Såklart inte arg, men lite stött...

Svar på tråden Har ni någon gång visat brösten för en annan man än er partner?