• Anonym (om kvinnan får välja)

    Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

    Läste en tråd på Flashback där någon kille diskuterade hur många killar som var ofrivilligt sexlösa i vårt samhälle och vad det berodde på? Han menade att så var det inte alls förr och att även de killar som var i relationer ofta också var ganska sexlösa och otillfredsställda.

    Som kvinna fick det mig att fundera på hur utveckligen har gått?

    Vissa menar att mäns bristande testosteronbrist (om det nu finns någon sådan) och jämställdheten haft en mer feminiserande påverkan på män och gjort dem mindre sexiga, manliga, initiativtagande de till sex?

    Andra menar att kvinnors självförsörjning och valfrihet är anledningarna?

    Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?

    Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?

    Vad tror ni?

    Är det kanske först nu vi verkligen ser hur kvinnans sexualitet är funtad i sin egen fria form?

  • Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 12:03:12 följande: #393
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 11:45:34 följande:

    DumSmurfen är så dålig och tråkig att han bara länkar till relevanta studier i fall någon vill läsa medan du själv har du varit så duktig att dela med dig av dina "egna" tankar som du baserat på den rosa bibeln

    Male gaze... Vad säger den rosa bibeln om bögar som har andra män som ögongodis och runkar till Magic Mike? Är det hegemonisk maskulinitet där Mike är objektet i en patriarkal makthierarki? Är det en förhandlande maskulinitet där man ingår i en allians med kvinnor för att få tillgång till mer ögongodis?

    Vilka egna tankar ska man ha när någon har en annan sexualitet? Finns det någon särskild postmodern genusteori om socialt konstruerad queer male gaze?


    Jag kanske uttryckte mig lite raljerande, ursäkta i så fall! Hela den här tråden är ju en enda lång konversation kring personliga erfarenheter och åsikter, mäns som kvinnors, det är det som jag tycker gör den intressant. Jag har inte läst någon rosa bibel. Jag har inga erfarenheter eller åsikter om bögar, den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex. Jag är inte någon radikalfeminist om du nu tror det. Inte heller speciellt PK eller moraliskt korrekt. Jag kollar på gangbangs för bövelen! För övrigt är det väldigt roligt att du har ett nick från Smurfarna :) En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :) Men det är osynligt för dig gissar jag. Kvinnors världar krockar med männens världar och aldrig ska de två mötas.
    "den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex"
    Med tanke på att heterosexuella kvinnor har sex oftare än lebbar kanske rätt fråga är "hur ska man få kvinnor att vilja ha mer sex?", om jag inte minns helt fel så finns det några tips i klippet jag länkade #181

    "Jag har inte läst någon rosa bibel."
    Teorin the male gaze bygger på den.

    "Jag kollar på gangbangs för bövelen!"
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-30 14:28:54 följande: #287
    Din länk till vad för porr som söks på mest är ju som en direktförklaring till varför kvinnor avstår sex med män:[...]I Gangbang blir hon påsatt av flera[...]Fy fan då sorgligt det är när man tänkt efter.
    "En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :)"
    Jepp.
    smurfan.jpg

    "Men det är osynligt för dig gissar jag."
    Man ser bara det man vill se.

    Verkligheten:
    0.jpg

    Den manliga blicken:
    0.jpg
  • New  Dawn
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 13:02:41 följande:

    ""


    Nu citerar du ännu mer inlägg med ännu mer olika innebörd och teorier, en total blandning där en anonym skribent (.) citeras flitigt. Helt meningslöst.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Janna)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 13:41:56 följande:
    "den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex"
    Med tanke på att heterosexuella kvinnor har sex oftare än lebbar kanske rätt fråga är "hur ska man få kvinnor att vilja ha mer sex?", om jag inte minns helt fel så finns det några tips i klippet jag länkade #181

    "Jag har inte läst någon rosa bibel."
    Teorin the male gaze bygger på den.

    "Jag kollar på gangbangs för bövelen!"
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-30 14:28:54 följande: #287
    Din länk till vad för porr som söks på mest är ju som en direktförklaring till varför kvinnor avstår sex med män:[...]I Gangbang blir hon påsatt av flera[...]Fy fan då sorgligt det är när man tänkt efter.
    "En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :)"
    Jepp.

    "Men det är osynligt för dig gissar jag."
    Man ser bara det man vill se.

    Verkligheten:

    Den manliga blicken:
    Tack för dina ambitiösa inklipp av smurfar! Fick mig ett gott skratt :) Och tack för att du faktiskt är med och nyanserar debatten. Som en Smurfelina så har jag en helt annan blick än dig när jag tittar på dessa bilder, gissar jag. Jag ser en ensam kvinna omgiven av män. Du kanske ser en upphöjd kvinna omgiven av beundrande män? Jag ser en kvinna som fåfängt vill bli betraktad som ett objekt. Och en smurf som beundrande betraktar henne (som subjekt). Smurfelinas enda attribut är hennes utseende - medan de andra smurfarna har egenskaper, dom kan vara klantiga t.ex. :)
    Utveckla gärna dina teorier kring detta!
    När det gäller lesbiskt sex så har de kanske sex mindre frekvent, men under längre tid vid varje tillfälle och mer högkvalitativt med fler orgasmer. Så de har i själva verkat mer sex än heterosexuella kvinnor, vill jag påstå.
  • New  Dawn
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 13:53:12 följande:

    Tack för dina ambitiösa inklipp av smurfar! Fick mig ett gott skratt :) Och tack för att du faktiskt är med och nyanserar debatten. Som en Smurfelina så har jag en helt annan blick än dig när jag tittar på dessa bilder, gissar jag. Jag ser en ensam kvinna omgiven av män. Du kanske ser en upphöjd kvinna omgiven av beundrande män? Jag ser en kvinna som fåfängt vill bli betraktad som ett objekt. Och en smurf som beundrande betraktar henne (som subjekt). Smurfelinas enda attribut är hennes utseende - medan de andra smurfarna har egenskaper, dom kan vara klantiga t.ex. :)

    Utveckla gärna dina teorier kring detta!

    När det gäller lesbiskt sex så har de kanske sex mindre frekvent, men under längre tid vid varje tillfälle och mer högkvalitativt med fler orgasmer. Så de har i själva verkat mer sex än heterosexuella kvinnor, vill jag påstå.


    Klockren reflektion.

    Om man läser här på FL så ser man att så fort en kvinna uppger att hon saknar sex dyker det upp män som vill ha kontakt, helt utan någon annan information om kvinnans person och utseende. Det dyker alltid upp män som bara vädrar "kvinnokropp".
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    blueblue skrev 2019-12-04 13:36:09 följande:

    Jag har tagit på min kvinnas fitta många gånger utan att det har blivit penetrerande sex.

    Menar du däremot om jag huxflux går fram i köket å stoppar handen i hennes byxa för att känna på musen, så nej.


    Fast det var inte det jag menade. Ja, du kanske har tagit på din kvinnas fitta utan att det blivit sex, men frågan var inte vad som hände utan vad hon kände. Om hon tolkade din beröring som ett tecken på att du ville ha sex?

    Förväntan om sex behöver för övrigt inte bara handla om penetrade sex.

    Tja det kan vara olika situationer. Behöver inte vara huxflux i just köket. Kan vara i sängen.

    För övrigt så är det inget konstigt för oss att huxflux ta på varandras kön i köket...Även utan sex som mål eller resultat.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Janna)
    New Dawn skrev 2019-12-04 14:09:21 följande:
    Fast det var inte det jag menade. Ja, du kanske har tagit på din kvinnas fitta utan att det blivit sex, men frågan var inte vad som hände utan vad hon kände. Om hon tolkade din beröring som ett tecken på att du ville ha sex?

    Förväntan om sex behöver för övrigt inte bara handla om penetrade sex.

    Tja det kan vara olika situationer. Behöver inte vara huxflux i just köket. Kan vara i sängen.

    För övrigt så är det inget konstigt för oss att huxflux ta på varandras kön i köket...Även utan sex som mål eller resultat.
    Vad intressant, jag lever själv i en sådan relation med min man. Inga krav på sex men mycket kravlöst skojande kring sex, att man tar på varandra, visar att man är attraherade av varandra, även kramar och pussar som är oskylidga. Inga krav i sängen heller, båda är inriktade på den andres njutning och sin egen njutning simultant och det växlar vem som tillfredsställs först, det är liksom inte det viktiga. Han verkar tända lika mycket av min njutning som jag av hans. Och då känner jag stor lust till honom. Det blir ett positivt samspel. Även om vi tjafsar ibland i vardagen så vet vi att vi har en plats där vi bara har det kul och mysigt: i sängen. Där får vi slappna av och släppa på alla kraven. När kraven kryper på så blir sex mekaniskt, bara ännu en syssla att klara av.
  • Anonym (Men)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-24 14:35:26 följande:

    Svenska killar har blivit för mesiga och feminina.


    Vill inte kvinnor ha sådana män då?
  • blueblue
    New Dawn skrev 2019-12-04 14:09:21 följande:

    Fast det var inte det jag menade. Ja, du kanske har tagit på din kvinnas fitta utan att det blivit sex, men frågan var inte vad som hände utan vad hon kände. Om hon tolkade din beröring som ett tecken på att du ville ha sex?

    Förväntan om sex behöver för övrigt inte bara handla om penetrade sex.

    Tja det kan vara olika situationer. Behöver inte vara huxflux i just köket. Kan vara i sängen.

    För övrigt så är det inget konstigt för oss att huxflux ta på varandras kön i köket...Även utan sex som mål eller resultat.


    Det kan jag faktiskt inte svara på om hon får en känsla av förväntan eller inte?

    Det är ju lika abstrakt att förvänta sig veta som att man vill ha ett finger i röven utan att säga eller insistera det kan jag tycka.

    Måste ändå säga att jag förstår inte att du i tidigare skeden i ditt liv har haft svårt med detta och lyfter fram detta med avtändning från egen erfarenhet då du verkar helt öppen för i stort sätt allt.
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-04 13:52:09 följande: #402
    Nu citerar du ännu mer inlägg med ännu mer olika innebörd och teorier, en total blandning där en anonym skribent (.) citeras flitigt. Helt meningslöst.
    Du påstår att mitt påstående om radikalfeministiska "fakta"  är felaktigt, när jag citerar radikalfeministiska "fakta" är det helt meningslöst.

    "...en total blandning där en anonym skribent (.) citeras flitigt"
    som förklarar orgasmglappet ur vilket perspektiv?
    Framgår det på något sätt att jag började driva med h*n?
    Framgår det på något sätt hur jag kom in på radikalfeministers "eventuella tankar"? #260 var en kommentar på ett inlägg, det något av texten som är fetad?

    När jag citerade händelseförloppet i diskussionen är det helt meningslöst.

    Du är rolig du.
  • New  Dawn
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 14:36:40 följande:

    Du påstår att mitt påstående om radikalfeministiska "fakta"  är felaktigt, när jag citerar radikalfeministiska "fakta" är det helt meningslöst.

    "...en total blandning där en anonym skribent (.) citeras flitigt"

    som förklarar orgasmglappet ur vilket perspektiv?

    Framgår det på något sätt att jag började driva med h*n?

    Framgår det på något sätt hur jag kom in på radikalfeministers "eventuella tankar"? #260 var en kommentar på ett inlägg, det något av texten som är fetad?

    När jag citerade händelseförloppet i diskussionen är det helt meningslöst.

    Du är rolig du.


    Ja, det är meningslöst eftersom att det är superlätt att hitta uttalade feminster som skriver om g-punkten och vaginala orgasmer , (en snabb googling ledde mig till Fanny Åström som ingående berättar om vaginala orgasmer och g-punkten och att hon kan komma av endast vaginal stimulans. ) Det finns forskning om klitoris som visar att klitoris är större än den synliga delen och såldes kan bli stimulerad på olika sätt. Det är feminister som står bakom upproret #notpee, som handlar om fontänorgasmer. Alltså är det inte någon "feministisk fakta" att kvinnor inte kan komma av penetrade sex. Det finns olika åsikter och erfarenheter om detta oavsett om man kallar sig feminist eller inte. Du skulle lika gärna kunnat länka till feminister som talar FÖR både G-punkts orgasmer, vaginal orgasmer och fontänorgasmer. Det finns män och kvinnor som är antifeminitister som är övertygade om att kvinnor inte kan komma av penetrerande sex.

    Tror DU att kvinnor måste ha yttre stimulans för att komma eller varför allt detta fokus?

    Jag tror att det lättaste sättet för de flesta kvinnor att få orgasm är genom yttre stimulering, men vissa kvinnor kommer endast av inre stimulans.

    Jag själv får mycket lättare, och extremt mycket skönare orgasmer, om jag stimuleras både innifrån och utifrån.

    Ja du fetade en del av Tecums inlägg och valde då att ignorera hans andra reflektioner. Ditt fokus är som sagt trist och väldigt enkelspårigt trots alla länkar.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?