• Anonym (.)

    Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?

    Hej!
    Jag tänker om någon ringer en och personen är full. Telefonsamtalet är trevligt/personen är trevlig emot en på telefonen. Skall man då känna sig speciellt? Liksom räkna med att personen tänker på en då och då kanske, även vid nyktert tillstånd. Kan man räkna med det? Skall man kanske råka känna sig speciell?

    Blir alla glada om en full person ringer en och pratar och är trevlig rent allmänt. Liksom att man känner sig speciell för personen. Man betyder någonting för människan i alla fall? Är det här någonting som alla vet, som har erfarenhet om berusning vid alkohol. Blir alla glada? :)

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?
  • Anonym (Har ni nyligen separerat?)
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 22:22:16 följande:
    Anonym (Kaja) skrev 2019-11-25 23:17:20 följande:

    Om min bästis ringer till mig på fyllan och säger att hon älskar mig tycker jag att det är trevligt och känner att hon menar det, om jag inte blir väckt. Om ett ex eller någon jag dejtat ringer på fyllan tänker jag direkt att det är ett bootycall...

    En gång Fylleringde en kollega och bad om ursäkt för att han betett sig illa mot mig på jobbet. Det var faktiskt lite fint för då kändes det som att han menade det.



    Jag vill säga er att han har i alla fall sagt att han skulle sakna oss när han flyttar ut. Intresserad vet jag inte. Men att han ringde och pratade och sa att han saknar oss. Men måste det bara betyda antingen intresse eller kåthet? . . .
    Detta later ju som ett "ex" som flyttat ut. Har ni separerat? Da betyder nog inte fylleringandet att ni ska bli tillsammans igen, utan att han ringer upp nagon "trygg" fjälla for att kanna sig omtyckt och behovd nar han kanner sig ensam pa den nya orten. 
    Har ni barn ihop eftersom du skriver att han saknar "er"?
    Har man det jobbigt eller kanner sig ensam sa ringer man den som man kanner bast och som man vet gillar en. Efter samtalet kanner han sig battre och mindre ensam i varlden, da han pratat med nagon som bryr sig om honom. 
    Kan det vara sa TS?
  • BurningDiamond
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 22:22:16 följande:
    Anonym (Kaja) skrev 2019-11-25 23:17:20 följande:

    Om min bästis ringer till mig på fyllan och säger att hon älskar mig tycker jag att det är trevligt och känner att hon menar det, om jag inte blir väckt. Om ett ex eller någon jag dejtat ringer på fyllan tänker jag direkt att det är ett bootycall...

    En gång Fylleringde en kollega och bad om ursäkt för att han betett sig illa mot mig på jobbet. Det var faktiskt lite fint för då kändes det som att han menade det.



    Jag vill säga er att han har i alla fall sagt att han skulle sakna oss när han flyttar ut. Intresserad vet jag inte. Men att han ringde och pratade och sa att han saknar oss. Men måste det bara betyda antingen intresse eller kåthet? . . .
    Varför pratar du inte med honom direkt? Om du verkligen är intresserad är det dags att lämna 14-stadiet och agera som en vuxen kvinna. Att sitta och spekulera med en bunt främlingar som inte känner till situationen eller er relation kan aldrig ge dig ett vettigt svar.
  • smulpaj01
    enanna skrev 2019-11-25 18:33:18 följande:

    Håller med hen som skrev att det snarare är tvärtom. De som ringer för att prata bara när de är på fyllan har slut på vänner att ringa till för inga tidigare vänner svarar längre. Och du är troligen en i listan på tjugo personer som hen inte bryr sig så mycket om och därför kan ringa när som helst utan risk för att få negativa följder. Så tolkar jag det.


    Japp så här tror jag också!
  • Anonym (.)
    Anonym (Har ni nyligen separerat?) skrev 2019-11-26 22:46:40 följande:
    Detta later ju som ett "ex" som flyttat ut. Har ni separerat? Da betyder nog inte fylleringandet att ni ska bli tillsammans igen, utan att han ringer upp nagon "trygg" fjälla for att kanna sig omtyckt och behovd nar han kanner sig ensam pa den nya orten. 
    Har ni barn ihop eftersom du skriver att han saknar "er"?
    Har man det jobbigt eller kanner sig ensam sa ringer man den som man kanner bast och som man vet gillar en. Efter samtalet kanner han sig battre och mindre ensam i varlden, da han pratat med nagon som bryr sig om honom. 
    Kan det vara sa TS?
    Jag vill helst låta bli berätta i detaljer. Men det rör sig om en klient. När denne skulle ge sig iväg, liksom flytta vidare så sa denne att han skulle sakna oss. Han dricker inte och det var nog första fyllan för honom på fredagen. Han ringde mig just då och sa bland annat att han saknade oss. Handlar detta som andra säger, bara fyllekåt/skitsnack m.m och ingenting man skall känna sig speciell för?

    Han bodde i ett boende nästa två år.
  • Anonym (tveksamt)
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 06:23:43 följande:
    Jag vill helst låta bli berätta i detaljer. Men det rör sig om en klient. När denne skulle ge sig iväg, liksom flytta vidare så sa denne att han skulle sakna oss. Han dricker inte och det var nog första fyllan för honom på fredagen. Han ringde mig just då och sa bland annat att han saknade oss. Handlar detta som andra säger, bara fyllekåt/skitsnack m.m och ingenting man skall känna sig speciell för?

    Han bodde i ett boende nästa två år.
    Men klart att han kan ha menat att han saknar er, men då menas det just det, inte att du är speciell. Så skulle inte jag tolka det i alla fall . Om man bor på ett boende och han var en klient så hamnar man i beroendeställning till personalen, det måste väl du känna till? 

    Kan ge ett eget exempel där jag på fyllan fick för mig att jag var kär i min sambos bror! Vi kom bra överens, absolut, men det hade aldrig funnits några känslor där. Jag var supernöjd med min sambo and that was that. Så var vi på samma fest som hans bror och jag vet inte, såg honom dansa och fick för mig att jag absolut skulle dansa med hans bror och att jag var "kär". Som tur var sa jag inget och dansade inte med honom heller (det blev inte läge), men jag stod där och tänkte att jag måste tala om för honom att jag är kär i honom. 
    Nästa morgon när jag vaknade och mindes det här så bara sköljde skammen över mig. Hur hade jag ens kunnat tänka så? Vi mötte brorsan senare samma dag och nej, det fanns verkligen inga känslor där! Allt var enbart nån konstig fyllegrej. 
  • Anonym (Oh ja!)

    Jag har kontaktat flera killar jag vart intresserad av just på fyllan. Har aldrig vart dyngrak men det är då jag velat skriva ett sms eller ringa dem. På ett flirtigt sätt. Så jo visst kan det va så att personen är intresserad av dig :)

    Been there Done that!

  • Anonym (ace)
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 06:23:43 följande:
    Jag vill helst låta bli berätta i detaljer. Men det rör sig om en klient. När denne skulle ge sig iväg, liksom flytta vidare så sa denne att han skulle sakna oss. Han dricker inte och det var nog första fyllan för honom på fredagen. Han ringde mig just då och sa bland annat att han saknade oss. Handlar detta som andra säger, bara fyllekåt/skitsnack m.m och ingenting man skall känna sig speciell för?

    Han bodde i ett boende nästa två år.
    En klient på ett boende där du jobbade? Förstår du inte själv hur olämplig den relationen skulle vara oavsett vad hans fylle-samtal betyder och vad dina känslor är? Är du säker på att du jobbade där och inte själv också var/är en av de boende?
  • Anonym (man)

    Nej, och om man känner sig "utvald" på sånt beteende så borde man fundera över sin självkänsla. Anser man inte att man är värd bättre än någon man ringer upp i fyllan så är man ju helt klart problem.

  • Anonym (man)
    Anonym (Oh ja!) skrev 2019-11-27 07:42:44 följande:

    Jag har kontaktat flera killar jag vart intresserad av just på fyllan. Har aldrig vart dyngrak men det är då jag velat skriva ett sms eller ringa dem. På ett flirtigt sätt. Så jo visst kan det va så att personen är intresserad av dig :)

    Been there Done that!


    Och du har aldrig funderat över varför det krävs sprit för att du ska kunna prata med folk om vad du känner?
  • Anonym (man)
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 22:22:16 följande:
    Anonym (Kaja) skrev 2019-11-25 23:17:20 följande:

    Om min bästis ringer till mig på fyllan och säger att hon älskar mig tycker jag att det är trevligt och känner att hon menar det, om jag inte blir väckt. Om ett ex eller någon jag dejtat ringer på fyllan tänker jag direkt att det är ett bootycall...

    En gång Fylleringde en kollega och bad om ursäkt för att han betett sig illa mot mig på jobbet. Det var faktiskt lite fint för då kändes det som att han menade det.



    Jag vill säga er att han har i alla fall sagt att han skulle sakna oss när han flyttar ut. Intresserad vet jag inte. Men att han ringde och pratade och sa att han saknar oss. Men måste det bara betyda antingen intresse eller kåthet? . . .
    Spelar det någon roll?
    Vill du vara någon som man bara kommer ihåg när man full men inte annars?
Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?