• Anonym (.)

    Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?

    Hej!
    Jag tänker om någon ringer en och personen är full. Telefonsamtalet är trevligt/personen är trevlig emot en på telefonen. Skall man då känna sig speciellt? Liksom räkna med att personen tänker på en då och då kanske, även vid nyktert tillstånd. Kan man räkna med det? Skall man kanske råka känna sig speciell?

    Blir alla glada om en full person ringer en och pratar och är trevlig rent allmänt. Liksom att man känner sig speciell för personen. Man betyder någonting för människan i alla fall? Är det här någonting som alla vet, som har erfarenhet om berusning vid alkohol. Blir alla glada? :)

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?
  • Anonym (ace)
    Anonym (.) skrev 2019-11-28 09:37:29 följande:
    Fungerar alla människor exakt likadant menar du? Eller menar du att du kan styra dina känslor? Jag kanske inte är kär i klienten, nej. Jag vill bara veta om jag har min rätt att känna mig speciell när denne ringde mig. Sedan vart jag lite fundersam om det råkade bara vara fyllekåt/slumpen/skitsnack när andra i tråden började säga att det kunde vara så.

    Nej, jag tror inte alla är lika. Ja, jag kan styra mina känslor, eller i alla fall hur jag hanterar dem.

    En normalfungerande person är väl medveten om sin egen roll som fd personal till individen. Hen blir inte besatt av sin före detta klient/brukare. Hen spenderar inte flera dagar med att grubbla över sin fd klients intentioner. Hen skulle, om hen kände att det inträffade var av vikt, kontakta denna fd boende och utreda det inträffade med honom; inte vända sig till ett anonymt forum.

    Helt ärligt finner jag din reaktion på incidenten riktigt oroväckande om du faktiskt är en personal. Jag skulle inte vilja bli utsatt för en kärlekskrank person i auktoritetsposition, eller låta en anhörig bli utsatt för det heller. Det spelar inte någon större roll att du inte är personal längre, hela situationen känns bara olustig och obehaglig.
  • Anonym (Pers)

    Finns det nån personal du kan prata med på ditt boende? Kanske någon du känner förtroende för?

  • Anonym (Vem är vem?)
    Anonym (.) skrev 2019-11-28 09:37:29 följande:
    Fungerar alla människor exakt likadant menar du? Eller menar du att du kan styra dina känslor? Jag kanske inte är kär i klienten, nej. Jag vill bara veta om jag har min rätt att känna mig speciell när denne ringde mig. Sedan vart jag lite fundersam om det råkade bara vara fyllekåt/slumpen/skitsnack när andra i tråden började säga att det kunde vara så.
    Anonym (Vem är vem?) skrev 2019-11-28 06:56:07 följande:

    Hade det varit en fd klient till mig hade jag känt mig illa till mods. Beroende på vad som sas skulle jag ta upp det med min chef och eventuellt kontakta andra myndigheter.

    Skitjobbigt med fd klienter som misstolkar min yrkesroll. Tyder ofta på något kvarvarande problem.


    Jag tror inte klienten misstolkar min yrkesroll. Jag skulle nog inte tänka mig vända mig till en myndighet eller kollegor och tala om detta. I alla fall inte ta upp ämnet som ett problem i alla fall.

    Om du inte kan hantera denna situation och veta vad du ska göra tycker jag verkligen du ska prata med din chef istället för att ventilera på internet,


  • Anonym (.)
    Anonym (ace) skrev 2019-11-28 10:54:48 följande:
    Nej, jag tror inte alla är lika. Ja, jag kan styra mina känslor, eller i alla fall hur jag hanterar dem.

    En normalfungerande person är väl medveten om sin egen roll som fd personal till individen. Hen blir inte besatt av sin före detta klient/brukare. Hen spenderar inte flera dagar med att grubbla över sin fd klients intentioner. Hen skulle, om hen kände att det inträffade var av vikt, kontakta denna fd boende och utreda det inträffade med honom; inte vända sig till ett anonymt forum.

    Helt ärligt finner jag din reaktion på incidenten riktigt oroväckande om du faktiskt är en personal. Jag skulle inte vilja bli utsatt för en kärlekskrank person i auktoritetsposition, eller låta en anhörig bli utsatt för det heller. Det spelar inte någon större roll att du inte är personal längre, hela situationen känns bara olustig och obehaglig.
    En man blir väl inte traumatiserad (Eller hemskt överhuvudtaget) av en kvinna. Mer oroväckande om det hade varit en manlig personal mot en kvinnlig klient/f.d klient.
    Anonym (Pers) skrev 2019-11-28 11:53:14 följande:

    Finns det nån personal du kan prata med på ditt boende? Kanske någon du känner förtroende för?


    Med tanken på reaktioner jag fått i denna tråd så vågar jag inte prata om detta alls till någon, bara härinne i sådan fall. Jag tänkte att jag mer skulle få kommentarer om att jag kanske visst bör känna mig speciell.
    Anonym (Vem är vem?) skrev 2019-11-28 13:01:27 följande:
    Om du inte kan hantera denna situation och veta vad du ska göra tycker jag verkligen du ska prata med din chef istället för att ventilera på internet,
    Kommer inte prata med någon utanför forumet med tanken på reaktioner och kommentarer jag fått.


  • Anonym (ace)
    Anonym (.) skrev 2019-11-28 13:25:02 följande:
    En man blir väl inte traumatiserad (Eller hemskt överhuvudtaget) av en kvinna. Mer oroväckande om det hade varit en manlig personal mot en kvinnlig klient/f.d klient.
    Anonym (Pers) skrev 2019-11-28 11:53:14 följande:

    Finns det nån personal du kan prata med på ditt boende? Kanske någon du känner förtroende för?





    Men du kan omöjligen vara på riktig! '
    Självklart är det precis lita förskräckligt när en man som agerar olämpligt mot en kvinna, som när en kvinna agerar olämpligt mot en man.

    Du behöver på fullaste allvar skaffa dig en psykolog eller liknande. För din egen skull, och för dina stackars klienters skull för den delen.
  • Anonym (.)
    Anonym (ace) skrev 2019-11-28 14:18:35 följande:
    Men du kan omöjligen vara på riktig! '
    Självklart är det precis lita förskräckligt när en man som agerar olämpligt mot en kvinna, som när en kvinna agerar olämpligt mot en man.

    Du behöver på fullaste allvar skaffa dig en psykolog eller liknande. För din egen skull, och för dina stackars klienters skull för den delen.
    För mina stackars klienters skull?! Lägg av. Det är ju bara denna man som jag har i mina tankar. Jag är inte kär i honom. I övrigt klarar jag mig utmärkt. Och han är inte klient längre. Och inte så att jag ringer honom eller så heller. Även om jag nu skulle kontakta honom vad skulle det bli så fel med det? Jag ville bara veta om jag har min rätt att känna mig speciell. Jag visste att jag inte borde nämnt så detaljerat innan.
  • Anonym (.)
    Anonym (ace) skrev 2019-11-28 14:18:35 följande:
    Men du kan omöjligen vara på riktig! '
    Självklart är det precis lita förskräckligt när en man som agerar olämpligt mot en kvinna, som när en kvinna agerar olämpligt mot en man.

    Du behöver på fullaste allvar skaffa dig en psykolog eller liknande. För din egen skull, och för dina stackars klienters skull för den delen.
    För mina stackars klienters skull?! Lägg av. Det är ju bara denna man som jag har i mina tankar. Jag är inte kär i honom. I övrigt klarar jag mig utmärkt. Och han är inte klient längre. Och inte så att jag ringer honom eller så heller. Även om jag nu skulle kontakta honom vad skulle det bli så fel med det? Jag ville bara veta om jag har min rätt att känna mig speciell. Jag visste att jag inte borde nämnt så detaljerat innan.
    Varför är det så himla fel om jag skulle kontakta honom då? Han kanske dessutom blir väldigt glad om han nu finner mig speciell. Värre att låta stackaren gå runt och skämmas, om han nu kanske gör det.
  • Anonym (.)

    Jag kan ju inte heller rå för att jag blev rörd när han ringde upp mig berusad och sa att han saknade mig/oss. Innan han flyttade ut så sa han just det, att han skulle sakna oss. Jag tyckte det var väldigt fint och att han sa det fullkomligt helt ärligt med tanken på att han var full. Jag önska att han och jag pratade längre. 

  • Anonym (Vem är vem?)
    Anonym (.) skrev 2019-11-28 14:34:58 följande:
    För mina stackars klienters skull?! Lägg av. Det är ju bara denna man som jag har i mina tankar. Jag är inte kär i honom. I övrigt klarar jag mig utmärkt. Och han är inte klient längre. Och inte så att jag ringer honom eller så heller. Även om jag nu skulle kontakta honom vad skulle det bli så fel med det? Jag ville bara veta om jag har min rätt att känna mig speciell. Jag visste att jag inte borde nämnt så detaljerat innan.
    Varför är det så himla fel om jag skulle kontakta honom då? Han kanske dessutom blir väldigt glad om han nu finner mig speciell. Värre att låta stackaren gå runt och skämmas, om han nu kanske gör det.
    Om du inte förstår vad som är fel med att kontakta honom borde du verkligen ta ett snack med din chef. Förstår vad det innebär i din professionella yrkesroll att ha klienter?

    Du har en klienten som på något sätt har blivit betuttad i dig och fylleringer. Kan du inte hantera det behöver du stöd


  • Anonym (A)
    Anonym (Vem är vem?) skrev 2019-11-28 13:01:27 följande:
    Om du inte kan hantera denna situation och veta vad du ska göra tycker jag verkligen du ska prata med din chef istället för att ventilera på internet,


    Håller med
Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?