• Anonym (Stressad o trött)

    Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?

    Ponera att du är en stressad, högpresterande småbarnsmamma mitt i livet. Barnen är 1 och 3 år. Du är trött och slut, borde komma iväg och träna men stupar av trötthet. Känslan av att ta hand om sig själv finns inte.

    Om det öppnade sig 4 timmar i veckan som du kan göra till dina, vad skulle du då fylla de med?

    4 timmar/vecka i ett svep, dvs går ej att dela upp i 2+ 2

  • Svar på tråden Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?
  • Anonym (Stressad o trött)

    Inser nu att jag var lite för otydlig. Detta kommer alltså ske varje vecka. Regelbundet. Och hemma kommer barn/omsorg vara, så jag skulle behöva komma iväg på något som ger energi...

  • Bunny on speed

    Åka till närmaste större stad. Gå och shoppa/fönstershoppa, fika länge och läsa en bok. Promenera i trevlig park i närheten.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Erkens mamma
    Anonym (Stressad o trött) skrev 2019-12-02 22:22:16 följande:

    Inser nu att jag var lite för otydlig. Detta kommer alltså ske varje vecka. Regelbundet. Och hemma kommer barn/omsorg vara, så jag skulle behöva komma iväg på något som ger energi...


    Yoga -gärna med inslag av avslappning och styrka.

    Eller en kör -älskar att sjunga. Blir mycket må bra hormoner av det :)
  • Anonym (H)

    Tystnad och ensamhet är det bästa jag vet. Att få stänga av alla datorer, mobiler och tv-apparater. Sen sitter man där och lyssnar på tystnaden.. Kommer sakna det nu när vårt barn föds, haha..

  • minst

    Yoga! Ett härligt yogapass och sedan en långdusch och bastu efteråt! Något gott att äta på vägen hem. Vilken enerigbooost!

  • Limeblad

    Om du inte kan vara hemma ändrar jag till massage sen bio (om pengar finns för det). Det gör inget om du skulle somna på bion :) annars kanske yoga

  • Anonym (Herregud)

    Jag har två barn och jag har alltid kunnat ta mig den tid jag behöver i form av egentid, man anpassar livet och barnen så att det går ihop. Sen har jag ju haft heltid på dagis så jag har haft dagarna till att göra vad jag vill ( frilansar)

  • Limajo
    Anonym (Stressad o trött) skrev 2019-12-02 22:22:16 följande:

    Inser nu att jag var lite för otydlig. Detta kommer alltså ske varje vecka. Regelbundet. Och hemma kommer barn/omsorg vara, så jag skulle behöva komma iväg på något som ger energi...


    Vad får du energi av då? Sjunga i kör, dricka vin med kompisar, vandra själv i naturen? Det där är ju så olika. Och måste du verkligen vara utanför huset, att få egentid i sin egen säng är inte att förakta. :)

    Själv skulle jag antingen gå ut och gå eller (den här tråkiga tiden på året) ställa mig på ett löpband på gymmet med en bra bok i öronen. Sen en låååång dusch, bastu och en god kopp kaffe. Vet inte om det blir fyra timmar men nära inpå. Gäller att man har ett gym man trivs på.
  • minst

    Vänner! Finns det någon i din bekantskapskrets som skulle vilja hänga några timmar. Gå en härlig promenad tillsammans, fika, snacka skit, bok-klubb, sy-junta, museum, utställningar, vernissage eller smyg ut till garaget och sov!

Svar på tråden Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?