• CrookedTail

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • Hedblomster
    Limarie skrev 2020-02-10 12:28:54 följande:

    Vi var från början mycket nöjda med Gennet. Aldrig upplevt ett sånt topp bemötande och då har jag varit i kontakt med 10 kliniker i Tjeckien utöver de andra utomlands.

    Hade hört mycket om Reprofit också och var i kontakt med de. Men svaren dröjde alltid mycket och de var inte lika detaillerade som de från Gennet. En sak som jag gillade med Gennet var att koordinatorerna var själva mycket medicinsk kunniga men annars pratade de alltid direkt med läkaren och svaret kom senast på kvällen eller under helgen. Vi behövde ju akut hjälp som du vet och de gjorde det omöjliga möjligt! Vi har aldrig varit med om detta förut sa de. Dessutom inga dolda kostnader. Ärliga svar gällande om det är meningsfullt att köra med extras som t.ex. embryoglue etc. De forskar också en del med en klinik i USA. Med läkaren hade vi knappt någon kontakt där. Fördelen med Gennet är att den ligger 5 min från centralstationen i Prag. Sammanlagt har allt kostat oss ca 2000e (med flyg, boende, embryodonationen i sig samt läkemedel). Skulle vi nu har lyckats var det ett bättre alternativ än Olga där vi hade betalat 14000 plus resor osv om vi hade valt garantipaketet.

    För mig var faktiskt kontakten med koordinatorn viktigast. Det har jag lärt mig nu under resan. Och ffa efter den dåliga erfarenheten i Finland.

    Det känns tryggt att veta att man kan fråga tio frågor och får svar på alla.

    Och nu ser det ut som att det här blev ett plus dessutom... Vi får hoppas att det inte är en kemisk graviditet men än så länge är alla stickor inkl digitalt positiva. RD 8 idag.


    Tack så jättemycket för ditt svar! Och jättekul att ni hittills är så nöjda med Gennet, de är lite favoriter just nu. Håller verkligen tummarna för dig nu, att ditt plus får leva vidare och bli ett barn!

    För den som är intresserad så har jag fått mycket snabba och trevliga mailsvar från Gennet, Reprogenesis, Fertilityport och Unica, alla i Tjeckien. Reprofit har inte svarat, haha.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Saphoria
    UndrandeSökare skrev 2020-02-10 16:24:42 följande:

    Så bra, hur många donatorer fick ni förlag på att välja bland?


    2st! Valde den som var yngst då båda hade barn sen innan.
  • UndrandeSökare
    Saphoria skrev 2020-02-10 18:34:27 följande:

    2st! Valde den som var yngst då båda hade barn sen innan.


    Alla kvinnliga donatorer har barn sen innan, har kliniken sagt till mig, men de talar aldrig om hur många barn donatorn har.

    Vi valde också den yngsta. Vi fick 13 ägg, 12 befruktades, alla 12 levde på dag 3, och på dag 5 lät vi göra PGS på våra embryon, och 7 av 8 blastos var normala kromosommässigt.
  • SuzieZ
    Limarie skrev 2020-02-10 12:28:54 följande:

    Vi var från början mycket nöjda med Gennet. Aldrig upplevt ett sånt topp bemötande och då har jag varit i kontakt med 10 kliniker i Tjeckien utöver de andra utomlands.

    Hade hört mycket om Reprofit också och var i kontakt med de. Men svaren dröjde alltid mycket och de var inte lika detaillerade som de från Gennet. En sak som jag gillade med Gennet var att koordinatorerna var själva mycket medicinsk kunniga men annars pratade de alltid direkt med läkaren och svaret kom senast på kvällen eller under helgen. Vi behövde ju akut hjälp som du vet och de gjorde det omöjliga möjligt! Vi har aldrig varit med om detta förut sa de. Dessutom inga dolda kostnader. Ärliga svar gällande om det är meningsfullt att köra med extras som t.ex. embryoglue etc. De forskar också en del med en klinik i USA. Med läkaren hade vi knappt någon kontakt där. Fördelen med Gennet är att den ligger 5 min från centralstationen i Prag. Sammanlagt har allt kostat oss ca 2000e (med flyg, boende, embryodonationen i sig samt läkemedel). Skulle vi nu har lyckats var det ett bättre alternativ än Olga där vi hade betalat 14000 plus resor osv om vi hade valt garantipaketet.

    För mig var faktiskt kontakten med koordinatorn viktigast. Det har jag lärt mig nu under resan. Och ffa efter den dåliga erfarenheten i Finland.

    Det känns tryggt att veta att man kan fråga tio frågor och får svar på alla.

    Och nu ser det ut som att det här blev ett plus dessutom... Vi får hoppas att det inte är en kemisk graviditet men än så länge är alla stickor inkl digitalt positiva. RD 8 idag.


    Vad spännande med plus!!! Grattis!! <3 Har du passerat testdagen som kliniken rekommenderade?
  • Limarie

    Äh nej... långt ifrån. Så än så länge är jag bara rädd... men redan lite mindre än vad jag var de andra dagarna.

    Har en hel vecka kvar fram tills nästa söndag innan jag får testa officiellt. De säger 14 dagar.

    Inatt är det tredje natten utan sömn. Så jobbigt. Igår provade vi hemma att mannen sov i allt rum då vi båda är oroliga men det hjälpte inte.

    Så idag blir det inget testande.


    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2020-02-11 07:08:17 följande:

    Äh nej... långt ifrån. Så än så länge är jag bara rädd... men redan lite mindre än vad jag var de andra dagarna.

    Har en hel vecka kvar fram tills nästa söndag innan jag får testa officiellt. De säger 14 dagar.

    Inatt är det tredje natten utan sömn. Så jobbigt. Igår provade vi hemma att mannen sov i allt rum då vi båda är oroliga men det hjälpte inte.

    Så idag blir det inget testande.


    Köp blodprov på hcg på blodkollen eller någon av dom andra för att kolla så det stiger som det ska. Du kan ta ett i morgon och ett på fredag.
  • Limarie
    PeeWee44 skrev 2020-02-11 09:51:02 följande:
    Köp blodprov på hcg på blodkollen eller någon av dom andra för att kolla så det stiger som det ska. Du kan ta ett i morgon och ett på fredag.
    Nej, jag vågar inte Spöke

    Du som var på Olga. Vilken dag efter insättningen skulle du ta första provet och sedan nästa?
    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • KajsaMia

    Nu när jag läste igenom den tråd igen så kom upp en annan logistik-fråga i mitt huvud. Hur ser i allmänhet första kontakt med kliniken ut? Var det många av oss som t.ex. gav upp pga brist på svar från kliniken? Det är konstigt att de inte svarar, de borde ju ta hand om de som vill kanske behandlas på deras klinik. Kontaktar ni flera kliniker på en gång, eller en efter en?

  • Limarie
    På gång:
    Undrande sökare Riga
    Fertilitetsresan FET 4/2 Ovumia Finland
    Limaria ED nr 1 egentligen v.6 (Ovumia Finland) men nu 3/2 Prag, Gennet
    Smulantobe ET nr 1 (Ovumia Finland) feb/mars
    sandraabinger ÄD - FET nr 1 v8 Sahlgrenska
    CrockedTail FET ?/? (AVA Riga)
    Syskon2018 FET jan?
    Jiana Ovumia, Finland
    Lilly Riga
    Saphoria, Riga
    Hoppomliv, Livio Malmö

    Ruvar:
    fertilitetsresan 18/2 testdag FET 4/2
    LiMarie  17/2 testdag FET 3/2
     
    Gravid:
    Gravid
    Embryodonation 02/2020-Äggdonation 01/2020 avbruten-AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - 2 IVF 2019 med ICSI - 0 av 9 ägg befruktades
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2020-02-11 10:43:44 följande:

    Nej, jag vågar inte

    Du som var på Olga. Vilken dag efter insättningen skulle du ta första provet och sedan nästa?


    Jag gjorde insättning på lördag och testade på rd 10, tisdag en dryg vecka senare. Hos dr d har jag testat på rd 9.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020