• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-01-14 14:44:03 följande:

    Varför kämpade han inte för att INTE vara otrogen då? Vart fanns hans kärlek då?

    Klart som fan att han fjäskar nu eftersom han inte vill ta några som helst konsekvenser av sin otrohet.


    Han har aldrig varit otrogen innan. Sögs väl in i henne och insåg inte sitt misstag förrän det var gjort och fick då ångest och blev rädd för att förlora mig. Enligt henne pratade han ju också om mig med henne. Men hon tog väl honom med storm, nåt jag inte gjort på länge...

    Ta några konsekvenser? Han har fått ta alla konsekvenser förutom att blivit lämnad. Jag har skrikit, gråtit, ignorerat honom under de här månaderna. Det är inte så att jag bara ?okej men nu blickar vi framåt? när han upptäcktes och berättade...
  • Sarah889
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 18:26:01 följande:

    Jag tycker du gör komplexa saker för enkelt. Jag tror att man kan älska någon och ändå vara otrogen...


    Inte en sportslig chans. Men jag förstår att du väljer att se så på saken. Om du hade sagt något annat så hade du ju insett att det inte finns något kvar att hämta (vilket det inte gör, men förhoppningsvis nyktrar du till i sinom tid).
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Narcoffer) skrev 2020-01-14 17:18:45 följande:

    Jo, man ska lita på den man älskar, men man måste veta var gränsen går. Kvinnor som blir slagna av sina män litar på dem. Så kommer det första slaget, och hon vacklar. Vet inte om hon kan lita på honom längre. Men han ångrar sig, ber om förlåtelse, säger att han älskar henne och att han aldrig mer ska slå henne. Hon ger honom en chans till. Nästa gång han slår henne, så händer samma sak. Han gör vad som helst för att hon ska förlåta honom, och till slut gör hon det. För varje gång går det lättare, och till slut är hon en av de där "dumma" kvinnorna som stannar fast hon blir misshandlad.

    Du ger honom en chans till fast han varit otrogen inte bara en gång utan 4-5 gånger. Dessutom har han riskerat ditt liv och din hälsa genom att inte ens skydda sig mot könssjukdomar. Någonstans där måste du inse att vigsellöftena betydde en sak för dig och en annan sak för honom.


    Jämför du min mans otrohet med misshandelsfall? För han skulle ALDRIG slå mig eller ens röra mig hårdhänt. Han har, förutom sin otrohet, alltid respekterat mig fullt ut.

    Men för mig är det ju en gång... typ. Med samma person under samma period i alla fall. Hade det varit 4 olika kvinnor hade det varit annorlunda. Och han säger att dom bara sågs två gånger.

    Återigen, varför skulle han kämpa med näbbar och klor för att få tillbaka min tillit om det inte betyder något för honom?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Livly) skrev 2020-01-14 18:15:12 följande:

    Jag känner så med dig... det är klart att det är tufft att upptäcka att du lever med en människa som inte lägger så stor vikt vid monogami. Det behöver inte betyda att han inte älskar dig. Kanske är du faktiskt kvinnan i hans liv.

    En del har svårt att känna sexuell attraktion till den de älskar, för en del är dessa känslor inte beroende av varandra, för en del är det nödvändigt att dessa är separerade från varandra. Kanske är det så för din man? Kanske ska du fundera på vad detta innebär. Kan du tänka dig att leva med en människa som vill ha sex med andra också? Om du nu är beredd att åsidosätta hans otrohet, kanske du även kan älska honom tillräckligt för ett öppet förhållande?


    Vi har alltid varit monogama och det hoppas jag vi kan fortsätta med också. Tanken på honom med en annan kvinna tar ett osynligt stryptag på mig. Kanske är jag enligt honom oattraktiv och att han inte vill ligga med mig (enligt honom är det inte så) och han sökte sig till henne men då borde han väl lämna mig... ett öppet förhållande skulle förgöra mig...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 18:32:43 följande:

    Jämför du min mans otrohet med misshandelsfall? För han skulle ALDRIG slå mig eller ens röra mig hårdhänt. Han har, förutom sin otrohet, alltid respekterat mig fullt ut.

    Men för mig är det ju en gång... typ. Med samma person under samma period i alla fall. Hade det varit 4 olika kvinnor hade det varit annorlunda. Och han säger att dom bara sågs två gånger.

    Återigen, varför skulle han kämpa med näbbar och klor för att få tillbaka min tillit om det inte betyder något för honom?


    Hade någon på din bröllopsdag sagt åt dig att din man bara ljög för dig och snart skulle gå och göra sin älskarinna gravid, hade du trott hen då? Nej. Du hade blivit arg och hade försvarat din man. På samma sätt som du nu skriver att din man aldrig skulle vara otrogen igen..

    P din bröllopsdag hade du säkert kunnat säga att din man ALDRIG skulle vara otrogen.

    Det enda du vet med säkerhet ( dvs har klara bevis för) är att han varken älskar eller respekterar dig.. 1: Din man ljög medvetet för dig när ni gav era löften, 2: Din man ljuger gärna och bra för dig. 3: Din make söker sig till andra kvinnor. 4; En natt med en annan kvinna är värd mer än en livstid med dig, han riskerar gärna er relation.

    Varför fortsätter du ett äktenskap baserat på en lögn? Du kommer aldrig kunna se tillbaka på er bröllopsdag och le !
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-14 06:32:11 följande:

    Eller så längtarhan efter henne. Spänningen, kravlösheten, nyförälskelsen och hennes sexiga kropp. När du sitter gravid, grinig och har ont är du kanske tråkig? Du var ju inte ens attraktiv nog enligt honom under er bröllopsdag och smekmånad så varför ska du då vara attraktiv när ni aldrig sover och du har avslag, läkande bröst och alltid en spya på tröjan?

    Kanske passar nån tjej på att ge en invit ? Han är troligtvis känd som kille som var otrogen som nygift ( då säkert älskarinnans vänninor och deras män och deras mäns vänner osv fått höra allt)

    Er kärlek blev ju inte speciellt djup efter dottern då han hade en annan relation rätt tätt inpå. Det är nog bara du som tror att dotter fördjupade något,


    Nej, han avskyr henne. Det är inget han fejkar... hon lekte med hans liv när hon övervägde att inte göra abort.

    Men fattar ni inte vad jag menar? Kan man inte lära sig nåt av en otrohet och lära sig att tygla sig för att man vet att gräset inte är grönare på andra sidan? Han har alltid innan och efter värdesatt oss och det är ju inga som vet om vad han gjort så han behöver ju bara ?skämmas? för mig. Sedan han blev upptäckt har han gjort allt för mig och låtit mig gå full insyn. Tror inte läckande bröst eller blöjor vad det som fick honom att göra det utan han attraherades av henne och tänkte inte längre än näsan räcker..
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 18:26:01 följande:

    Jag tycker du gör komplexa saker för enkelt. Jag tror att man kan älska någon och ändå vara otrogen...


    Och det är väl i så fall ÄNNU värre? I såfall ät ju er kärlek meningslös om det är så? Då betyder ju inte hans ånger ett skit?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 18:26:01 följande:

    Jag tycker du gör komplexa saker för enkelt. Jag tror att man kan älska någon och ändå vara otrogen...


    Och då kommer du aldrig någonsin kunna lita på honom igen.

    Ja det finns folk som är otrogen bara för att de kan. Och det är dessa människor som kommer förbli notoriskt otrogna eftersom de aldrig ser någon orsak till att hålla sig trogen. De kan älska sin fru och ta hand om familjen exemplariskt men kommer alltid söka efter spänningen och andra kvinnor. Blir de påkommen gör de avbön och köper frun en ny bil, gör henne gravid, åker utomlands eller något liknande och sen om en liten tid är det dags igen för nästa kvinna... Och så börjar det om igen..
  • Akira Öken
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-14 18:29:29 följande:

    Han har aldrig varit otrogen innan. Sögs väl in i henne och insåg inte sitt misstag förrän det var gjort och fick då ångest och blev rädd för att förlora mig. Enligt henne pratade han ju också om mig med henne. Men hon tog väl honom med storm, nåt jag inte gjort på länge...

    Ta några konsekvenser? Han har fått ta alla konsekvenser förutom att blivit lämnad. Jag har skrikit, gråtit, ignorerat honom under de här månaderna. Det är inte så att jag bara ?okej men nu blickar vi framåt? när han upptäcktes och berättade...


    Hur kan du veta att han aldrig varit otrogen tidigare? Han berättade ju inte om denna otrohet förrän han blev påkommen. Tror du att han skulle svara ärligt på frågan om han varit otrogen tidigare?
  • Anonym (Kvinna86)
    Sarah889 skrev 2020-01-14 18:31:12 följande:

    Inte en sportslig chans. Men jag förstår att du väljer att se så på saken. Om du hade sagt något annat så hade du ju insett att det inte finns något kvar att hämta (vilket det inte gör, men förhoppningsvis nyktrar du till i sinom tid).


    Så du tror inte att en person i stundens hetta kan begå ett sådant övertramp och sedan genuint ångra sig och aldrig göra om det och tiden efter göra allt för att bli förlåten av den personen hen verkligen älskar? Det är ju skillnad på kärlek och attraktion.
Svar på tråden Nygift och otrogen