• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Rebecca1987
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 22:58:30 följande:

    Så brutalt. Fruktansvärt. Jag lider med dig och din dotter. Det är så konstigt att ta del av andras berättelser för det första jag tänker är ?skönt att du slapp honom?. Sen inser jag att jag resonerar precis tvärtom med mig själv...


    Så här i efterhand så önskar jag att jag lämnat tidigare. Än efter 8 barn. Som jag blint skaffade för att vi båda ville ha stor familj. Ännu konstigare är att jag fortfarande inte kan släppa mina känslor. Jag älskar honom fortfarande men var tvungen att skilja mig. Varje gång vi hade sex undrade jag om han var hos mig i tanken eller tänkte på någon annan. Jag kunde inte längre ta emot komplimanger från honom för han har ju visat att jag inte var den ända kvinnan han behöver i livet.
  • Anonym (Hallå)
    Fjäril kär skrev 2020-01-28 00:09:36 följande:

    Nej hon förlät honom inte. Nånsin. Hon blev istället besatt av att manövrera ut mig ur deras liv

    . Hon blev raskt gravid med ett gemensamt barn och var den drivande till att starta vårdnadstvist mot mig. De vann boendet och vår son fick växa upp i deras familj. Hon gjorde allt hon kunde för att skapa distans mellan mig och honom och drog sig inte för fulspel på alla sätt hon kunde. Bara av ren svartsjuka och hämd och rädsla för att vi ändå skulle välja varandra. Hon var knäckt och detta var hennes sätt att överleva.

    Men eftersom hon stannade av fel orsaker kom sanningen ikapp.. Efter drygt tio år är det hon som pyser ur sig historien till en vän till honom och hon blir själv otrogen.. Hon väljer att lämna familjen och blir ihop med den hon var otrogen med.. Mitt i detta finns mitt eget barn... Hans bonusmamma sviker och försvinner.. Hon ringer mig och gråter av skam och skuld och berättar vad hon gjort under åren mot mig. Vilket jag ju fattat från början. Nu först vid hennes egen otrohet fattar hon äntligen vad hon gjort mot mitt barn, mig som mamma och vår relation som föräldrar. En skada som aldrig kan repareras. Jag får aldrig tillbaka åren med min son som hon förstörde.


    Vilken fruktansvärd historia.

    Var i ett förhållande då? Var du kär i mannnen? Kändes det som han var det I dig? Hur länge var du hans älskarinna och hur kom det fram? Så många frågor ...
  • Fjäril kär
    Anonym (Hallå) skrev 2020-01-28 07:27:44 följande:

    Vilken fruktansvärd historia.

    Var i ett förhållande då? Var du kär i mannnen? Kändes det som han var det I dig? Hur länge var du hans älskarinna och hur kom det fram? Så många frågor ...


    Han var upptagen när vi träffades, inte jag. Jag blev jättekär. Vi träffades under ganska lång tid även om vi inte hade sex varje gång. Vi gick på bio, tog promenader och pratade etc. Tidsmässigt typ ett halvår. Så vi hann få rätt starka känslor för varandra. Så när jag insåg att jag var gravid var det inte panik utan vi pratade lugnt och sansat. Det kom fram endast för att jag blev gravid och tänkte behålla det. Och han ville ta sitt ansvar och planen var att han skulle välja mig. Men när frun gick bananas hemma så fegade han ur...
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 16:06:50 följande:
    Tack. Jag vill gå vidare men eftersom jag fortfarande ältar verkar jag ju inte kunna det.

    Precis det du skriver har han ju gjort nu i snart ett år. Han visar dagligen att han älskar mig och vill bli förlåten. Att han är villig att göra allt för mig, för oss och för att få tilliten tillbaka. Respekterar han mig nu då?
    Du behöver kanske ta hjälp av en samtalsterapeut eller så?
    Eller att ni går på parterapi tillsammans?

    Ett ännu bättre sätt att få veta det är att flytta ut ett tag och se om han fortsätter kämpa på samma sätt.
    Då kanske du skulle få lättare att se saken ur ett annat perspektiv också,om ni var ifrån varandra ett tag.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 21:04:06 följande:
     han lovar ju att han aldrig mer ville va med henne på det sättet men varför då vilja träffa henne igen?
    Men vill inte träffa henne igen på det sättet? Vad menar han egentligen med det?
    Vill han ändå träffa henne igen på något sätt?
  • Anonym (Hallå)
    Fjäril kär skrev 2020-01-28 07:36:58 följande:

    Han var upptagen när vi träffades, inte jag. Jag blev jättekär. Vi träffades under ganska lång tid även om vi inte hade sex varje gång. Vi gick på bio, tog promenader och pratade etc. Tidsmässigt typ ett halvår. Så vi hann få rätt starka känslor för varandra. Så när jag insåg att jag var gravid var det inte panik utan vi pratade lugnt och sansat. Det kom fram endast för att jag blev gravid och tänkte behålla det. Och han ville ta sitt ansvar och planen var att han skulle välja mig. Men när frun gick bananas hemma så fegade han ur...


    Träffade du någonsin någon ny efteråt? Hur reagerade han på när frun sedan vsrit otrogen?
  • Fjäril kär
    Anonym (Hallå) skrev 2020-01-28 11:19:36 följande:

    Träffade du någonsin någon ny efteråt? Hur reagerade han på när frun sedan vsrit otrogen?


    Några år senare träffade jag en ny partner och gifte mig.

    Han blev totalt nerbruten när han fick veta att hon varit otrogen. Mest förbannad på sin bästa kompis var han. Och äntligen kunde vi ha en vettig konversation och kontakt.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-28 00:09:36 följande:

    Nej hon förlät honom inte. Nånsin. Hon blev istället besatt av att manövrera ut mig ur deras liv

    . Hon blev raskt gravid med ett gemensamt barn och var den drivande till att starta vårdnadstvist mot mig. De vann boendet och vår son fick växa upp i deras familj. Hon gjorde allt hon kunde för att skapa distans mellan mig och honom och drog sig inte för fulspel på alla sätt hon kunde. Bara av ren svartsjuka och hämd och rädsla för att vi ändå skulle välja varandra. Hon var knäckt och detta var hennes sätt att överleva.

    Men eftersom hon stannade av fel orsaker kom sanningen ikapp.. Efter drygt tio år är det hon som pyser ur sig historien till en vän till honom och hon blir själv otrogen.. Hon väljer att lämna familjen och blir ihop med den hon var otrogen med.. Mitt i detta finns mitt eget barn... Hans bonusmamma sviker och försvinner.. Hon ringer mig och gråter av skam och skuld och berättar vad hon gjort under åren mot mig. Vilket jag ju fattat från början. Nu först vid hennes egen otrohet fattar hon äntligen vad hon gjort mot mitt barn, mig som mamma och vår relation som föräldrar. En skada som aldrig kan repareras. Jag får aldrig tillbaka åren med min son som hon förstörde.


    Oj. Så likt mig och mitt resonemang... och så jäkla tragiskt. Hon kom inte över det på tio år alltså? Finns hon i ert liv idag? Och hur mår din son av allt?
  • Anonym (Kvinna86)
    Rebecca1987 skrev 2020-01-28 07:24:48 följande:

    Så här i efterhand så önskar jag att jag lämnat tidigare. Än efter 8 barn. Som jag blint skaffade för att vi båda ville ha stor familj. Ännu konstigare är att jag fortfarande inte kan släppa mina känslor. Jag älskar honom fortfarande men var tvungen att skilja mig. Varje gång vi hade sex undrade jag om han var hos mig i tanken eller tänkte på någon annan. Jag kunde inte längre ta emot komplimanger från honom för han har ju visat att jag inte var den ända kvinnan han behöver i livet.


    Åh det är som du skriver. Känslorna för den man är kär i är ju så starka men han har samtidigt lyckats bryta ner en så brutalt.

    Jag trodde aldrig otrohet skulle göra så här ont. Och jag hatar att det är han som gjort fel men jag står inför ett val och det som egentligen är det rätta valet innebär att jag förlorar 50% av tiden med min dotter...
Svar på tråden Nygift och otrogen