• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Ystadtjejen
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-30 18:08:12 följande:

    Sakta men säkert går det framåt. Det tar tid men jag lyssnar.

    Idag tog jag halva dagen ledigt för att berätta allt för min bästa vän och det var nästan mer smärtsamt än att ens få reda på vad han gjort. Det är tack vare det här forumet jag tog det steget.

    I helgen ska jag försöka prata med honom. Det kan bli pannkaka men det får väl ändå ses som ett steg i rätt riktning..


    Hur tog din vän det?
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-30 17:51:18 följande:

    Jag förstår hennes känslor, ett bottenlöst svek från hans sida. Samtidigt ska det ju inte ha gått ut över dig och din son. Hur tog hans familj att han fick barn utanför sitt äktenskap? Det måste ju varit en chock ändå?

    Som sagt, jag kommer alltid vara glad över att min mans älskarinna gjorde abort för hade hon inte gjort det hade ju min dotter haft ett syskon nu, det hade inte jag kunnat hantera.

    Vet du varför mannen var otrogen med dig? Var han kär i dig?


    Jag har ingen aning om hur han berättade detta för sin familj men plötsligt nån vecka efter förlossningen så ringer hans mamma och är gråtmild och vill träffa mig och bebis och jag får besök av hans föräldrar och syster och de öppnar sina armar för mig. Det enda jag minns att vi pratade om var att vi blickar framåt istället för bakåt och att de hoppas att få vara en del av vårt liv. Vilket de också blev. Jag fick en helt egen relation med familjen och vi träffades så ofta vi kunde och de var förtvivlad över att det blev en vårdnadstvist efter ett tag.

    När jag träffade honom visste jag ingenting om honom alls. Varken ålder eller civilstånd. Vi drogs till varandra och trivdes väldigt bra ihop och vi blev attraherad av varandra innan vi ens fick en vänskaplig relation. När han väl kläcker ur sig att han är gift så finns det redan känslor. Jag svarar att jag är singel och att det är hans samvete. Sen började vår romans och vi fick många starka känslor. Vi blev väldigt kära och sen blev jag gravid. Hans anledning till varför var att han och frun hade en tråkig vardag och de hade länge försökt få barn men inte lyckats och all romantik hade liksom bara blivit ägglossning och statiskt sex. Han skulle prestera och inget annat. Då gick hans känslor vilse.
  • Anonym (Hallå)
    Fjäril kär skrev 2020-01-30 18:51:26 följande:

    Jag har ingen aning om hur han berättade detta för sin familj men plötsligt nån vecka efter förlossningen så ringer hans mamma och är gråtmild och vill träffa mig och bebis och jag får besök av hans föräldrar och syster och de öppnar sina armar för mig. Det enda jag minns att vi pratade om var att vi blickar framåt istället för bakåt och att de hoppas att få vara en del av vårt liv. Vilket de också blev. Jag fick en helt egen relation med familjen och vi träffades så ofta vi kunde och de var förtvivlad över att det blev en vårdnadstvist efter ett tag.

    När jag träffade honom visste jag ingenting om honom alls. Varken ålder eller civilstånd. Vi drogs till varandra och trivdes väldigt bra ihop och vi blev attraherad av varandra innan vi ens fick en vänskaplig relation. När han väl kläcker ur sig att han är gift så finns det redan känslor. Jag svarar att jag är singel och att det är hans samvete. Sen började vår romans och vi fick många starka känslor. Vi blev väldigt kära och sen blev jag gravid. Hans anledning till varför var att han och frun hade en tråkig vardag och de hade länge försökt få barn men inte lyckats och all romantik hade liksom bara blivit ägglossning och statiskt sex. Han skulle prestera och inget annat. Då gick hans känslor vilse.


    Men hon lyckades ändå bli gravid på naturlig väg alltså?
  • Fjäril kär
    Anonym (Hallå) skrev 2020-01-30 20:28:44 följande:

    Men hon lyckades ändå bli gravid på naturlig väg alltså?


    Ja det tog sig till slut . Det skiljer 11 månader mellan våra barn
  • Anonym (Hallå)
    Fjäril kär skrev 2020-01-30 21:45:45 följande:

    Ja det tog sig till slut . Det skiljer 11 månader mellan våra barn


    MåSte varit fruktansvärt för henne som inte kunde och så blev älskarinnan gravid istället.

    Fick du el dem fler barn sen?
  • Fjäril kär
    Anonym (Hallå) skrev 2020-01-31 06:52:27 följande:

    MåSte varit fruktansvärt för henne som inte kunde och så blev älskarinnan gravid istället.

    Fick du el dem fler barn sen?


    De fick inga fler.

    Jag hade ett barn sedan tidigare och fick ett barn till med den jag gifte mig med.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-30 18:06:27 följande:
    Nej inte jag heller men nu har dom inte träffats sen jag upptäckte dom..
    Kan du lita på att det stämmer då?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-30 18:14:58 följande:
    Vad sa din vännina om allt?
    Hon blev chockad, nästan som att hon inte trodde mig.. "inte kan väl han, han dyrkar ju dig och jag var ju med när ni gifte er". Sen grät jag, hon grät, sa egentligen inte så mycket. Hon frågade hur jag mådde, hur det gick hemma, hur min dotter tagit allt och så vidare. Nästan som att hon var i chock,,
  • Anonym (Kvinna86)
    Ystadtjejen skrev 2020-01-30 18:16:01 följande:
    Hur tog din vän det?
    Inte så bra egentligen, mer "det kan ni säkert lösa, ni är ju ni". Jag hade behövt någon som kramade mig och sa att han var en idiot typ..
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-30 18:51:26 följande:
    Jag har ingen aning om hur han berättade detta för sin familj men plötsligt nån vecka efter förlossningen så ringer hans mamma och är gråtmild och vill träffa mig och bebis och jag får besök av hans föräldrar och syster och de öppnar sina armar för mig. Det enda jag minns att vi pratade om var att vi blickar framåt istället för bakåt och att de hoppas att få vara en del av vårt liv. Vilket de också blev. Jag fick en helt egen relation med familjen och vi träffades så ofta vi kunde och de var förtvivlad över att det blev en vårdnadstvist efter ett tag.

    När jag träffade honom visste jag ingenting om honom alls. Varken ålder eller civilstånd. Vi drogs till varandra och trivdes väldigt bra ihop och vi blev attraherad av varandra innan vi ens fick en vänskaplig relation. När han väl kläcker ur sig att han är gift så finns det redan känslor. Jag svarar att jag är singel och att det är hans samvete. Sen började vår romans och vi fick många starka känslor. Vi blev väldigt kära och sen blev jag gravid. Hans anledning till varför var att han och frun hade en tråkig vardag och de hade länge försökt få barn men inte lyckats och all romantik hade liksom bara blivit ägglossning och statiskt sex. Han skulle prestera och inget annat. Då gick hans känslor vilse.
    Hade inte hon gjort abort känns det som om du kunde beskriva mitt liv 18 år fram i tiden på något sätt..
Svar på tråden Nygift och otrogen