• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-02-07 12:07:57 följande:

    Vem säger att du missar uppväxten. Han ville ju inte ha med det andra barnet. Han kanske struntar i er med när det väl kommer till kritan


    Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-08 11:15:05 följande:

    Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!


    Är det hans biologiska barn ?
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-08 11:15:05 följande:

    Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!


    Om han är en sådan fantastisk pappa varför riskerar han då att hon ska få skilda föräldrar?
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-08 11:15:05 följande:

    Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!


    Nej han är ingen fantastisk pappa alls. Då hade han aldrig utsatt henne för sin otrohet och den separation som nu följer... Han har ju svikit henne också och ljugit för henne också.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-08 11:12:02 följande:

    Jag förstår inte riktigt ditt resonemang med att det går att lita på honom om han berättar för vår omgivning vad han gjort? Utveckla gärna..


    Jag menar att så länge det bara är ni två som vet behöver han inte ta något som helst ansvar för det han gjorde. Han kan säga vad han vill till dig så du håller dig lugn men han behöver inte bevisa att han tänker hålla det eller ens behöver tala sanning så länge ingen annan vet.

    Han kan blåljuga hur mycket han vill när det inte finns någon annan som kan ifrågasätta det han påstår.

    Hur tror du han skulle ha svarat på frågorna vi har ställt till honom tex? De som känner honom kommer givetvis att kunna ställa hundra gånger tuffare frågor och hitta frågor ni inte ens tänkt på.

    Att berätta för omgivningen är ju att ta konsekvenserna av sin otrohet och verkligen stå för det han gjorde. Och på riktigt bevisa om hans ånger är äkta eller fejk.

    Hur mycket är hans kärlek äkta när omgivningen vet vad han gjorde?

    Just nu är han bara en feg ynkrygg som vill slippa ta ansvar.

    Han har allt att vinna på att fortsätta manipulera dig och ljuga för dig och inte vilja berätta. Du är den som förlorar på hans tystnad.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-07 11:08:12 följande:
    Jag vet.. men det blir ju som sagt också förnedrande för mig att vara den blåögda som fortsätter stå vid sidan av.. jag har blivit någon jag inte vill vara. 
    Varför skulle det vara förnedrande för dig? Den enda som ska skämmas är ha. Det är han som har gjort fel. Inte du.
    Om du väljer att stanna och förlåta så är du stark. Inte pinsam. Tänk så.
  • Rebecca1987
    Fjäril kär skrev 2020-02-08 11:54:59 följande:

    Jag menar att så länge det bara är ni två som vet behöver han inte ta något som helst ansvar för det han gjorde. Han kan säga vad han vill till dig så du håller dig lugn men han behöver inte bevisa att han tänker hålla det eller ens behöver tala sanning så länge ingen annan vet.

    Han kan blåljuga hur mycket han vill när det inte finns någon annan som kan ifrågasätta det han påstår.

    Hur tror du han skulle ha svarat på frågorna vi har ställt till honom tex? De som känner honom kommer givetvis att kunna ställa hundra gånger tuffare frågor och hitta frågor ni inte ens tänkt på.

    Att berätta för omgivningen är ju att ta konsekvenserna av sin otrohet och verkligen stå för det han gjorde. Och på riktigt bevisa om hans ånger är äkta eller fejk.

    Hur mycket är hans kärlek äkta när omgivningen vet vad han gjorde?

    Just nu är han bara en feg ynkrygg som vill slippa ta ansvar.

    Han har allt att vinna på att fortsätta manipulera dig och ljuga för dig och inte vilja berätta. Du är den som förlorar på hans tystnad.


  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-02-08 11:55:24 följande:
    Varför skulle det vara förnedrande för dig? Den enda som ska skämmas är ha. Det är han som har gjort fel. Inte du.
    Om du väljer att stanna och förlåta så är du stark. Inte pinsam. Tänk så.
    Nja, jag vetefan om man alltid är stark för att man stannar, det beror få av vilken anledning man stannar. Om man stannar för att man inte klarar av att göra något annat, om man är panikslagen för att vara själv, om man hellre tar skit än blir ensam så kan man nog inte påstå att personen är stark.

    TS slår mig inte direkt någon stark person utan snarare någon som inte klarar av att hantera situationen och stoppar huvudet i sanden för verkligheten är för jobbig att hantera.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-08 11:15:05 följande:

    Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!


    Han HAR redan övergett sin dotter i och med att han var otrogen och ljög för er om vart han var och gjorde.

    Han är en kass pappa som utan att ens blinka tycka att en abort är någon annans ansvar fast det är hans eget barn.

    Han är en kass pappa som tycker att knulla är roligare än att ta faderligt ansvar för sin familj.

    .... Etc etc

    Ska jag fortsätta?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-08 11:15:05 följande:
    Nej! Han skulle aldrig någonsin överge sin dotter. Någon måtta får det faktiskt finnas.. han älskar henne mer än nåt annat och är en fantastisk pappa till henne. Punkt!
    Nu ljuger du för dig själv... en fantastisk pappa knullar inte runt och ser till att hans barn får växa upp med skilda föräldrar.

    Det som hänt är BARA hans fel och ingen annans. 
Svar på tråden Nygift och otrogen