• Anonym (Slampan)

    Kvinnor som ligger runt mycket

    Vad tycker ni om kvinnor som har sex med många många olika killar och män?
    Tycker ni det är ok och hennes val eller något desperat och bekräftelsesökande?
    Eller kanske något annat?
    Skriv din åsikt och nämn gärna om du är man eller kvinna. 

  • Svar på tråden Kvinnor som ligger runt mycket
  • Anonym (tobbe)
    AndreaBD skrev 2020-01-08 23:01:14 följande:
    Fel. De flesta människor KAN koppla sex till kärlek, men de MÅSTE inte göra det.  
    Det är en läggningsfråga. För mig är sex starkt kopplat till att jag känner något för personen. Därför skulle det vara svårt för mig att vara ihop med någon som ser sex på samma sätt som ett gympass som man kan köra med vem som helst. Sen vill jag känna att det är något speciellt och att man inte är en i raden. Därmed inte sagt att jag ser ner på dom som inte delar den åsikten. Dom har bara en annan läggning. Men jag skulle inte fungera med en sådan och jag tror andra som är som jag resonerar lika.
    klyban skrev 2020-01-09 06:57:35 följande:

    Det är EXAKT samma, jag får en känsla av att skita.


    problemet här är att man börjar se saker bokstavligen, men då glömmer man av att det är en biologisk funktion och inbillar sig man styr över det sexuella.

    Det du pratar om är nått annat.
    Och en sak vet vi redan, sedan tidernas begynnelse, så har precis lika många män som kvinnor haft 100% lika mycket sex med varandra.
    Känslor ändrar inte en enda sak, bara hur man ser på det.

    Verkar som man är fast i en tankevurpa, och där sex inte går ha utan känslor.
    Men då har man redan glömt av att sex är en direkt orsak till den biologiska funktionen vi är tilldelade och inte styr över.


    Men såklart vägrar man inse detta, så är man på en plats där man kanske anklagar kvinnor för vara lösaktiga.
    Men enda man säger är att man antingen är avundsjuk eller inte förstår vad som sker ens, för vi börjar redan vid faktumet att 100% av dessa män/kvinnor har EXAKT lika mycket sex.


    Detta handlar bra om att kvinnor ska inte ha sex enligt nån, och det är inte deras ensak ens.


    Kvinnor och man har inte haft lika mycket sex vissa har haft mer en del inget. Det har varierat ibland har kvinnor haft mer sex ibland män. Ofta har en grupp av män eller kvinnor sett till att många i den andra gruppen fått sex. Det var tex perioder då män gick till bordeller. Då var det några kvinnor som låg med väldigt många män. Sen har det funnits män som farit runt bland kvinnorna och haft sex med väldigt många.

    Sen tycks du inte fatta vad folk skriver. Jag tex skiter fullständigt om det finns kvinnor som ligger runt. Det får dom göra hur mycket dom vill och jag känner inte den avundsjuka du skriver om. Däremot skulle jag själv varken vilja vara ihop eller ha sex med en sådan kvinna eftersom jag vill ha ut något annat från förhållandet och vill ha någon som ser på sex som jag gör. Sen ser jag på kvinnor som har sex med många på samma sätt som jag ser på män som har det. Jag bryr mig inte.
    Anonym (Mann) skrev 2020-01-09 07:37:39 följande:
    TS frågar om hur vi ser på kvinnor som ligger med många män. TS frågar inte om otrohet. 

    Alla är individer men med en kvinna med ett stort "referensarkiv" är chansen säkert större att hon är bra på sex än för en kvinna som inte har något "referensarkiv".

    Bara ordet som signaturen valde "referensarkiv". Ungefär som om den andra parten förväntar sig att hon skall jämföra snopp-storlek och cunnilingusförmåga, eller nåt.
    Ja nu var det inte jag som valde ordet referensarkiv. Men chansen är inte större att någon som haft sex med många är bra på sex. Kan ju snarare vara tvärtom byter man hela tiden då lär man sig kanske inget och man kan vara kass utan att riskera något. Sen har man som sagt var troligen en annan syn på sex och då lär det inte blir bra för mig även fast det är det för andra. Sen om man som TS skriver inte klarar att stå emot fast man vill när man är onykter då tyder det på att risken är väldigt stor att TS inte kan stå emot på fyllan när hon är i ett förhållande heller så risken för otrogenhet är stor.



    AndreaBD skrev 2020-01-09 14:43:49 följande:
    Jaha! Ge mig ett tredje alternativ då! En passande partner hittar man någon gång, men är man frånskild och mellan 40 och 50, då händer det inte över natt. Så då har man tillfälliga kontakter, ONS eller så. I bästa fall hittar man en KK, men den måste man ju också hitta först.  Det blir ju några stycken då. 
    Behöver man verkligen ligga runt för att hitta en partner? Det beror väl på vad man letar efter. Jag letar efter något djupare så jag ligger inte med flera i månaden. Tvärtom jag letar efter någon som jag klickar med på alla andra plan först för det är viktigare än att testa sexet. För sex går ofta att lära sig att bli kompatibel om man hittar en soulmate. Men att ligga runt och sen hitta någon som är bra i sängen men helt ointressant i övrigt fungerar inte för det går inte att ändra på personligheten och man bör inte det heller.
  • Anonym (Mann)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-09 20:39:05 följande:
    Men chansen är inte större att någon som haft sex med många är bra på sex. 
    Klart den är. Övning ger färdighet och ombyte förnöjer.
  • AndreaBD
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-09 20:39:05 följande:


    AndreaBD skrev 2020-01-09 14:43:49 följande:
    Jaha! Ge mig ett tredje alternativ då! En passande partner hittar man någon gång, men är man frånskild och mellan 40 och 50, då händer det inte över natt. Så då har man tillfälliga kontakter, ONS eller så. I bästa fall hittar man en KK, men den måste man ju också hitta först.  Det blir ju några stycken då. 
    Behöver man verkligen ligga runt för att hitta en partner? Det beror väl på vad man letar efter. Jag letar efter något djupare så jag ligger inte med flera i månaden. Tvärtom jag letar efter någon som jag klickar med på alla andra plan först för det är viktigare än att testa sexet. För sex går ofta att lära sig att bli kompatibel om man hittar en soulmate. Men att ligga runt och sen hitta någon som är bra i sängen men helt ointressant i övrigt fungerar inte för det går inte att ändra på personligheten och man bör inte det heller.
    Du pratar förbi mig här. Nej, man behöver inte ligga runt FÖR ATT hitta en partner, utan man kanske har sex med olika för att man inte har en partner på flera år, just för att det tar tid att hitta rätt. För att man inte vill leva i celibat.

    För att hitta en partner behöver man definitivt titta mer på allt annat än på sexet - men jag pratade ju bara om att det tar tid, och att inte alla människor vill vara utan under tiden. Inte bara utan sex, utan främst också utan hudkontakt, mänsklig värme. Kanske skulle man ha en "kramkompis" eller något liknande.
  • AndreaBD
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-09 20:39:05 följande:
    Det är en läggningsfråga. För mig är sex starkt kopplat till att jag känner något för personen. Därför skulle det vara svårt för mig att vara ihop med någon som ser sex på samma sätt som ett gympass som man kan köra med vem som helst. Sen vill jag känna att det är något speciellt och att man inte är en i raden. Därmed inte sagt att jag ser ner på dom som inte delar den åsikten. Dom har bara en annan läggning. Men jag skulle inte fungera med en sådan och jag tror andra som är som jag resonerar lika.
    klyban skrev 2020-01-09 06:57:35 följande:

    Det är EXAKT samma, jag får en känsla av att skita.


    problemet här är att man börjar se saker bokstavligen, men då glömmer man av att det är en biologisk funktion och inbillar sig man styr över det sexuella.

    Det du pratar om är nått annat.
    Och en sak vet vi redan, sedan tidernas begynnelse, så har precis lika många män som kvinnor haft 100% lika mycket sex med varandra.
    Känslor ändrar inte en enda sak, bara hur man ser på det.

    Verkar som man är fast i en tankevurpa, och där sex inte går ha utan känslor.
    Men då har man redan glömt av att sex är en direkt orsak till den biologiska funktionen vi är tilldelade och inte styr över.


    Men såklart vägrar man inse detta, så är man på en plats där man kanske anklagar kvinnor för vara lösaktiga.
    Men enda man säger är att man antingen är avundsjuk eller inte förstår vad som sker ens, för vi börjar redan vid faktumet att 100% av dessa män/kvinnor har EXAKT lika mycket sex.


    Detta handlar bra om att kvinnor ska inte ha sex enligt nån, och det är inte deras ensak ens.


    Kvinnor och man har inte haft lika mycket sex vissa har haft mer en del inget. Det har varierat ibland har kvinnor haft mer sex ibland män. Ofta har en grupp av män eller kvinnor sett till att många i den andra gruppen fått sex. Det var tex perioder då män gick till bordeller. Då var det några kvinnor som låg med väldigt många män. Sen har det funnits män som farit runt bland kvinnorna och haft sex med väldigt många.

    Nej, det är INTE en läggningsfråga. Det kan vara en fråga om livssituation. Man anpassar sig till situationen. Jag hade inte drömt om att ha sex med någon som jag inte har ett fast förhållande med när jag var tonåring. Sex hängde för mig bara ihop med kärlek, i en fast relation. Och jag hade fortfarande samma inställning när jag skilde mig med 40. Hade bara haft några få fasta relationer, aldrig något tillfälligt. Och jag räknade med att hitta en ny partner inom några månader efter skilsmässan. Men det tog flera år..... Och då tänkte jag: Varför inte vara lite öppen för att träffa lite olika människor så länge? Kanske får man nya impulser. Och nu menar jag inte bara sexuellt. Risken är också att man annars går in i en ny relation för fort. Att man kanske väljer fel person igen. 

    Folk anpassar sig hela tiden. Varför har så många homosexuella kontakter när de är i armén eller i fängelse? De gör det bästa av situationen de är i.
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Slampan) skrev 2020-01-06 10:26:50 följande:

    Vad tycker ni om kvinnor som har sex med många många olika killar och män?
    Tycker ni det är ok och hennes val eller något desperat och bekräftelsesökande?
    Eller kanske något annat?
    Skriv din åsikt och nämn gärna om du är man eller kvinna. 


    Män är mer promiskuösa än kvinnor och inte särskilt kräsna. En kvinna kallas slampa även om hon bara haft sex med 10 män på fem år. Dessa tio har garanterat inte varit vilka som helst utan män hon tänt på.
  • klyban
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-09 20:39:05 följande:
    Det är en läggningsfråga. För mig är sex starkt kopplat till att jag känner något för personen. Därför skulle det vara svårt för mig att vara ihop med någon som ser sex på samma sätt som ett gympass som man kan köra med vem som helst. Sen vill jag känna att det är något speciellt och att man inte är en i raden. Därmed inte sagt att jag ser ner på dom som inte delar den åsikten. Dom har bara en annan läggning. Men jag skulle inte fungera med en sådan och jag tror andra som är som jag resonerar lika.

    Kvinnor och man har inte haft lika mycket sex vissa har haft mer en del inget. Det har varierat ibland har kvinnor haft mer sex ibland män. Ofta har en grupp av män eller kvinnor sett till att många i den andra gruppen fått sex. Det var tex perioder då män gick till bordeller. Då var det några kvinnor som låg med väldigt många män. Sen har det funnits män som farit runt bland kvinnorna och haft sex med väldigt många.

    Sen tycks du inte fatta vad folk skriver. Jag tex skiter fullständigt om det finns kvinnor som ligger runt. Det får dom göra hur mycket dom vill och jag känner inte den avundsjuka du skriver om. Däremot skulle jag själv varken vilja vara ihop eller ha sex med en sådan kvinna eftersom jag vill ha ut något annat från förhållandet och vill ha någon som ser på sex som jag gör. Sen ser jag på kvinnor som har sex med många på samma sätt som jag ser på män som har det. Jag bryr mig inte.
    Ja nu var det inte jag som valde ordet referensarkiv. Men chansen är inte större att någon som haft sex med många är bra på sex. Kan ju snarare vara tvärtom byter man hela tiden då lär man sig kanske inget och man kan vara kass utan att riskera något. Sen har man som sagt var troligen en annan syn på sex och då lär det inte blir bra för mig även fast det är det för andra. Sen om man som TS skriver inte klarar att stå emot fast man vill när man är onykter då tyder det på att risken är väldigt stor att TS inte kan stå emot på fyllan när hon är i ett förhållande heller så risken för otrogenhet är stor.




    Behöver man verkligen ligga runt för att hitta en partner? Det beror väl på vad man letar efter. Jag letar efter något djupare så jag ligger inte med flera i månaden. Tvärtom jag letar efter någon som jag klickar med på alla andra plan först för det är viktigare än att testa sexet. För sex går ofta att lära sig att bli kompatibel om man hittar en soulmate. Men att ligga runt och sen hitta någon som är bra i sängen men helt ointressant i övrigt fungerar inte för det går inte att ändra på personligheten och man bör inte det heller.
    Sextillfällen mellan män och kvinnor är 100% fördelat jämt, och kommer resten av universums historia vara exakt så.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Ascendere
    klyban skrev 2020-01-10 10:36:40 följande:
    Sextillfällen mellan män och kvinnor är 100% fördelat jämt, och kommer resten av universums historia vara exakt så.
    Ok tack, då vet vi. 
  • Wench85
    Anonym (tobbe) skrev 2020-01-09 20:39:05 följande:
    Det är en läggningsfråga. För mig är sex starkt kopplat till att jag känner något för personen. Därför skulle det vara svårt för mig att vara ihop med någon som ser sex på samma sätt som ett gympass som man kan köra med vem som helst. Sen vill jag känna att det är något speciellt och att man inte är en i raden. Därmed inte sagt att jag ser ner på dom som inte delar den åsikten. Dom har bara en annan läggning. Men jag skulle inte fungera med en sådan och jag tror andra som är som jag resonerar lika.
    klyban skrev 2020-01-09 06:57:35 följande:

    Det är EXAKT samma, jag får en känsla av att skita.


    problemet här är att man börjar se saker bokstavligen, men då glömmer man av att det är en biologisk funktion och inbillar sig man styr över det sexuella.

    Det du pratar om är nått annat.
    Och en sak vet vi redan, sedan tidernas begynnelse, så har precis lika många män som kvinnor haft 100% lika mycket sex med varandra.
    Känslor ändrar inte en enda sak, bara hur man ser på det.

    Verkar som man är fast i en tankevurpa, och där sex inte går ha utan känslor.
    Men då har man redan glömt av att sex är en direkt orsak till den biologiska funktionen vi är tilldelade och inte styr över.


    Men såklart vägrar man inse detta, så är man på en plats där man kanske anklagar kvinnor för vara lösaktiga.
    Men enda man säger är att man antingen är avundsjuk eller inte förstår vad som sker ens, för vi börjar redan vid faktumet att 100% av dessa män/kvinnor har EXAKT lika mycket sex.


    Detta handlar bra om att kvinnor ska inte ha sex enligt nån, och det är inte deras ensak ens.


    Kvinnor och man har inte haft lika mycket sex vissa har haft mer en del inget. Det har varierat ibland har kvinnor haft mer sex ibland män. Ofta har en grupp av män eller kvinnor sett till att många i den andra gruppen fått sex. Det var tex perioder då män gick till bordeller. Då var det några kvinnor som låg med väldigt många män. Sen har det funnits män som farit runt bland kvinnorna och haft sex med väldigt många.

    Sen tycks du inte fatta vad folk skriver. Jag tex skiter fullständigt om det finns kvinnor som ligger runt. Det får dom göra hur mycket dom vill och jag känner inte den avundsjuka du skriver om. Däremot skulle jag själv varken vilja vara ihop eller ha sex med en sådan kvinna eftersom jag vill ha ut något annat från förhållandet och vill ha någon som ser på sex som jag gör. Sen ser jag på kvinnor som har sex med många på samma sätt som jag ser på män som har det. Jag bryr mig inte.Ja nu var det inte jag som valde ordet referensarkiv. Men chansen är inte större att någon som haft sex med många är bra på sex. Kan ju snarare vara tvärtom byter man hela tiden då lär man sig kanske inget och man kan vara kass utan att riskera något. Sen har man som sagt var troligen en annan syn på sex och då lär det inte blir bra för mig även fast det är det för andra. Sen om man som TS skriver inte klarar att stå emot fast man vill när man är onykter då tyder det på att risken är väldigt stor att TS inte kan stå emot på fyllan när hon är i ett förhållande heller så risken för otrogenhet är stor.



    AndreaBD skrev 2020-01-09 14:43:49 följande:
    Jaha! Ge mig ett tredje alternativ då! En passande partner hittar man någon gång, men är man frånskild och mellan 40 och 50, då händer det inte över natt. Så då har man tillfälliga kontakter, ONS eller så. I bästa fall hittar man en KK, men den måste man ju också hitta först.  Det blir ju några stycken då. 
    Behöver man verkligen ligga runt för att hitta en partner? Det beror väl på vad man letar efter. Jag letar efter något djupare så jag ligger inte med flera i månaden. Tvärtom jag letar efter någon som jag klickar med på alla andra plan först för det är viktigare än att testa sexet. För sex går ofta att lära sig att bli kompatibel om man hittar en soulmate. Men att ligga runt och sen hitta någon som är bra i sängen men helt ointressant i övrigt fungerar inte för det går inte att ändra på personligheten och man bör inte det heller.
    Så imponerande hur du orkar resonera och förklara sakligt trots en massa konstiga svar! 

    Min läggning är inte alls som din - mer av att sex är "som ett gympass" som jag gärna varierar vem jag utför med, men jag tror att du är nåt klokt på spåren när du resonerar om att en person som känner som du och en person som känner som jag antagligen inte skulle vara helt kompatibla. Och det är liksom helt okej! 

    Och jag tänker precis som du i vissa delar - jag ser på kvinnor och män som har sex med många (eller för den delen få) på samma sätt - bryr mig inte alls om det.

    Jag som då har som grundinställning att jag haft och vill fortsätta ha mycket sex med många vill ge en stor poäng till resonemanget om att många partners inte nödvändigtvis behöver betyda bra på sex. Med en ny partner är det ofta lite fumligt och bara "säkra kort", mainstream och om nåt är lite sissådär är det liksom inte värt att anstränga sig för att förändra det om det bara är ett ONS. Jag skulle inte testa något nytt för första gången med någon ny. Då behöver jag trygghet, god kommunikation, vetskap att jag bemöts med respekt och förståelse. Att testa nåt nytt, eller för den delen ge feedback/tips/bedömning/önskemål som kan landa fel är inget jag gör med någon ny. Tänk att ex prata om... typ, du använder alldeles för mjuk tunga när du slickar mig eller jag fantiserar om strypsex eller det sexigaste jag vet är att bli smekt i örat eller du kommer för fort vid penetration eller vad det nu skulle kunna vara. Sånt tror jag snarare diskuteras en bit in i en relation än med en tillfällig partner, och därför tror jag också att en person som haft tre sexpartners ett år var generellt är bättre på sexuellt samspel än en person som haft 30 sexpartners max tre gånger var.
  • Anonym (tvärtom)
    Wench85 skrev 2020-01-10 11:15:49 följande:
    Så imponerande hur du orkar resonera och förklara sakligt trots en massa konstiga svar! 

    Min läggning är inte alls som din - mer av att sex är "som ett gympass" som jag gärna varierar vem jag utför med, men jag tror att du är nåt klokt på spåren när du resonerar om att en person som känner som du och en person som känner som jag antagligen inte skulle vara helt kompatibla. Och det är liksom helt okej! 

    Och jag tänker precis som du i vissa delar - jag ser på kvinnor och män som har sex med många (eller för den delen få) på samma sätt - bryr mig inte alls om det.

    Jag som då har som grundinställning att jag haft och vill fortsätta ha mycket sex med många vill ge en stor poäng till resonemanget om att många partners inte nödvändigtvis behöver betyda bra på sex. Med en ny partner är det ofta lite fumligt och bara "säkra kort", mainstream och om nåt är lite sissådär är det liksom inte värt att anstränga sig för att förändra det om det bara är ett ONS. Jag skulle inte testa något nytt för första gången med någon ny. Då behöver jag trygghet, god kommunikation, vetskap att jag bemöts med respekt och förståelse. Att testa nåt nytt, eller för den delen ge feedback/tips/bedömning/önskemål som kan landa fel är inget jag gör med någon ny. Tänk att ex prata om... typ, du använder alldeles för mjuk tunga när du slickar mig eller jag fantiserar om strypsex eller det sexigaste jag vet är att bli smekt i örat eller du kommer för fort vid penetration eller vad det nu skulle kunna vara. Sånt tror jag snarare diskuteras en bit in i en relation än med en tillfällig partner, och därför tror jag också att en person som haft tre sexpartners ett år var generellt är bättre på sexuellt samspel än en person som haft 30 sexpartners max tre gånger var.
    Du har givetvis all rätt att välja ur du hur sex, med vem och hur många. Men samtidigt har ju andra rätt tycka vad de vill de valen du gör, och det är väl det tråden egentligen handlar om?
  • Anonym (tvärtom)
    klyban skrev 2020-01-10 10:36:40 följande:
    Sextillfällen mellan män och kvinnor är 100% fördelat jämt, och kommer resten av universums historia vara exakt så.
    Det är det väl inte, att vissa är mer poppis än andra är ju inte direkt någon nyhet.
    OBS! Jag lägger inte någon värdering i det, men att påstå att sextillfällen är 100% jämt fördelat är ju bara ren BS för så fungerar inte naturen, varken hos djur eller människor. Vi VÄLJER vem vi har sex med och det är ju ganska självklart att våra val kommer påverkas av olika av olika faktorer. 
Svar på tråden Kvinnor som ligger runt mycket