• Missjessbeck

    Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?

    Hej alla.

    Googlat som en tok men hittat mest gamla trådar i denna djungel. Behöver era upplevelser, tankar och känslor.

    Jag är 28. december var månaden jag och min kille bestämde att börja försöka bli gravida när jag hade ÄL. Hade ÄL 29/12 2019. Beräknad BiM om 6 dagar. Då han ska flytta till mig (bor i annan stad) och fira jul och nyår här så har det mysts väldigt aktivt så man hoppas ju.

    Till saken hör att jag aldrig varit gravid, när jag ska ha mens upplever jag sällan några symptom utom mensvärk precis när jag får den. humörsvängningar dock men anser mig ganska skonad. Nu till saken.

    Vad kan jag hoppas på att känna eller leta efter för tecken på graviditet?

    Redan 5 dagar efter ÄL fick jag kraftig molvärk. Värre än normalt. Sedan var brödtvårtorna så känsliga i ca 3 dagar men inte så mycket längre. Idag 6/1-20 har jag i skrivande stund lätt molvärk och bubblande mage.

    Rutten i kistan och fått helt horribla mänger flytningar i helgen men nu är det åter mer normalt. Det är väl det fysiska jag kan ta på som är reelt. Sen viljan att bli gravid är så stor så börjar ju noja att jag inbillar mig saker. Som t.ex. att jag är hungrig på kvällarna. Brukar normalt äta en stor lunch och något litet på kvällen. Varit lite mer hungrig nu.

    Så hur ska jag tolka allt detta? Vågar en hoppas? Eller är det förhoppningar som framkallar skengaviditet?

    Skulle vara så tacksam för era råd.

    Mvh Jess

  • Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?
  • Emalie

    Tack men jag tror dessvärre att det inte var positivt så svagt som det var :( var verkligen tvungen att vinkla o spänna ögonen för att se något haha.. men jag har också beställt tester som jag hoppas kommer imorgon! Från testlagret. Så tänkte testa fram till bim för att se om det kommer synas något. Vore kul att peppa varandra och följas åt med testandet! :)

  • Daphodil

    Vad jag har uppfattat är det ganska individuellt vilka symtom man har innan BIM vid graviditet. För mig har det varit molvärk på kvällarna och trötthet. De gånger jag INTE har varit gravid har jag haft alla möjliga symtom: illamående, hunger, brist på hunger, ömma bröst, frekvent urinering, etc...

  • F24

    Hade inga symptom, förutom ingen mens på beräknad mens dag

  • Missjessbeck
    Emalie skrev 2020-01-06 17:51:55 följande:

    Tack men jag tror dessvärre att det inte var positivt så svagt som det var :( var verkligen tvungen att vinkla o spänna ögonen för att se något haha.. men jag har också beställt tester som jag hoppas kommer imorgon! Från testlagret. Så tänkte testa fram till bim för att se om det kommer synas något. Vore kul att peppa varandra och följas åt med testandet! :)


    Helt med på peppen ???? verkar som att smilies inte funkar här haha.

    Håller tummarna för oss båda.:)
  • Missjessbeck
    Daphodil skrev 2020-01-06 17:54:52 följande:

    Vad jag har uppfattat är det ganska individuellt vilka symtom man har innan BIM vid graviditet. För mig har det varit molvärk på kvällarna och trötthet. De gånger jag INTE har varit gravid har jag haft alla möjliga symtom: illamående, hunger, brist på hunger, ömma bröst, frekvent urinering, etc...


    Haha visst är kvinnokroppen fashinerande :P jag vet inte vad jag ska tänka. Känner ju saker jag aldrig känt. Men mitt intellekt säger åt mig att invänta men hjärtat vill veta haha
  • IF89

    Hej allihopa

    Jag hänger på här! ÄL troligen den 28, appen räknar den 11 som BIM!

    Symptom? Ömma och svullna bröst, lite molvärk.. Men sånt brukar jag ha innan mens alltid. Enda jag kan tänka mig är att jag i tors&fre fick höjd temp, 37,9, svettades på natten, har haft restless legs flera dagar, lätt illamående någon dag samt hugg i livmodern i torsdags. Var obeskrivligt trött ett par dagar där med. Men sen inget....

    Spännande att läsa om er. Uppdatera gärna. Jag vågar inte testa förrens mensen uteblir. Har dålig erfarenhet av kemisk graviditet

  • Majken91

    Hej! Jag hoppar in då jag är i samma situation. 28 år och vi gjorde vårt första försök i december äl ca 27/12 och väntar nu på resultat. Trodde jag skulle klara av att vara mer lugn och låta det hända när det händer men icke.. :P

    Har efter några dagar sedan äl haft molande värk i nedre ryggen (främst höger sida) och stundtals i äggstockarna. Lite så brukar jag känna men aldrig tidigare än bim-1. Hård och uppblåst mage också. Varit sjukt hungrig, speciellt på kvällen (framför allt på riktig mat och i te sötsaker) Hoppas verkligen det är gravsymptom!

    Har tagit ett par test med negativa resultat (vet att det är tidigt, kan dock inte hålla mig...). Ska FÖRSÖKA avvakta till iaf lördag innan nästa. Önskar jag kunde vara mer chill...

  • Emalie
    Missjessbeck skrev 2020-01-06 20:04:00 följande:

    Helt med på peppen ???? verkar som att smilies inte funkar här haha.

    Håller tummarna för oss båda.:)


    Hur känns det med symtom nu? :)

    Haha nä, testar med smiley igen men blir säkert bara frågetecken
  • Emalie

    Hej alla nya i tråden förresten! Låter som att vi alla har spännande symtom.. olidlig väntan bara.

Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?