• Missjessbeck

    Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?

    Hej alla.

    Googlat som en tok men hittat mest gamla trådar i denna djungel. Behöver era upplevelser, tankar och känslor.

    Jag är 28. december var månaden jag och min kille bestämde att börja försöka bli gravida när jag hade ÄL. Hade ÄL 29/12 2019. Beräknad BiM om 6 dagar. Då han ska flytta till mig (bor i annan stad) och fira jul och nyår här så har det mysts väldigt aktivt så man hoppas ju.

    Till saken hör att jag aldrig varit gravid, när jag ska ha mens upplever jag sällan några symptom utom mensvärk precis när jag får den. humörsvängningar dock men anser mig ganska skonad. Nu till saken.

    Vad kan jag hoppas på att känna eller leta efter för tecken på graviditet?

    Redan 5 dagar efter ÄL fick jag kraftig molvärk. Värre än normalt. Sedan var brödtvårtorna så känsliga i ca 3 dagar men inte så mycket längre. Idag 6/1-20 har jag i skrivande stund lätt molvärk och bubblande mage.

    Rutten i kistan och fått helt horribla mänger flytningar i helgen men nu är det åter mer normalt. Det är väl det fysiska jag kan ta på som är reelt. Sen viljan att bli gravid är så stor så börjar ju noja att jag inbillar mig saker. Som t.ex. att jag är hungrig på kvällarna. Brukar normalt äta en stor lunch och något litet på kvällen. Varit lite mer hungrig nu.

    Så hur ska jag tolka allt detta? Vågar en hoppas? Eller är det förhoppningar som framkallar skengaviditet?

    Skulle vara så tacksam för era råd.

    Mvh Jess

  • Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?
  • EmellaA

    Hej tjejer ! Hur går det för er? 


    Jag har själv varit hos barnmorska som säger att jag ska testa mig efter 2 veckor , men funderar på att testa mig redan nästa fredag :) För jag har haft väldigt mycket stickningar och molvärk o ömma bröst. Och har läst någonstans att man kan testa från 4-10 dagar efter ägget fäst :)

  • Emalie
    IF89 skrev 2020-01-09 11:09:20 följande:

    Jag har BIM idag eller imorgon. Lördag enligt appen. Oklart. Men jag tog ett ÄL-test nyss. När jag väntade första barnet fick jag positivt på ett ÄL test först, sen testade jag med graviditetstest. Mitt ÄLtest gav fullt utslag nyss! Bifogar bild. Så nu är jag SÅ nervös!!

    Har du haft koll på ÄL denna månaden? Några känningar?


    Åh vad spännande! :D hoppas verkligen att det betyder att det finns ett litet frö där inne!
  • Emalie
    Missjessbeck skrev 2020-01-08 17:08:11 följande:

    Kunde inte mig imorse. Testa negativt ='(

    Däremot tog jag tempen på jobbet hos våra ssk. Har förhöjd temp som jag misstänkt och känt. Låg på 37.8 och pendlat tror jag sen i fredags. Även varit förjävla grinig idag?! Brukar inte vara pmsig. Blir svårt när man ska hantera 32 vuxna haha. Så hoppet har inte släckts helt. Men blev helt klart nedslagen imorse. Fan.


    Jag vet hur det är, så svårt att hålla sig :( har du testat något mer?

    Jag har också känt mig mycket mer pmsig än vad jag brukar men känns inte som att jag kan lita på det.. testlagrets stickor fortsätter att visa neg så.
  • IF89
    Etttvåtrehjälp skrev 2020-01-09 14:54:12 följande:

    Åh så jobbigt när ni tycker olika! Men ja tycker att ett äl-test var en bra kompromiss ;)

    Åh tack att du gav mig hopp tillbaka! Har i vanliga fall spottings och inte fått några ännu så hoppas att det är ett tecken i rätt riktning :) hade du några symptom innan du plussade med mellersta?


    Jag har precis varit i affären och laddat med gravtest! Han gick med på att testa ikväll =D

    Flytningar och finnar vid käklinjen! Vad jag minns... =)
  • Etttvåtrehjälp
    IF89 skrev 2020-01-09 17:56:44 följande:

    Jag har precis varit i affären och laddat med gravtest! Han gick med på att testa ikväll =D

    Flytningar och finnar vid käklinjen! Vad jag minns... =)


    Åh vad spännande! Uppdatera när du vet!

    Okej, då kanske mina symptom inte bara är hittepå ändå :)
  • Maily

    Åh vad spännande att ni är så många som ska testa snart!! Solig Hoppas på så många plus som möjligt! 


    Jag tappade ju lite hopp iom miniblödningen jag hade imorse men det har inte kommit något mer så hoppet är väl inte helt ute ändå... Tycker också att det var lite för tidigt för mens, är på dag 24 idag... 

    Jag blir inte heller klok på tempen. Jag sov jättekonstigt inatt och fick därmed konstig temp. Blev väckt och tvungen att gå upp och ja... 

    Somnade först vid 3-tiden. Vaknade vid 7 (då jag vanligtvis tempar) men blev tvungen att gå upp typ 5-10 min. Tempade när jag kom tillbaka till sängen. Hade då 36,27 dvs under coverline men hade gått runt i huset i bara t-shirt och frusit. Låg i sängen och värmde mig i ca 15 min och tempade igen. Då blev det 36,80 dvs väldigt högt. Har inte haft så hög temp hittills. Sedan somnade jag om och sov till 10. Tempade när jag vaknade och hade då 36,48 dvs "normal" temp för innan bim. Vilken av dessa tror ni stämmer mest? Drömmer Jag ska hursomhelst sätta "sovit annorlunda" så den inte räknas med men undrar ändå, nyfiken som jag är... 

  • IF89
    Etttvåtrehjälp skrev 2020-01-09 18:59:46 följande:

    Åh vad spännande! Uppdatera när du vet!

    Okej, då kanske mina symptom inte bara är hittepå ändå :)


    En bild säger mer än tusen ord

  • Majken91

    Stort grattis! :D

    Själv fick jag min mens idag, ett par dagar för tidigt. Nu blir det äta och dricka gott fram till nästa äl! :)


    IF89 skrev 2020-01-09 19:19:40 följande:

    En bild säger mer än tusen ord


  • Maily
    IF89 skrev 2020-01-09 19:19:40 följande:
    En bild säger mer än tusen ord

    Grattis!!! Solig
  • IF89
    Majken91 skrev 2020-01-09 19:31:14 följande:

    Stort grattis! :D

    Själv fick jag min mens idag, ett par dagar för tidigt. Nu blir det äta och dricka gott fram till nästa äl! :)


    Låter som en superbra idé!! Och TACK =D
Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?