• Missjessbeck

    Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?

    Hej alla.

    Googlat som en tok men hittat mest gamla trådar i denna djungel. Behöver era upplevelser, tankar och känslor.

    Jag är 28. december var månaden jag och min kille bestämde att börja försöka bli gravida när jag hade ÄL. Hade ÄL 29/12 2019. Beräknad BiM om 6 dagar. Då han ska flytta till mig (bor i annan stad) och fira jul och nyår här så har det mysts väldigt aktivt så man hoppas ju.

    Till saken hör att jag aldrig varit gravid, när jag ska ha mens upplever jag sällan några symptom utom mensvärk precis när jag får den. humörsvängningar dock men anser mig ganska skonad. Nu till saken.

    Vad kan jag hoppas på att känna eller leta efter för tecken på graviditet?

    Redan 5 dagar efter ÄL fick jag kraftig molvärk. Värre än normalt. Sedan var brödtvårtorna så känsliga i ca 3 dagar men inte så mycket längre. Idag 6/1-20 har jag i skrivande stund lätt molvärk och bubblande mage.

    Rutten i kistan och fått helt horribla mänger flytningar i helgen men nu är det åter mer normalt. Det är väl det fysiska jag kan ta på som är reelt. Sen viljan att bli gravid är så stor så börjar ju noja att jag inbillar mig saker. Som t.ex. att jag är hungrig på kvällarna. Brukar normalt äta en stor lunch och något litet på kvällen. Varit lite mer hungrig nu.

    Så hur ska jag tolka allt detta? Vågar en hoppas? Eller är det förhoppningar som framkallar skengaviditet?

    Skulle vara så tacksam för era råd.

    Mvh Jess

  • Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?
  • Maily
    Missjessbeck skrev 2020-01-12 14:51:10 följande:

    Hmm. Jag förstod mig inte på den alls =P men tror väl generellt att alla sådana appar funkar liknande eller?


    De gör det säkert men de mäter lite olika tror jag så kan nog variera lite mellan appar...
  • Maily
    Etttvåtrehjälp skrev 2020-01-12 17:06:22 följande:

    Jag testade neg idag på BIM +5/ BIM - 1 :( fortfarande inga super efter varken mens eller spottings dock.


    Menar du att du testade neg på både BIM -1 och BIM +5? Jag har magkänslan nu att det kommer bli samma för mig, dvs ingen mens och inget plus på länge. Känns inte bra... nästan så jag önskar mensen skulle komma så att cykeln åtminstone vore regelbunden och man kunde hoppas på nästa månad Rynkar på näsan
  • Missjessbeck
    Maily skrev 2020-01-12 17:55:25 följande:

    Menar du att du testade neg på både BIM -1 och BIM +5? Jag har magkänslan nu att det kommer bli samma för mig, dvs ingen mens och inget plus på länge. Känns inte bra... nästan så jag önskar mensen skulle komma så att cykeln åtminstone vore regelbunden och man kunde hoppas på nästa månad 


    Känner exakt samma. Min mens kommer alltid den dagen det står. Än ingen i sikte men dagen är inte slut än..
  • Maily
    Missjessbeck skrev 2020-01-12 17:58:51 följande:
    Känner exakt samma. Min mens kommer alltid den dagen det står. Än ingen i sikte men dagen är inte slut än..
    Ingen i sikte här heller och den brukar vanligtvis ge mig spotting ca 7 dagar innan den kommer så det brukar vara lätt att veta. Nu har jag inte ens spotting. Och inget plus. Inget alls. Känns konstigt... 
  • Maily

    Alltså inte någonsin på många år har jag fått mens utan att ha dessa spottings innan. Även den gången då mensen var typ två veckor sen så hade jag dem hela de veckorna. 

    Och det kan ju inte vara så att jag fick ÄL eller implantationen skedde senare eftersom det är så tydligt på appen både när ÄL var och tydlig möjlig implantationsdipp och samtidigt fick jag en möjlig nidblödning... 




    Förstår ingenting... 

  • Missjessbeck
    Maily skrev 2020-01-12 19:42:25 följande:

    Alltså inte någonsin på många år har jag fått mens utan att ha dessa spottings innan. Även den gången då mensen var typ två veckor sen så hade jag dem hela de veckorna. 

    Och det kan ju inte vara så att jag fick ÄL eller implantationen skedde senare eftersom det är så tydligt på appen både när ÄL var och tydlig möjlig implantationsdipp och samtidigt fick jag en möjlig nidblödning... 

    Förstår ingenting... 


    Önska jag kunde varit till någon hjälp men det där diagrammet är en hel vetenskap för mig ='D

    Håller tummarna i vilket fall. många som plussat långt efter bim. Så har inte mensen kommit så är hoppet där :)
  • Matildaa2020

    Jag är precis som ni andra i väntans tider och vill bara ha svar nu!!!!

    Vi planerar egentligen inget barn nu, men jag insåg att vi har haft sex under min ägglossning och har sedan dess bara velat veta. Min ägglossning ska ha varit 31/12 och min beräknade mens är 16/1. Jag vet egentligen inte vad jag hoppas på, men ovissheten är ju så jobbig.

    Jag har iaf haft symptom sedan bara några dagar efter ägglossningen. Jag vet inte om de stämmer, men det känns precis som det gjorde sist jag var gravid för många år sedan och då gjorde abort.

    Jag har haft molande värk i nedre delen av magen, under en dag hade jag väldigt ont på vänster sida, väldigt svullen mage, kissnödig oftare och haft järnsmak i munnen några enstaka gånger. Tog ett test 8/12 som visade negativt, men jag antar att det var lite väl tidigt.

    Kan ju inte sluta tänka på det..

  • Matildaa2020

    En annan sak som är annorlunda är att min hund beter sig annorlunda. Hon ska vara nära, nära hela tiden. Helst ligga på mig. Det sägs ju att hundar kan upptäcka både graviditeter och sjukdomar. Om det är så, så blir jag imponerad.

  • Emalie

    Verkar vara mensen som kom för blöder mer än jag brukar tom. Återkommer längre fram med bim så jag kan vara med i nya listan :)

    Är så pirrig för er andra! Hoppas verkligen att det blir plus för er som inte fått någon mens ännu!!

Svar på tråden Behöver er hjälp och råd. Tecken på graviditet?