• Zanamarie91

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-11 06:17:15 följande:

    Hoppas det går bra!!

    Just nu är det olidlig väntan i en vecka till haha.. har haft ont mitt i magen i tre-fyra dagar nu, vet inte alls vad det beror på. Efter att jag skrev sist att jag inte hade några symtom efter sprutan, den kvällen fick jag fruktansvärd molvärk och även dagen efter. Men som sagt, nu har jag bara haft ont i magen, det typ spänner och strålar.. vågar inte hoppas på för mycket! Sen vet jag att man kan få grav-symtom av sprutan också..


    Tack <3 å jobbigt när man bara vill veta...
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-11 06:17:15 följande:

    Hoppas det går bra!!

    Just nu är det olidlig väntan i en vecka till haha.. har haft ont mitt i magen i tre-fyra dagar nu, vet inte alls vad det beror på. Efter att jag skrev sist att jag inte hade några symtom efter sprutan, den kvällen fick jag fruktansvärd molvärk och även dagen efter. Men som sagt, nu har jag bara haft ont i magen, det typ spänner och strålar.. vågar inte hoppas på för mycket! Sen vet jag att man kan få grav-symtom av sprutan också..


    Nu är ultraljudet gjort och det såg okej ut! Så nu blir de sprutan på måndag. Hoppas hoppas hoppas men man vågar inte för mycket. Men man måste ju få va lite glad också.
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-11 14:12:30 följande:

    Nu är ultraljudet gjort och det såg okej ut! Så nu blir de sprutan på måndag. Hoppas hoppas hoppas men man vågar inte för mycket. Men man måste ju få va lite glad också.


    Åh vad kul!!! Klart du ska vara glad!! Håller tummarna <3
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-11 19:38:14 följande:

    Åh vad kul!!! Klart du ska vara glad!! Håller tummarna <3


    Vilken dag va de du skulle ta testet ? <3 detta va väl din andra kur med letrozol med va ?
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-12 20:30:50 följande:

    Vilken dag va de du skulle ta testet ? <3 detta va väl din andra kur med letrozol med va ?


    Det är min fjärde kur med letrozol, tredje med letrozol + ovitrelle. Nästa lördag blir det antingen mens eller grav-test <3
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-12 21:16:56 följande:

    Det är min fjärde kur med letrozol, tredje med letrozol + ovitrelle. Nästa lördag blir det antingen mens eller grav-test <3


    Okej. Har ni diskuterat något hur och när man ska gå vidare efter letrozolen ? Det har inte vi ännu men kan inte låta bli att tänka på hur länge de är värt att testa med letrozolen innan man kanske måste gå på ivf.
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-13 10:32:25 följande:

    Okej. Har ni diskuterat något hur och när man ska gå vidare efter letrozolen ? Det har inte vi ännu men kan inte låta bli att tänka på hur länge de är värt att testa med letrozolen innan man kanske måste gå på ivf.


    Jag reagerar snabbt och fint på letrozol, nu verkar det mest handla om ?tajming? som för ett ?vanligt? par liksom. Vi ska fortsätta till juni, har jag inte blivit gravid då så får vi ställa oss i kö till IVF. Förhoppningsvis slipper vi det!
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-13 13:22:23 följande:

    Jag reagerar snabbt och fint på letrozol, nu verkar det mest handla om ?tajming? som för ett ?vanligt? par liksom. Vi ska fortsätta till juni, har jag inte blivit gravid då så får vi ställa oss i kö till IVF. Förhoppningsvis slipper vi det!


    Okej förstår !! Du åt enkeldos va ? Hoppas verkligen du får ett pluss på stickan nu denna gången -<3
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-13 15:04:50 följande:

    Okej förstår !! Du åt enkeldos va ? Hoppas verkligen du får ett pluss på stickan nu denna gången -<3


    Ja jag äter enkeldos :) hoppas också på det!!
  • Zanamarie91

    Nu var det ett tag sedan jag startade tråden men hoppar in igen. Jag är en 28-årig tjej med PCOS som försökt bli gravid under mer än ett år. Är just nu inne på den fjärde dosen dubbel letrozol (började med en enkelkur men gav ej effekt). Är på dag 16 idag och ska på ultraljud (försenat pga. Påskledigheten). Kände mig konstig igår och fick positivt utslag på ägglossningsstickan. Kommer bli spännande idag :)

Svar på tråden Letrozol - Följas åt?