• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-19 08:08:40 följande:

Jätte tråkigt, tom sambon som har hållit humöret uppe genom alla motgångar under året sa igår när mensen kom att han verkligen var inställd på att det skulle bli denna månad... Känns jobbigt när tom den starka av oss två blev besviken, längtar så mycket efter att få göra han glad med ett pluss!

Spännande !!! Jag hade mensvärk i över en vecka innan mensen kom så förhoppningsvis har det gått bra för dig! Håller tummarna ????

Då brister verkligen hjärtat, killarna brukar verkligen hålla humöret uppe ändå!

Jag längtar också tills den dagen, så mycket!!

Jag hoppas att det har tagit sig denna gång, sist på vul (Cd 11) hade jag en stor och rund äggblåsa på 19 mm och livmoderslemhinnan var tjock och fin sa min läkare. Förhoppningsvis var det ett guldägg!

Nu på kvällen tänkte jag ta en öl (alkoholfri) för att fira att jag går på helg, men till min förvåning smakar det inte alls bra? Smakade en klunk av min sambos öl också (vanlig) men den smakade inte heller bra.

Vågar inte hoppas på för mycket bara :(

Imorgon är det cd 22, har en cykel på 28 dagar.

Skulle du köra med letrozol och ovitrelle igen?
  • Carro9194
    Evelinaaan skrev 2020-03-19 14:52:06 följande:

Hej får fortfarande upp notiser i denna grupp då jag varit med innan men blev gravid med letrozol :)

Vill bara säga att jag blev gravid på letrozol ch mina blåsor blev aldrig större än 12 mm när vi kolla på VUL. Men växte ikapp mer på slutet. Min gyn räknade då ut att jag skulle ha ägglossning om 4-5 dagar, alltså att blåsan växte 2 mm varje dag fram tills ca 20-22 mm då den ska släppa. Och det stämde! Följde med ägglossningsstickor och blev gravid den gången! Tycker det låter konstigt det att din läkare sagt att ni ska få ?avbryta? för att blåsan bara är 12-14 mm. Fick ägglossning båda gånger med det! Tog mig två kurer att bli gravid och mina blåsor växte ?långsamt? båda gångerna och snabbare på slutet. På dag 16 var bara min blåsa på 12 mm och fick ägglossning dag 21 i cykeln.

Ville bara slänga in en liten kommentar här, vet hur frukstrerande och jobbig denna perioden är, men man tar sig igenom den!! Nu har jag en liten bebi i magen. Stort lycka till allihopa <3

Tack för att du ger oss hopp! <3
  • Evelinaaan
    Carro9194 skrev 2020-03-19 23:35:40 följande:

Tack för att du ger oss hopp! <3

Så himla lite så <3
  • Nellan24
    Carro9194 skrev 2020-03-19 23:35:07 följande:

Då brister verkligen hjärtat, killarna brukar verkligen hålla humöret uppe ändå!

Jag längtar också tills den dagen, så mycket!!

Jag hoppas att det har tagit sig denna gång, sist på vul (Cd 11) hade jag en stor och rund äggblåsa på 19 mm och livmoderslemhinnan var tjock och fin sa min läkare. Förhoppningsvis var det ett guldägg!

Nu på kvällen tänkte jag ta en öl (alkoholfri) för att fira att jag går på helg, men till min förvåning smakar det inte alls bra? Smakade en klunk av min sambos öl också (vanlig) men den smakade inte heller bra.

Vågar inte hoppas på för mycket bara :(

Imorgon är det cd 22, har en cykel på 28 dagar.

Skulle du köra med letrozol och ovitrelle igen?

Håller verkligen tummarna hårt för dig och att du får ditt efterlängtade plus denna gång!

Har du fått sån avsmak av alkohol tidigare? Om inte kan det ju va ett tecken..!

Jag började med letrozol (för andra gången) idag cd 3 och ska äta till cd 7. Sen den 30/3 ska jag göra ul och förhoppningsvis har en äggblåsa växt på sig och blivit mitt guldägg! Ser allt bra ut då kör vi ovitrelle igen.

Men nu är det den eviga väntan igen.
  • Nellan24
    Tjejpå28 skrev 2020-03-19 11:04:34 följande:

Okej spännande då får vi hålla tummarna att de går denna gång och skönt att va igång tänker ja..

ja väntar bara på min mens nu så ja kan börja äta letrozolen igen. Denna gång ska vi köra dubbel dos för enkel dosen gick inte på mig. Hade bara fått någon blåsa på ca 12 mm och en på 14 så hon sa att vi får ?avbryta? och alltså inte testa mer med ägglossnings stickor å så skulle ja vänta på mensen å så köra igen fast med dubbel dos då. Vi har inte kommit till de stadiet en där vi får ha sex ännu eftersom de inte bitit på mig. så ja längtar nu och hoppas att dubbel funkar på mig så man kan börja försöka ????

Tack snälla du!

Jaha, oj! Det måste va jätte tufft för dig att få höra dom orden.. Hoppas din mens kommer snarast så ni får köra igång igen! Jag har precis startat med letrozol idag igen. Förhoppningsvis får du göra det också inom några dagar!

Kämpa på! Det kommer gå för oss alla en vacker dag!
  • Tjejpå28
    Nellan24 skrev 2020-03-21 23:22:19 följande:

Tack snälla du!

Jaha, oj! Det måste va jätte tufft för dig att få höra dom orden.. Hoppas din mens kommer snarast så ni får köra igång igen! Jag har precis startat med letrozol idag igen. Förhoppningsvis får du göra det också inom några dagar!

Kämpa på! Det kommer gå för oss alla en vacker dag!

Ja fy. De känns så tungt.. bara väntar å väntar å tusen olika känslor. 2 av mina nära har fått barn inom bara denna månaden. Glad för deras skull men samtidigt så ledsen för vår skull. Den här resan kan verkligen få än att känna så mycket olika känslor. Hur mår du i allt ? Skönt att va i gång igen ?

Ja hoppas verkligen de!!!
  • Tjejpå28
    Tjejpå28 skrev 2020-03-22 09:13:56 följande:

Ja fy. De känns så tungt.. bara väntar å väntar å tusen olika känslor. 2 av mina nära har fått barn inom bara denna månaden. Glad för deras skull men samtidigt så ledsen för vår skull. Den här resan kan verkligen få än att känna så mycket olika känslor. Hur mår du i allt ? Skönt att va i gång igen ?

Ja hoppas verkligen de!!!

Är du inne på din 3dje kur ?
  • Zamaso1

Kände ni något under ägglossningen? Måste säga att efter jag började med dubbeldos med letrozol så är brösten extremt(!!!) ömma under ägglossningen. Jobbigt att varken vilja eller inte vilja ha bh allt gör ont haha

• Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-21 23:20:09 följande:

Håller verkligen tummarna hårt för dig och att du får ditt efterlängtade plus denna gång!

Har du fått sån avsmak av alkohol tidigare? Om inte kan det ju va ett tecken..!

Jag började med letrozol (för andra gången) idag cd 3 och ska äta till cd 7. Sen den 30/3 ska jag göra ul och förhoppningsvis har en äggblåsa växt på sig och blivit mitt guldägg! Ser allt bra ut då kör vi ovitrelle igen.

Men nu är det den eviga väntan igen.

Jag hoppas också på plus, men tagit test två dagar i rad nu och båda har varit negativa.. dock kan det bero på om jag har testat för tidigt också - på tisdag har det gått två veckor sen sprutan och först på torsdag visar min app att jag borde få mens. Svårt att vara positiv just nu men försöker att inte ge upp riktigt än - har ju inte fått mens än liksom.

Skönt ändå, då är du på rätt väg iallafall! Håller tummarna att du får en stor och fin äggblåsa!

Håller med om väntan, känns som hela livet står på paus - man väntar på mens, man väntar på att börja äta letrozol, man väntar på vul, man väntar på om man får ta spruta och till sist väntar man på ett KANSKE plus.

Känns som att jag hamnat i ett stort svart hål och inte vet hur jag tar mig ur det - detta är ändå bara vårt andra försök men jag tycker det känns så jobbigt med all väntan :(

Idag har jag försökt vara ute i solen och promenera och komma på andra tankar - måste börja distrahera mig med saker att göra för att sluta grubbla hela tiden. Från och med imorgon ska jag försöka tänka positiva tankar igen.

Hur mår du? :)
  • Nellan24
    Carro9194 skrev 2020-03-22 18:58:40 följande:

Jag hoppas också på plus, men tagit test två dagar i rad nu och båda har varit negativa.. dock kan det bero på om jag har testat för tidigt också - på tisdag har det gått två veckor sen sprutan och först på torsdag visar min app att jag borde få mens. Svårt att vara positiv just nu men försöker att inte ge upp riktigt än - har ju inte fått mens än liksom.

Skönt ändå, då är du på rätt väg iallafall! Håller tummarna att du får en stor och fin äggblåsa!

Håller med om väntan, känns som hela livet står på paus - man väntar på mens, man väntar på att börja äta letrozol, man väntar på vul, man väntar på om man får ta spruta och till sist väntar man på ett KANSKE plus.

Känns som att jag hamnat i ett stort svart hål och inte vet hur jag tar mig ur det - detta är ändå bara vårt andra försök men jag tycker det känns så jobbigt med all väntan :(

Idag har jag försökt vara ute i solen och promenera och komma på andra tankar - måste börja distrahera mig med saker att göra för att sluta grubbla hela tiden. Från och med imorgon ska jag försöka tänka positiva tankar igen.

Hur mår du? :)

Tack!

Precis som du beskrev det känns det. Vänt på vänt på vänt. Jag vill ge dig en stor bamsekram! Det är bara att försöka distrahera sig med annat! Promenaden i solen gjorde nog dig gott!

Dag två med letrozol nu och har jordens värsta huvudvärk. Känns som hela min hjärna pulserar och bankar. Riktigt jobbigt att inte få ta Alvedon eller liknande heller. Bara att stå ut!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?