• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Nellan24
    Tjejpå28 skrev 2020-03-22 09:13:56 följande:

Ja fy. De känns så tungt.. bara väntar å väntar å tusen olika känslor. 2 av mina nära har fått barn inom bara denna månaden. Glad för deras skull men samtidigt så ledsen för vår skull. Den här resan kan verkligen få än att känna så mycket olika känslor. Hur mår du i allt ? Skönt att va i gång igen ?

Ja hoppas verkligen de!!!

Förstår dig! Samtidigt som man glädjs åt andra så vill man så så så himla mycket också lyckas! Absolut, känslorna är blandade men tror allt kommer va som bortblåst den dagen man plussat!

Jag har biverkning i form av extrem huvudvärk pga letrozolen men försöker bara vila bort den. Killen ska göra club sandwich ikväll så blir iaf ompysslad deluxe av min kära!

Hur mår du?
  • Tjejpå28
    Nellan24 skrev 2020-03-22 19:40:44 följande:

Förstår dig! Samtidigt som man glädjs åt andra så vill man så så så himla mycket också lyckas! Absolut, känslorna är blandade men tror allt kommer va som bortblåst den dagen man plussat!

Jag har biverkning i form av extrem huvudvärk pga letrozolen men försöker bara vila bort den. Killen ska göra club sandwich ikväll så blir iaf ompysslad deluxe av min kära!

Hur mår du?

Aa de är verkligen upp å ner. Å de är väldigt skönt å skriva av sig här inne för de känns som om bara dem som är i detta är dem som verkligen kan förstå hur jobbigt de är.. hoppas de.

Å de låter jobbigt. Man får vila ja. Å de lätt gott :) är din kille också den ?starka? ? Min kille är väldigt positiv och peppande. Men de kanske är vanligt att dem är de. Ja försöker va positiv men tycker de är jäkligt jobbigt. Så mycket som kretsar runt detta.. är du orolig för om de blir ivf eller tänker du på att de kan bli så eller tar du en sak i taget mer ?
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-03-22 18:58:40 följande:

Jag hoppas också på plus, men tagit test två dagar i rad nu och båda har varit negativa.. dock kan det bero på om jag har testat för tidigt också - på tisdag har det gått två veckor sen sprutan och först på torsdag visar min app att jag borde få mens. Svårt att vara positiv just nu men försöker att inte ge upp riktigt än - har ju inte fått mens än liksom.

Skönt ändå, då är du på rätt väg iallafall! Håller tummarna att du får en stor och fin äggblåsa!

Håller med om väntan, känns som hela livet står på paus - man väntar på mens, man väntar på att börja äta letrozol, man väntar på vul, man väntar på om man får ta spruta och till sist väntar man på ett KANSKE plus.

Känns som att jag hamnat i ett stort svart hål och inte vet hur jag tar mig ur det - detta är ändå bara vårt andra försök men jag tycker det känns så jobbigt med all väntan :(

Idag har jag försökt vara ute i solen och promenera och komma på andra tankar - måste börja distrahera mig med saker att göra för att sluta grubbla hela tiden. Från och med imorgon ska jag försöka tänka positiva tankar igen.

Hur mår du? :)

Å kan verkligen relatera till dina känslor... med all väntan och att livet sätts på paus och att de i mellan åt känns jäkligt jäkligt tufft. Men man är inte ensam iaf som man lätt kan känna i ? de verkliga livet ? om att ja är den enda som inte lyckas bli gravid. Här inne är vi många och de känns väldigt skönt tycker ja att man kan få prata med någon i exakt samma situation och med någon som på riktigt förstår hur jobbigt de är
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-03-22 22:30:25 följande:

Å kan verkligen relatera till dina känslor... med all väntan och att livet sätts på paus och att de i mellan åt känns jäkligt jäkligt tufft. Men man är inte ensam iaf som man lätt kan känna i ? de verkliga livet ? om att ja är den enda som inte lyckas bli gravid. Här inne är vi många och de känns väldigt skönt tycker ja att man kan få prata med någon i exakt samma situation och med någon som på riktigt förstår hur jobbigt de är

Ja det är verkligen skönt att kunna skriva av sig härinne, till andra som verkligen förstår vad man går igenom. Det är så otroligt jobbigt i perioder, och som du skriver så är det lätt att känna sig ensam. I alla flöden ser man hur ?alla andra? blir gravida men aldrig en själv. Försöker att dra ner tiden på instagram osv för jag känner hur nedstämd jag blir eftersom sånt lätt dyker upp där.

Tur vi har varann här inne! <3
  • Carro9194
    Nellan24 skrev 2020-03-22 19:38:20 följande:

Tack!

Precis som du beskrev det känns det. Vänt på vänt på vänt. Jag vill ge dig en stor bamsekram! Det är bara att försöka distrahera sig med annat! Promenaden i solen gjorde nog dig gott!

Dag två med letrozol nu och har jordens värsta huvudvärk. Känns som hela min hjärna pulserar och bankar. Riktigt jobbigt att inte få ta Alvedon eller liknande heller. Bara att stå ut!

Kramar tillbaka på dig!

Har typ ställt in mig på att mensen kommer, molvärk igår och idag. Känns lättare att tänka så och istället kanske man blir positivt överraskad. Väntan fortsätter helt enkelt haha!

Huvudvärken är hemsk, jag håller med dig! Förhoppningsvis ger det ett bra resultat i slutändan.
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-03-23 21:27:10 följande:

Ja det är verkligen skönt att kunna skriva av sig härinne, till andra som verkligen förstår vad man går igenom. Det är så otroligt jobbigt i perioder, och som du skriver så är det lätt att känna sig ensam. I alla flöden ser man hur ?alla andra? blir gravida men aldrig en själv. Försöker att dra ner tiden på instagram osv för jag känner hur nedstämd jag blir eftersom sånt lätt dyker upp där.

Tur vi har varann här inne! <3

Håller helt med.. har du också många i din närhet som är gravida eller har barn?. De är verkligen dubbla känslor. Samtidig som man är glad för dem så gör de ont i en själv å man känner sig så ensam och utanför :(

Verkligen tur <3
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-03-24 13:49:52 följande:

Håller helt med.. har du också många i din närhet som är gravida eller har barn?. De är verkligen dubbla känslor. Samtidig som man är glad för dem så gör de ont i en själv å man känner sig så ensam och utanför :(

Verkligen tur <3

Jag har många i närheten som är gravida, varav den ena är min bror. Det är otroligt tungt och jag vet inte alls hur jag ska känna, jag är arg och ledsen samtidigt. Det är så otroligt orättvist :?(

Idag kom mensen, precis som jag misstänkte. Letrozol från och med torsdag och nytt ultraljud 2/4. Den eviga väntan igen :( Trodde inte jag skulle bli lika ledsen denna gång men det enda man ser överallt är ?allas? ultraljudsbilder. Försökte hålla humöret uppe medan sambon var hemma, nu när han åkt till jobbet så brast det totalt för mig.

Hur går det för er, tjejer?
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-03-24 23:11:39 följande:

Jag har många i närheten som är gravida, varav den ena är min bror. Det är otroligt tungt och jag vet inte alls hur jag ska känna, jag är arg och ledsen samtidigt. Det är så otroligt orättvist :?(

Idag kom mensen, precis som jag misstänkte. Letrozol från och med torsdag och nytt ultraljud 2/4. Den eviga väntan igen :( Trodde inte jag skulle bli lika ledsen denna gång men det enda man ser överallt är ?allas? ultraljudsbilder. Försökte hålla humöret uppe medan sambon var hemma, nu när han åkt till jobbet så brast det totalt för mig.

Hur går det för er, tjejer?

Okej vilket sammanträffande min bror och hans tjej ska också få barn om mindre än 2 veckor.. hur tog du de när dem berättade ? Ja blev såklart jätte glad för deras skull men samtidigt gjorde de så jäkla ont .. och de känns så konstigt när man vet att dem ska ha barn om två veckor och vi har försökt så mycket längre än dem och dem blev bara gravida utan att ens planera det. Vilket såklart inte är deras fel men man blir så besviken ändå vilket känns hemskt att säga..

Ja går och väntar på min mens så ja kan börja äta letrozol för att hoppas att ja någon gång ska få de där plusset och dem väntar barn om två veckor och tvättar bebis kläder. De gör ont.

känner verkligen med dig.. den smärtan gör så ont ! Man bygger upp så mycket hopp och sen så när mensen väl kommer så känner man ? hur kunde ja ens tro? men man gör ju de, varje gång. Och de är väl tur också för den delen att hoppet är de sista som sviker än!! Önskar ja kunde ge dig en kram!
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-03-25 14:41:00 följande:

Okej vilket sammanträffande min bror och hans tjej ska också få barn om mindre än 2 veckor.. hur tog du de när dem berättade ? Ja blev såklart jätte glad för deras skull men samtidigt gjorde de så jäkla ont .. och de känns så konstigt när man vet att dem ska ha barn om två veckor och vi har försökt så mycket längre än dem och dem blev bara gravida utan att ens planera det. Vilket såklart inte är deras fel men man blir så besviken ändå vilket känns hemskt att säga..

Ja går och väntar på min mens så ja kan börja äta letrozol för att hoppas att ja någon gång ska få de där plusset och dem väntar barn om två veckor och tvättar bebis kläder. De gör ont.

känner verkligen med dig.. den smärtan gör så ont ! Man bygger upp så mycket hopp och sen så när mensen väl kommer så känner man ? hur kunde ja ens tro? men man gör ju de, varje gång. Och de är väl tur också för den delen att hoppet är de sista som sviker än!! Önskar ja kunde ge dig en kram!

Vilket sammanträffande!

Jag tog det ganska dåligt, både han och hans tjej har två barn från tidigare förhållanden och hade sagt att dom inte skulle skaffa något gemensamt, sedan händer det ändå ett år senare.. givetvis får dom göra som dom vill men det kom som en chock för mig och precis när vi börjat med vår utredning :( precis som du säger, för dom sker det på en gång och vi kämpar fortfarande, det är sjukt jobbigt.

Ja precis, man hoppas varenda gång och sen känner man ju bara, hur kunde jag tro och hoppas att det skulle hända just den här gången, men det är ju så man MÅSTE tänka för det kommer ju ske till slut!

Önskar jag kunde krama tillbaka!

Idag är första dagen på letrozol igen, håller tummarna att det även denna gång endast blir en äggblåsa <3
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    Hej,

Jag har tidigare skrivit här i gruppen för ca en månad sedan och har nu börjat läsa här igen.. Är inne på min 3dje letrozol kur och va på UL i måndags (cd 13) och då visade sig äggblåsan vara på ca 21 mm. En fin slemhinna och jag fick till svar att ägget snart borde släppa. 

Har tagit ägglossningstest varje dag sedan i fredags (cd 10) och den har ännu inte visat någon glad gubbe. När jag har varit på UL dem andra månaderna har jag fått positivt ägglossningstest inom 5 dagar och då har äggblåsan inte alls varit lika stor.. Nu är jag förvirrad varför testet inte visar positivt snart? Ska man ringa och fråga hur jag ska tänka eller bara avvakta och se?

Känns bra att denna tråd finns så man kan se att det är fler som har lika svårt som en själv!
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?