• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-02 09:39:15 följande:

Ultraljudet gick bra, en fin äggblåsa på ca 17 mm, det blir ovitrelle på lördag!

Håller tummarna nu <3

Ååå va härligt håller tummarna !!

Ultraljud på påskafton inbokat här. Hoppas så mycket att de ska se bra ut då också. <3
  • Tjejpå28

Ultraljudet gick bra, en fin äggblåsa på ca 17 mm, det blir ovitrelle på lördag!

Håller tummarna nu <3

Ultraljud på påskafton inbokat här. Hoppas så mycket att de ska se bra ut då också. <3
  • Tjejpå28

Håller tummarna nu <3

• Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-02 13:56:09 följande:

Håller tummarna för dig! <3

Läkaren sa att det var viktigt att jag inte stressade och bara för det blir jag tvungen att hoppa in och jobba extra på söndag, sån otur. Men försöker ta djupa andetag och inte stressa upp mig i onödan.
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-03 07:44:31 följande:

Håller tummarna för dig! <3

Läkaren sa att det var viktigt att jag inte stressade och bara för det blir jag tvungen att hoppa in och jobba extra på söndag, sån otur. Men försöker ta djupa andetag och inte stressa upp mig i onödan.

Åå.. jobbar du inom vården ? Ja du får va rädd om dig. <3
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-03 10:03:51 följande:

Åå.. jobbar du inom vården ? Ja du får va rädd om dig. <3

Nej, jag jobbar på Ica! Tuffa dagar just nu.
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-03 18:32:33 följande:

Nej, jag jobbar på Ica! Tuffa dagar just nu.

Kan ja verkligen förstå...

De va idag du skulle ta sprutan va ?

Ja är inne på näst sista dubbel dos dagen med tabletterna. Är galet trött.
  • Carro9194
    Tjejpå28 skrev 2020-04-04 16:59:15 följande:

Kan ja verkligen förstå...

De va idag du skulle ta sprutan va ?

Ja är inne på näst sista dubbel dos dagen med tabletterna. Är galet trött.

Ja jag tog sprutan igår, fick molvärk ett par timmar senare men Just nu känns det ingenting.

Tröttheten är så jobbig :(
  • Tjejpå28
    Carro9194 skrev 2020-04-05 19:45:21 följande:

Ja jag tog sprutan igår, fick molvärk ett par timmar senare men Just nu känns det ingenting.

Tröttheten är så jobbig :(

Aaa fy.. hur går man till väga nu efter sprutan är tagen? Är de nytt ultraljud eller börjar man testa med grav test efter ett tag. Ja har ju inte kommit till sprutan ännu eftersom ja fick avbryta förra gången. Ja är också så jäkla trött. Sista dagen igår med letrozol.. så nu är

De bara en väntan tills på lördags till ultraljud. Tycker de känns lite extra jobbigt nu när man måste gå dit själv sambon får inte följa med in pga Corona
  • amandakollb
    Tjejpå28 skrev 2020-04-06 11:05:46 följande:
    Aaa fy.. hur går man till väga nu efter sprutan är tagen? Är de nytt ultraljud eller börjar man testa med grav test efter ett tag. Ja har ju inte kommit till sprutan ännu eftersom ja fick avbryta förra gången. Ja är också så jäkla trött. Sista dagen igår med letrozol.. så nu är

De bara en väntan tills på lördags till ultraljud. Tycker de känns lite extra jobbigt nu när man måste gå dit själv sambon får inte följa med in pga Corona
    Halloj, jag har fattat det som att det inte görs något nytt ultraljud efter sprutan, om det är ovitrelle ni snackar om, så man får bara vänta tills det har gått två veckor typ :) har för mig att man inte bör ta gravtest innan testdag för det är något ämne/hormon i ovitrelle som gör att man får positiva gravtest så man måste vänta tills det har gått ur kroppen :) 

blev lite nyfiken, varför var du tvungen att avbryta förra gången? 
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?