• Zanamarie91

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-05-24 19:44:26 följande:

    Yey så spännande! Jag ska dit 1045, uppdaterar direkt efter! Håller tummarna för er med och uppdatera när ni har varit där :)


    Lycka till! Jag hade en fin blåsa på 19 mm och fick ovitrelle utskrivet som jag kunde ta idag eller imorgon :)
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-05-25 10:23:01 följande:
    Lycka till! Jag hade en fin blåsa på 19 mm och fick ovitrelle utskrivet som jag kunde ta idag eller imorgon :)
    wow vad kul, jag var precis där och hade en äggblåsa på 18mm och slemhinna på 8mm så jag kunde också ta ovitrelle idag eller imorgon, sjukt att det var så lika :D

    jag ska vänta till imorgonkväll med att ta sprutan tänkte jag, så den hinner  växer lite ytterligare :) när tänkte du ta sprutan? 
  • amandakollb
    akalei skrev 2020-05-24 19:14:51 följande:

    Spännande att vi alla tre ska dit imorgon :) Håller tummarna!


    uppdatera när du har varit där hur det gick! :) 
  • Carro9194

    Dag 10 idag, ultraljudet visade tjock och fin slemhinna och en äggblåsa på 17 mm så jag skulle ta ovitrelle imorgon :) Kul att det gått bra för alla!

  • amandakollb
    Carro9194 skrev 2020-05-25 13:23:28 följande:

    Dag 10 idag, ultraljudet visade tjock och fin slemhinna och en äggblåsa på 17 mm så jag skulle ta ovitrelle imorgon :) Kul att det gått bra för alla!


    wie vad kul!! haha sjukt ju att vi alla tar ovitrelle precis imorgon, ska bli så kul att följas!

    vilka tid tänker ni ta sprutan imorgon? och vilka dagar tänker ni ha sex? :)
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-05-25 11:22:10 följande:

    wow vad kul, jag var precis där och hade en äggblåsa på 18mm och slemhinna på 8mm så jag kunde också ta ovitrelle idag eller imorgon, sjukt att det var så lika :D

    jag ska vänta till imorgonkväll med att ta sprutan tänkte jag, så den hinner  växer lite ytterligare :) när tänkte du ta sprutan? 


    Häftigt att det va så lika! Hon sa att ägget lossnar efter 36 timmar så att man kunde räkna lite på när man kan ta den.

    Är dock lite förvirrad för jag tänkte först ta den nu idag på eftermiddagen men då blir 36 timmar efter tidigt onsdag morgon och min sambo åker till jobb 6.30 och jag känner oss båda så tror inte det blir någon samlag innan dess. Sen jobbar vi båda hela dagen på onsdag och min sambo har ett möte på onsdag kväll så vi är lite osäkra på när jag ska ta den. Funderar på att ta med den till jobbet och ta den där runt 9 tiden, har du fått ta den på jobb någon gång? Hur ska man dölja det och ta med hela väskan in på toa ????
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-05-25 16:23:17 följande:
    Häftigt att det va så lika! Hon sa att ägget lossnar efter 36 timmar så att man kunde räkna lite på när man kan ta den.

    Är dock lite förvirrad för jag tänkte först ta den nu idag på eftermiddagen men då blir 36 timmar efter tidigt onsdag morgon och min sambo åker till jobb 6.30 och jag känner oss båda så tror inte det blir någon samlag innan dess. Sen jobbar vi båda hela dagen på onsdag och min sambo har ett möte på onsdag kväll så vi är lite osäkra på när jag ska ta den. Funderar på att ta med den till jobbet och ta den där runt 9 tiden, har du fått ta den på jobb någon gång? Hur ska man dölja det och ta med hela väskan in på toa ????
    verkligen!! :) 

    skulle det inte gå om du tar den nu direkt och sen har ni sex ikväll och imorgonkväll, det tror jag absolut borde räcka? :)

    nope har bara tagit den hemma, tänker att den ska ju vara i kylen och kanske jobbigt att ha den i kylen på jobbet? eller så tar du den just innan du åker till jobbet vid 8 typ? :) 

    jag tänkte ta sprutan imorgonkväll och ha sex imorgonkväll och onsdagkväll. ev på torsdag också. hade även sex igår. tror de borde räcka! 
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-05-25 16:42:46 följande:

    verkligen!! :) 

    skulle det inte gå om du tar den nu direkt och sen har ni sex ikväll och imorgonkväll, det tror jag absolut borde räcka? :)

    nope har bara tagit den hemma, tänker att den ska ju vara i kylen och kanske jobbigt att ha den i kylen på jobbet? eller så tar du den just innan du åker till jobbet vid 8 typ? :) 

    jag tänkte ta sprutan imorgonkväll och ha sex imorgonkväll och onsdagkväll. ev på torsdag också. hade även sex igår. tror de borde räcka! 


    Ja det kanske räcker :) jag tror jag kanske tar den imorgon innan jobb så kan man ha sex ikväll, imorgon kväll och på onsdag kväll när han kommer hem så får man hoppas det räcker :)

    Håller tummarna att det är vår tur nu! Sa dem hos dig hur lång tid efter sprutan du kunde ta test?
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-05-25 18:12:56 följande:
    Ja det kanske räcker :) jag tror jag kanske tar den imorgon innan jobb så kan man ha sex ikväll, imorgon kväll och på onsdag kväll när han kommer hem så får man hoppas det räcker :)

    Håller tummarna att det är vår tur nu! Sa dem hos dig hur lång tid efter sprutan du kunde ta test?
    ja det låter ju super!! :) 

    aaah jag hoppas också de!! nu ska det blir många plus :D 

    nä hon sa inget, men jag har en lutealfas på 14 dagar och räknar med att få ägglossning 2 dygn efter jag tagit sprutan så typ på torsdag så jag räknar med bim den 11 juni :) själv? 
  • Carro9194
    amandakollb skrev 2020-05-25 13:52:49 följande:

    wie vad kul!! haha sjukt ju att vi alla tar ovitrelle precis imorgon, ska bli så kul att följas!

    vilka tid tänker ni ta sprutan imorgon? och vilka dagar tänker ni ha sex? :)


    Tänker nog ta mellan 08-09 på morgonen :) sex imorgon, onsdag och torsdag, försöka på fredag också haha.. min sambo är borta inatt så det känns tråkigt, men men! Ingenting verkar gå min väg denna gång, min läkare var sjuk idag så jag fick gå till en annan haha! Men den läkaren var också jättebra så det kändes lugnt.

    När tänker du ta sprutan? :)
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?