• Anonym (Längtar!)

    Längtar så efter kärlek

    Jag är en kvinna på 34 år som varit singel nu ett tag, ca ett halvår. Jag längtar så efter något långvarigt, kärleksfullt förhållande. På tåget till jobbet imorse såg jag ett par, de stod och pratade och skrattade, och jag kunde inte sluta titta på mannen hur han såg på sin kvinna, med sådan värme! Hans ögon verkligen glittrade av kärlek till henne! Så vill jag ha det. Men jag vet inte hur jag ska hitta det? Jag verkar bara hitta män som vill ha ytliga förhållanden, som är ute efter sex. Jag vill hitta någon som jag älskar och som älskar mig! Finns det män kvar därute som kan älska en som mig?

  • Svar på tråden Längtar så efter kärlek
  • Freddie K

    Min spontana tanke är att det finns en man därute för dig, men man får nog kyssa ett par grodor för att hitta sin man, tyvärr, men ge inte upp. Jag tror att det finns någon för alla. .


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (En till)
    Freddie K skrev 2022-04-09 14:25:56 följande:

    Min spontana tanke är att det finns en man därute för dig, men man får nog kyssa ett par grodor för att hitta sin man, tyvärr, men ge inte upp. Jag tror att det finns någon för alla. .


    Jo så är det nog. Men var? Vi hittar ju inte varandra...
    Finns en textrad i en svensk popdänga av en artist jag inte minns namn på som sjunger; hon kanske bor i Finland? 

    Hitta kärleken nu som nästan 60 är inte lätt. I samhällets snygghetsnorm är jag passé. 
  • Freddie K
    Anonym (En till) skrev 2022-04-09 16:28:16 följande:
    Jo så är det nog. Men var? Vi hittar ju inte varandra...
    Finns en textrad i en svensk popdänga av en artist jag inte minns namn på som sjunger; hon kanske bor i Finland? 

    Hitta kärleken nu som nästan 60 är inte lätt. I samhällets snygghetsnorm är jag passé. 
    Nej, ibland är det svårt att hitta varandra, men jag tror på att när man minst anar det så händer det. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Anonym (En till)
    Freddie K skrev 2022-04-09 16:31:11 följande:
    Nej, ibland är det svårt att hitta varandra, men jag tror på att när man minst anar det så händer det. .
    Ja...det gör väl det {#emotions_dlg.flower}
  • Matilda03

    Det längtar jag också efter. Har träffat en del män senaste åren men allt har avslutats på ett eller annat sätt. Har haft en del dåliga erfarenheter också. Jag tror inte på det där att det finns "nån för alla". Särskilt inte med äkta ömsesidiga känslor. Möjligen om man bara går in för det med vem som helst. Men det låter inte särskilt kul. 

  • Anonym (Pelle)
    Matilda03 skrev 2022-04-09 17:36:04 följande:

    Det längtar jag också efter. Har träffat en del män senaste åren men allt har avslutats på ett eller annat sätt. Har haft en del dåliga erfarenheter också. Jag tror inte på det där att det finns "nån för alla". Särskilt inte med äkta ömsesidiga känslor. Möjligen om man bara går in för det med vem som helst. Men det låter inte särskilt kul. 


    Jag tror absolut att det finns någon för alla.  Men alla träffar inte den personen.    
    Det finns 8 miljarder människor på jorden så sannolikheten att det finns en där för dig är stor. Men bor man i en by i Norrland och inte träffar så många personer är det jättesvårt.
  • Anonym (X)

    Varför flyttar du inte?


    Anonym (Pelle) skrev 2022-04-09 17:41:04 följande:
    Jag tror absolut att det finns någon för alla.  Men alla träffar inte den personen.    
    Det finns 8 miljarder människor på jorden så sannolikheten att det finns en där för dig är stor. Men bor man i en by i Norrland och inte träffar så många personer är det jättesvårt.
  • Anonym (Hm)
    Freddie K skrev 2022-04-09 14:25:56 följande:
    Min spontana tanke är att det finns en man därute för dig, men man får nog kyssa ett par grodor för att hitta sin man, tyvärr, men ge inte upp. Jag tror att det finns någon för alla. smile1.gif .
    Det tror jag med.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (X) skrev 2022-04-09 17:43:10 följande:

    Varför flyttar du inte?


    För att jag trivs där jag bor.  Familjen är här och jag har ett jobb jag trivs med.   
    Livet handlar inte bara om att finna en partner.
  • Matilda03

    Vad betyder ens finns nån för alla? Självklart om man bara parar ihop vilka som helst som inte vill vara ensamma. Men att på ett naturligt sätt utveckla en relation med nån annan som man ska komma att älska och den ska känna samma tillbaka, nej det tror jag inte kan hända alla. 

    Vill man ha barn måste det va en press att bara hitta nån, tur att man kan skaffa barn själv som kvinna nuförtiden. 

Svar på tråden Längtar så efter kärlek