• Anonym (Bedragen)

    Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?

    Min man var otrogen med en kvinna som stalkat oss efteråt. Varje gång hon tagit kontakt med min man har jag mått jättedåligt, då allt dragits upp igen. Min man har varit tydlig att hon inte ska kontakta honom, men eftersom hon inte kan leva utan honom så gör hon detta.

    Nu har jag efter ett besök på krogen fått reda på att hon varit med en annan man som också är upptagen. Säker källa som umgås med den otrogne.

    Ska jag kontakta den otrognes kvinna?

    Mitt syfte är att få prata med någon i samma situation som mig.

    Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar...?

    Är medveten om att kvinnan som jag vill kontakta kanske inte vet om att hennes kille varit otrogen.

  • Svar på tråden Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?
  • Anonym (Hasse)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-01-17 21:07:14 följande:

    Min man var otrogen med en kvinna som stalkat oss efteråt. Varje gång hon tagit kontakt med min man har jag mått jättedåligt, då allt dragits upp igen. Min man har varit tydlig att hon inte ska kontakta honom, men eftersom hon inte kan leva utan honom så gör hon detta.

    Nu har jag efter ett besök på krogen fått reda på att hon varit med en annan man som också är upptagen. Säker källa som umgås med den otrogne.

    Ska jag kontakta den otrognes kvinna?

    Mitt syfte är att få prata med någon i samma situation som mig.

    Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar...?

    Är medveten om att kvinnan som jag vill kontakta kanske inte vet om att hennes kille varit otrogen.


    Nej. Bli inte indragen i något som kan göra det ännu värre.
  • molly50
    Anonym (op) skrev 2020-01-20 18:04:12 följande:
    Nej, det är förstås det normala att man tänker som du gör.

    Verkar finnas en grupp människor som vill rättfärdiga sin egen eller partners otrohet här. 
    Ja,jag vet inte vad man ska tro.
  • Anonym (Annan erfarenhet)
    Anonym (op) skrev 2020-01-20 20:31:56 följande:

    Tror faktiskt de som känner så inte är i majoritet. Och de som framför detta som argument i alla dessa trådar känns som den typen själva/är otrogna.


    Självklart vill nog de flesta få veta om deras partner är otrogen. Men det finns de som också vill förtränga sånt in i det sista. Det är för vissa lättare att bara avfärda sånt och låtsas som ingenting än att faktiskt konfrontera/välja att lämna. Däremot tror jag att det sistnämnda här är vanligare bland kvinnor som är 50 +. Och som varit gifta i över 10 år, de som har hus tsm, kanske företag, många gemensamma vänner & bekanta etc
  • Anonym (Berätta!)

    Spontan omröstning i tråden:

    1) Ni som blivit bedragna och fick reda på den av någon annan, vad tyckte ni om att det berättades?

    2) Ni som blivit bedragna och inte fick reda på den av någon annan, vad skulle ni tyckt om att få reda på det av någon annan?

    Jag tillhör kategori 2. Jag hade gärna fått veta tidigare vad som pågick.

  • Anonym (Stina)
    Anonym (Berätta!) skrev 2020-01-21 09:03:39 följande:

    Spontan omröstning i tråden:

    1) Ni som blivit bedragna och fick reda på den av någon annan, vad tyckte ni om att det berättades?

    2) Ni som blivit bedragna och inte fick reda på den av någon annan, vad skulle ni tyckt om att få reda på det av någon annan?

    Jag tillhör kategori 2. Jag hade gärna fått veta tidigare vad som pågick.


    Har i två tidigare relationer och i min nuvarande hamnat i grupp. två då dom själva berättade vad som hänt och det är så jag vill ha det, skulle inte på något sätt uppskatta att en utomstående lägger sig i mina relation. Otroheten är inte orsaken till att tidigare relationer tog slut.
  • molly50
    Anonym (Berätta!) skrev 2020-01-21 09:03:39 följande:

    Spontan omröstning i tråden:

    1) Ni som blivit bedragna och fick reda på den av någon annan, vad tyckte ni om att det berättades?

    2) Ni som blivit bedragna och inte fick reda på den av någon annan, vad skulle ni tyckt om att få reda på det av någon annan?

    Jag tillhör kategori 2. Jag hade gärna fått veta tidigare vad som pågick.


    Jag hamnade i kategori 1 i mitt förra förhållande.
    Jag uppskattade att de som berättade för mig gjorde det.
    Även om jag helst hade sett att han berättade själv.
  • Anonym (Berätta!)
    Anonym (Stina) skrev 2020-01-21 09:13:36 följande:
    Har i två tidigare relationer och i min nuvarande hamnat i grupp. två då dom själva berättade vad som hänt och det är så jag vill ha det, skulle inte på något sätt uppskatta att en utomstående lägger sig i mina relation. Otroheten är inte orsaken till att tidigare relationer tog slut.
    Att den otrogne själv berätt är givetvis bästa alternativet.

    Men om den otrogne håller tyst och i stället fortsätter under en längre tid med sitt sidospår. vad skulle du uppskattat då? (Att vara ovetandes eller att någon berättade.)
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Berätta!) skrev 2020-01-21 11:00:47 följande:

    Att den otrogne själv berätt är givetvis bästa alternativet.

    Men om den otrogne håller tyst och i stället fortsätter under en längre tid med sitt sidospår. vad skulle du uppskattat då? (Att vara ovetandes eller att någon berättade.)


    Har mycket svårt att tro att jag i någon av mina relationer träffat någon som skulle vara tyst om en affär vid sidan om. Har rätt bra känselspröt men om någon skulle lyckas gå bakom ryggen så får det vara så. Människor som känner ett behov av att lägga sig i andras relationen står helt väldigt lågt i min skattning. Mitt liv och mina relationer är mitt liv och mina relationer och inget jag på något sätt uppskattar att andra lägger sig i.
  • Anonym (.)
    Anonym (Love) skrev 2020-01-20 13:58:13 följande:

    Fast OM man nu har ett öppet förhållande så blir man ju inte arg på den som berättar för en när ens man varit ute på grejer.


    Det har hänt flera gånger att tjejer jag inte känner kontaktar mig och berättar att min man varit med andra. Jag blir bara glad, för även om jag vet om hans äventyr, och inte har något emot dem, så uppskattar iaf jag omtanken dessa okända tjejer har om mig. Systerskap <3.


    Tänk efter vad du skrev. Det var många logiska hopp där.

    Ett öppet förhållande innebär INTE per automatik att utomstående har rätt att skvallra om partnern. 
    Du är alltså ingen norm.

    Känner du någon som tycker att det är ok med utomstående som har åsikter på din relation som sådan?
    Är det ok att din svärmor, granne eller en främling på stan kommer och mässar för dig hur du ska agera i din relation?
    Knappast, oavsett hur förhållandet ser ut.
  • Anonym (.)
    molly50 skrev 2020-01-20 14:12:24 följande:
    Ja,du skriver ju att de flesta,med dig,skulle bli vansinniga över att någon väljer att berätta.
    Är det inte lika fel som att skriva att många VILL veta,i så fall?
    Vad är det som säger att du har mer rätt än någon annan?
    Vi får väl komma överens om att vara oense i den här saken.

    Jag har för övrigt inte bara otrohetstrådar som hänvisning utan jag vet att även många av mina vänner och bekanta har samma åsikt som jag.
    Och väljer man att inte berätta,vem skyddar man då? Inte den som blir bedragen i alla fall.
    Och om jag hade sett någons partner vara otrogen så hade jag berättat om jag vetat att deras partner vill veta.
    Inte som någon slags hämnd eller så.
    Om jag inte vet om personen vill veta eller inte så håller jag hellre tyst.
    Fortfarande, bara för att du söker bekräftelse i dina åsikter hos vänner och trådar har du ingen universell rätt att klampa in i förhållandet. Först måste du ta reda på deras inställning till skvaller innan du berättar. Gör du inte det först så faller hela ditt resonemang. 
Svar på tråden Kontakta kvinna som också blivit bedragen av samma älskarinna?